چهارشنبه 2 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شکست الشباب امارات در جشن ۸۰ هزار نفری؛ ۶ گل عيدی پرسپوليس به فوتبال ايران، ايسنا


تيم فوتبال پرسپوليس الشباب امارات را درهم کوبيد و به صدر جدول گروه D ليگ قهرمانان آسيا راه يافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در روز دوم از رقابت های ليگ قهرمانان آسيا و در گروه D، تيم فوتبال پرسپوليس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی ميزبان الشباب امارات بود و در پايان توانست با نتيجه پرگل ۶ بر يک حريفش را بدرقه کند. د ر ترکيب پرسپوليس آسمير آودوکيچ، شيث رضايی، محمد نصرتی، مهرداد پولادی، حميدرضا علی عسگر، سامان آقازمانی، محمد نوری، علی کريمی، جواد کاظميان، غلامرضا رضايی و ايمون زايد حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در نيمه نخست اين بازی که با استقبال قابل توجه هواداران پرسپوليس روبرو شده بود، سرخپوشان پايتخت بازی را هجومی آغاز کردند و در همان ثانيه ۳۵ بازی می توانستند نخستين گل خود را به ثمر برسانند اما ضربه ناگهانی محمد نوری به تير دروازه برخورد کرد.

در ادامه شاگردان دنيزلی که توپ و ميدان را به طور کامل در اختيار داشتند از سمت راست دروازه تيم اماراتی صاحب يک ضربه آزاد شدند. مهرداد پولادی در دقيقه ۷ اين توپ را روی دروازه ارسال کرد که دفع ناقص مدافعان تيم سبزپوش توپ را درست جلوی پای ايمون زايد قرار داد که او با يک بغل پا که البته با برخورد به مدافع حريف کمی تغيير مسير داد گل نخست پرسپوليس را به ثمر رساند تا ورزشگاه خيلی زود غرق در شادی شود.

۵ دقيقه بعد سامان آقازمانی که در اين بازی بازهم از سوی دنيزلی به مازيار زارع ترجيح داده شده شوتی را روانه دروزاه کرد که سنگربان تيم اماراتی به خوبی توپ او را مهار کرد.

در دقيقه ۱۹ سرخپوشان که همچنان توپ و ميدان را در اختيار داشتند بار ديگر در آستانه گلزنی قرار گرفتند اما پاس زيبای عمقی محمد نوری در حالی که زايد را در موقعيت تک به تک قرار داده بود، پس از عبور از دروازه بان الشباب و مهاجم پرسپوليس با اختلاف کمی از کنار دروازه به بيرون رفت تا آه از نهاد هواداران بلند شود.

در دقيقه ۲۶، اماراتی ها که تازه خود را در ورزشگاه آزادی پيدا کرده بودند، از سمت راست زمين خود به سمت دروازه پرسپوليس نزديک شدند و پاس رو به بيرون هافبک اين تيم با ضربه خطرناک ويانوا همراه شد که شوت اين بازيکن پس از برخورد به تير دروازه به زمين بازگشت. ۴ دقيقه بعد عادل، هافبک الامارات شوتی سنگين را روانه دروازه آودوکيچ کرد که توپ او با اختلاف کمی به بيرون رفت.

در دقيقه ۳۲، اشتباه نصرتی باعث شد مهاجمان الشباب در موقعيتی بسيار خوب پشت محوطه جريمه سرخپوشان صاحب توپ شوند اما هوشياری شيث رضايی فرصت را از اماراتی ها گرفت.

