شنبه 29 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نیکخواه بهرامی: ذوبی‌ها شعار نژادپرستانه می‌دادند، فارس

صمد نیکخواه بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، در مورد دیدار با ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: متاسفانه شرایط برای برگزاری دیدار به هیچ وجه مساعد نبود و در واقع بازی انجام شد، اما نمی‌توانیم نام آن را بسکتبال بگذاریم. هر زمانی که از ذوب‌آهن پیش می‌افتادیم بازی به طریقی متوقف می‌شد تا ذوبی‌ها ریکاوری کنند و بتوانند فاصله را کمتر کنند.

وی تاکید کرد: داور بازی قضاوت ضعیفی داشت، اما جدا از این مسئله بازیکنان ذوب‌آهن آنقدر خشن و فیزیکی بازی کردند که پس از بازی تمام بدنم در یخ بود و از درد نتوانستم بخوابم. در صحنه‌ای دستم به احمدیان، بازیکن ذوب‌آهن خورد؛ خطای او و کاملا ناخواسته بود.

ملی‌پوش بسکتبال تیم مهرام تصریح کرد: داوران بازی هم که اصلاً نتوانستند بازی را کنترل کنند و اگر ذوب‌‌آهن یک مقدار قوی‌تر از ما بود در آن شرایط قطعاً شکست می‌خوردیم و اگر می‌گویند شانس آوردیم، واقعاً همین طور بود.

* دنیا با نژادپرستی مبارزه می‌کند، اما تماشاگران ذوب‌آهن شعار نژادپرستانه می‌دهند

بازیکن تیم بسکبال مهرام تاکید کرد: به فحش‌های ناموسی که تماشاگران آنها به ما دادند کاری نداریم، چون دیگر به این موضوع عادت کرده‌ایم، اما چرا باید به بازیکن خارجی که در لیگ ایران بازی می‌کند و میهمان ما است بی‌احترامی کنیم و شعار نژادپرستانه بدهیم؟

نیکخواه بهرامی افزود: اگر این اتفاق در جای دیگری از جهان می‌افتاد هم تیم و هم تماشاگرانش را جریمه می‌کردند. در قرن 21 زندگی می‌کنیم و تمام دنیا با نژادپرستی مبارزه می‌کند، اما تماشاگران ذوب‌آهن از اول بازی به پپسو، بازیکن سنگالی ما شعار "سیاه پوست" سر می‌دادند.

* باید نام دیگری برای بسکتبال انتخاب کنیم

نیکخواه بهرامی عنوان کرد: تنها خوشحالی‌مان این است که این بازی از تلویزیون پخش نشد، چون در این صورت دیگر نمی‌توانستیم اسم خود را بازیکن بسکتبال بگذاریم. اگر قرار است که بازی‌ها به این شکل و به صورت ناعادلانه برگزار شود باید اسم دیگری برای آن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من این گونه بازی‌ها هیچ دردی از بسکتبال ایران دوا نخواهد کرد. نباید این طور باشد که چون مهرام قوی است و به هیچ تیمی نمی‌بازد، سرش را ببرند و به آن بی‌احترامی کنند. ما هم می‌خواهیم بسکتبال بازی کنیم و از آن لذت ببریم.

* امیدوارم در غرب‌آسیا بازی بهتری با ذوب‌آهن داشته باشیم

ملی‌پوش مهرام در مورد دیدار برگشت با آرامکس اردن در پلی‌آف غرب آسیا اظهار داشت: آرامکس تیم بسیار ضعیفی است و در بازی رفت هم در اردن بیشتر بازیکنان جوان ما بازی کردند و برنده شدند. در دیدار برگشت هم در تهران کار سختی نداریم و به راحتی راهی دور بعد می‌شویم.

وی افزود: مهرام و ذوب‌آهن در صورت صعود در نیمه‌نهایی هم با یکدیگر بازی خواهند کرد و امیدوارم دیگر اتفاقاتی که در لیگ ایران افتاد، رخ ندهد و شاهد بازی بهتری باشیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




* بچیروویچ مربی بزرگی است

نیکخواه‌بهرامی در مورد انتخاب سرمربی تیم‌ملی گفت: بچیروویچ مربی بزرگی است و سابقه درخشانی هم دارد. جام جهانی 2010 سرمربی اسلوونی بود و هشتم جهان هم شدند؛ اینها نشان می‌دهد که مربی بزرگی برای ایران انتخاب شده است و باید دید چه نتایجی کسب خواهیم کرد.

* برخی صحبت‌ها تیم‌ملی را دچار حاشیه کرده است

کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال در ادامه گفت‌وگویش با خبرنگار فارس عنوان کرد: متاسفانه تیم ملی ما هم دچار حاشیه‌هایی است و برخی بازیکنان جوانی که به تیم‌ملی راه یافته‌اند صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که تیم را دچار حاشیه می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از جام ملت‌ها برخی بازیکنان می‌گفتند که صمد نیکخواه بهرامی در جام ملت‌ها به دنبال حضور در بین 5 بازیکن برتر جام بود، اما به هیچ وجه این طور نبود. پس از حذف ایران بزرگترین ناراحتی و حسرتم این بود که چرا نتوانستیم قهرمان شویم و به المپیک برویم.

* زشت است بازیکنی که 15 بازی ملی‌ هم ندارد به بزرگ‌ترهای تیم‌ملی بی‌احترامی کند

وی ادامه داد: زشت است بازیکن جوانی که حتی 15 بازی ملی‌ هم ندارد به بزرگترهای تیم‌ملی بی‌احترامی کند و صحبت‌هایی مطرح ‌کند که اصلاً واقعیت ندارد. به نظر من مسئولان فدراسیون و سرپرست تیم‌ملی باید جلوی این مسائل را بگیرند، چون این مسائل به ضرر تیم‌ملی است.

نیکخواه‌بهرامی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهند مرا خراب کنند اشکالی ندارد، اما تیم‌ملی را وارد حاشیه نکنند. الان یا 5 سال دیگر، سرانجام می‌روم، اما کوچکترین ضربه‌ای که به تیم‌ملی وارد شود جبرانش شاید چندین سال طول بکشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016