شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته بيست و يکم ليگ برتر: استقلال و پرسپوليس از جای خود تکان نخوردند، مهر

بيست و يکمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی طی روزهای پايانی هفته گذشته پيگيری شد که جايگاه استقلال و پرسپوليس در جدول رده بندی بدون تغيير ماند و فاصله امتيازی مدعيان قهرمانی با صدرنشين کمتر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بيست و يکم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته با برگزاری ۹ بازی پيگيری شد که طی آن تيم‌های تراکتورسازی تبريز، فجرسپاسی شيراز، ذوب آهن اصفهان، راه آهن شهرری، سپاهان اصفهان و پرسپوليس مقابل حريفان خود به برتری رسيدند و سه بازی نيز با نتيجه تساوی خاتمه يافت.

در اين هفته استقلال دومين شکست پی در پی را متحمل شد و در خانه فجرسپاسی شيراز با نتيجه ۲ بر يک باخت. استقلال با وجود اين باخت همچنان با ۴۰ امتياز صدرنشين جدول رده بندی ليگ برتر باقی ماند اما فاصله امتيازی تيم‌های مدعی تراکتورسازی تبريز، سپاهان و صبای قم با صدر جدول به حداقل رسيد.

تراکتورسازی در اين هفته به پرگل‌ترين پيروزی دست يافت و در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز مقابل داماش گيلان به برتری ۳ بر يک رسيد. با اين پيروزی تراکتورسازی ۳۹ امتيازی شد و به فاصله يک امتيازی استقلال رسيد. بعد از تراکتورسازی، تيم سپاهان با ۳۷ امتياز رتبه سوم جدول را در اختيار دارد. اين تيم در هفته بيست و يکم با يک گل از سد شهرداری تبريز گذشت و ۲ پله در جدول رده بندی ليگ برتر بالا آمد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




صبای قم بهترين فرصت برای صعود به رتبه سوم جدول را از دست داد. اين تيم می‌توانست از باخت نفت مقابل راه آهن بهترين بهره را برده و خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد اما در مصاف با سايپای البرز با نتيجه تساوی بدون گل متوقف شد تا همچنان رتبه چهارم را در اختيار داشته باشد.

نفت تهران تنها تيم ناکام در بين تيم‌های بالای جدول بود. اين تيم در بازی هفته بيست و يکم مغلوب راه آهن شد تا دو پله در جدول سقوط کند و زمينه ارتقای يک پله‌ای شاگردان علی دايی را به رده پانزدهم جدول فراهم آورد.

در هفته بيست و يکم ليگ برتر فولادخوزستان به ذوب آهن باخت و پرسپوليس از سد مس سرچشمه گذشت اما جايگاه اين تيم‌ها در رده‌های ششم و هفتم جدول تغيير نکرد اما اختلاف امتياز دو تيم به حداقل رسيد. بعد از اين دو تيم، ذوب آهن اصفهان ديده می‌شود که اين هفته در خانه فولاد با يک گل پيروز شد و چهار پله در جدول جهش داشت.

نفت آبادان و سايپای البرز نيز اين هفته مقابل حريفان خود مس کرمان و صبای قم تن به نتيجه تساوی دادند اما جايگاه‌شان در جدول تغيير نکرد و همچنان عناوين نهم و دهم جدول را در اختيار دارند.

سقوط سه و يک پله‌ای داماش گيلان و شهرداری تبريز ماحصل باخت آنها مقابل تراکتورسازی و سپاهان اصفهان بود که پل صعود مدعيان و نزول خودشان شد.

در لبه مرز قعرنشينان، تيم‌های ملوان بندرانزلی و مس کرمان ديده می شوند که اين هفته در خانه مقابل شاهين بوشهر و صنعت نفت آبادان به نتيجه تساوی رضايت دادند.

اين هفته راه آهن به لطف پيروزی ۲ بر يک مقابل نفت تهران از جمع فانوس به دستان جدا شد و بالاتر از فجرسپاسی، شاهين بوشهر و مس سرچشمه ايستاد. شاهين بوشهر، فيناليست جام حذفی اين هفته با دو پله سقوط تا رده نازل هفدهم جدول پايين آمد.

- نتايج ديدارهای هفته بيست و يکم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های به شرح زير است:
* تراکتورسازی تبريز ۳ - داماش گيلان يک
گل‌ها: فرزاد حاتمی (۳۴)، رودريگو توسی (۴۵) و فلاويو لوپز (۸۲) برای تراکتورسازی و محمد غلامی (۳۰) برای داماش

* ملوان بندرانزلی صفر - شاهين بوشهر صفر

* فجرسپاسی شيراز ۲ - استقلال يک
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (۱۰ - پنالتی و ۸۵) برای فجرسپاسی و مجتبی جباری (۲۰ - پنالتی) برای استقلال

* مس کرمان ۲ - صنعت نفت آبادان ۲
گل‌ها: آرارات آراکليان (۸۵) و احمد حسن‌زاده (۹۰) برای مس کرمان و لئون پاچاچيان (۴۵) و فونيکه سی (۸۶) برای مس کرمان

* فولادخوزستان صفر - ذوب آهن اصفهان يک
گل: ايگور کاسترو (۸۳)

* راه آهن شهرری ۲ - نفت تهران يک
گل‌ها: حامد نورمحمدی (۲) و اميد عاليشاه (۳+۹۰) برای راه آهن و مجتبی زارعی (۵۶) برای نفت تهران

* سپاهان اصفهان يک - شهرداری تبريز صفر
گل: اميد ابراهيمی (۶۲ - پنالتی)

* سايپای البرز صفر - صبای قم صفر

* پرسپوليس ۲ - مس سرچشمه يک
گل‌ها: محمد نوری (۷۶) و علی کريمی (۸۶ - پنالتی) برای پرسپوليس و مجيد باجلان (۲) برای مس سرچشمه

جدول رده بندی ليگ برتر:

جدول گلزنان ليگ برتر
در هفته بيست و يکم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌های کشور ۱۹ گل از خط دروازهها گذشت که ميانگين ۱/۲ گل برای هر بازی است. در اين هفته فونيکه سی، مهاجم نفت آبادان با گلی که وارد دروازه مس کرمان کرد ۱۲ گله شد و به تنهايی در صدر جدول گلزنان ايستاد.

۱۲ گل:
فونيکه سی (نفت آبادان)

۱۱ گل:
کريم انصاری‌فرد (سايپای البرز)

۹ گل:
رضا عنايتی (صبای قم) و فرهاد مجيدی (استقلال)

۸ گل:
عماد محمد رضا (سپاهان اصفهان)، مجتبی جباری (استقلال تهران)، سيدايمان موسوی (نفت تهران) و رضا نوروزی (فولاد خوزستان)

۷ گل:
منصور تنهايی (شاهين بوشهر)، محسن حسينی (تراکتورسازی تبريز)، سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی)، اميد عاليشاه (راه آهن) و علی کريمی (پرسپوليس)

۶ گل:
جعفر بذری و سعيد دقيقی (شهرداری تبريز)، مهدی رجب‌زاده (فجرسپاسی شيراز)، رودريگو توسی (تراکتورسازی تبريز) و محمد غلامی (داماش گيلان)

۵ گل:
سياوش اکبرپور(تراکتورسازی تبريز)، مجتبی زارعی (نفت تهران)، مهدی نظری (فجرسپاسی شيراز) و حسين کاظمی (راه آهن)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016