سه دقيقه بعد ايمون زايد يک پاس عمقی را برای کاظميان فرستاد که مهاجم ۳۱ ساله پرسپوليس با بی دقتی توپ را به پای دروزاه بان الشباب کوبيد تا اين موقعيت هم از دست برود. در دقيقه ۴۲ ضربه وليد بازيکن الشباب با اشتباه آودوکيچ مقابل پای مهاجم ديگر اين تيم قرار گرفت اما اين توپ به کرنر رفت. *** نيمه دوم

پرسپوليس نيمه دوم را هم طوفانی آغاز کرد و حرکت تند و تيز غلامرضا رضايی با پاس به علی عسگر همراه شد که او با يک بغل پا سعی داشت زايد را صاحب توپ کند. مدافع الشباب اين توپ را دفع کرد اما علی عسگر بازهم صاحب توپ شد و بازهم به زايد پاس داد که اين بار مهاجم ايرلندی پرسپوليس با ضربه ای تکنيکی و به زيبايی گل دوم خود و تيمش را به ثمر رساند.

در دقيقه ۵۳ غلامرضا رضايی بازهم پس از يک توپ گيری خوب به سمت دروازه حريف فرار کرد و با ديدی خوب زايد را در موقعيت تک به تک قرار داد و او با استفاده از جلو آمدن دروازه بان حريف بار ديگر گلزنی کرد تا برای دومين بار پس از بازی استقلال، برای پرسپوليس هت تريک کند.

دو دقيقه بعد الشباب که ديگر چيزی برای از دست دادن نداشت با نفرات زياد به سمت دروازه نماينده ايران حمله کرد که داور درگيری ميان محمد نصرتی و مهاجم حريف را پنالتی تشخيص داد. داسيلوا با يک ضربه چيپ اين پنالتی را به گل تبديل کرد تا اختلاف به دو گل برسد.

پرسپوليسی ها اما دست بردار نبودند. در دقيقه ۵۷ حرکت رو به جلوی محمد نوری و پاس زيبای او اين بار غلامرضا رضايی را در موقعيت تک به تک قرار داد و او هم با تيزهوشی توپ را از بالای دست دروازه بان حريف به درون دروازه فرستاد تا گل چهارم هم به ثمر برسد.

ورزشگاه آزادی که پس از مدتها نزديک به ۸۰ هزار تماشاگر را در خود می ديد، با بازی رو به جلوی شاگردان دنيزلی و حمايت شديد هواداران جو خاصی را تجربه می کرد. سرمربی ترک تبار پرسپوليس اميرحسين فشنگچی را به جای جواد کاظميان به ميدان فرستاد و او هم يک دقيقه بعد از ورودش به زمين يک پنالتی را برای تيمش گرفت. علی کريمی که بعد از پنالتی زيبای چيپ مقابل الهلال، يک پنالتی را مقابل مس کرمان از دست داده بود، پشت اين توپ قرار گرفت و با فريب دادن دروازه بان تيم اماراتی گل پنجم تيمش را به ثمر رساند. کريمی که پس از اين گل مصدوم شده بود در دقيقه ۷۴ جای خود را به مهدی مهدوی کيا داد و مورد تشويق شديد هواداران قرار گرفت.

پاس زيبای شيث رضايی در دقيقه ۸۷، فشنگچی را در موقعيت تک به تک قرار داد و او هم با فرصت طلبی گل ششم پرسپوليس را به ثمر رساند تا هواداران اين تيم با خوشحالی زايد الوصف ادامه تعطيلات خود را در نوروز سپری کنند.

پرسپوليس با سه امتياز اين بازی تعداد امتيازهای خود را در گروه D به عدد ۴ رساند تا به صدر جدول راه يابد. الهلال و الغرافه که در ديگر بازی اين گروه به مصاف هم رفته اند بايد با اختلافی بيش از ۵ گل حريف خود را ببرند تا جای پرسپوليس را در صدر بگيرند.

برگزاری اين بازی در تعطيلات نوروزی باعث شده بود هواداران با تعداد بيشتری در ورزشگاه حاضر شوند. استقبال نزديک به ۸۰ هزار نفری تماشاگران از اين ديدار مطمئنا سبب می شود پرسپوليس رکورد پرتماشاگرترين ديدار فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا را در پايان هفته دوم از آن خود کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016