شنبه 27 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳۶ سهميه المپيك براي ورزشكاران ايراني تا امروز، ایسنا

سال «90» در حالي براي كاروان ورزشي ايران به پايان مي‌رسد كه ورزشكاران ايراني تاكنون 36 سهميه براي حضور در المپيك لندن كسب كرده اند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزهاي پاياني سال «90» در حالي براي ورزشكاران ايراني سپري مي‌شود كه بسياري از قهرمانان ايراني تاكنون سهميه المپيك لندن را كسب كرده‌اند و براي حضور شايسته در اين رقابت‌ها تلاش مي‌كنند و بسياري ديگر نيز رقابت‌هاي انتخابي را براي گرفتن بليت لندن پيش رو دارند.

در زير گزارشي از وضعيت رشته‌هايي كه موفق به كسب سهميه المپيك شده اند، مي‌آيد:

تكواندو

تكواندوكاران ايران با دو سهميه در آقايان و يك سهميه بانوان كارشان را در رقابت‌هاي انتخابي المپيك به پايان رساندند و براي شركت در اين رويداد مهم ورزشي آماده مي‌شوند.

بوكس

بوكسورهاي ايراني نيز هم اكنون يك سهميه دارند و فروردين سال آينده بايد براي كسب سهميه‌هاي بيشتر در قزاقستان به مصاف حريفان خود بروند.

جودو

جودو ديگر ورزش رزمي ايران نيز هم اكنون يك سهميه دارد و در سال 91 رويدادهاي متعددي پيش رويش است تا سهميه بيشتري كسب كند.

وزنه برداري

وزنه‌برداري ديگر رشته ورزشي است كه با شش سهميه رقابت‌هاي انتخابي المپيك را به پايان رسانده و شاگردان كوروش باقري بايد از سال آينده براي كسب عناوين متعدد در لندن آماده شوند.

كشتي

آزادكاران و فرنگي كاران ايراني هر كدام با چهار و سه سهميه كارشان در رقابت‌هاي انتخابي المپيك در سال «90» به پايان رساندند و اما بايد براي ديگر رقابت‌هاي باقي مانده كه فروردين و خرداد سال آينده در قزاقستان ، چين و فنلاند برگزار مي‌شود، آماده شود.

دوچرخه‌سواري

ركابزنان ايراني كه تاكنون سه سهميه در بخش جاده المپيك لندن را كسب كرده‌اند، در بخش ماده تا امروز ناموفق بودند و در آخرين رقابت جهاني كه فروردين سال آينده در ملبورن برگزار مي‌شود بايد براي آخرين بار شانس‌شان را امتحان كنند تا چهارمين سهميه المپيك را كسب كنند. ركابزنان بخش جاده‌اي ايران از بهترين آسيا‌يي‌ها محسوب مي‌شوند و به نظر مي‌رسد در رقابت‌هاي المپيك لندن نيز مي‌توانند نتايج خوبي كسب كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تيراندازي

در تيراندازي ايران با كسب يك سهميه در آقايان و دو سهميه در بخش بانوان كارش را در سال «90» به پايان رساند و از اين پس بايد براي حضور در اين رقابت آماده شود. تير و كمان

ايران با كسب يك سهميه در بخش آقايان كارش را در سال جاري به پايان رساند، اما خرداد سال آينده بايد در آخرين مرحله كسب سهميه المپيك در رقابت‌هاي آمريكا شركت كند.

دو و ميداني

دووميداني‌كاران ايران تاكنون سهميه زيادي كسب كرده‌اند، شش سهميه در بخش مردان و يك سهميه در بخش بانوان كارنامه اين ورزش در سال «90» است كه البته دووميداني كاران تا تير ماه سال 91 نيز رويدادهاي متعددي براي كسب سهميه پيش رو دارند.

قايقراني

پاروزنان ايراني امسال يك سهميه در بخش مردان - رقابت‌هاي آب‌هاي آرام - و يك سهميه در بانوان اين رقابت‌ها كسب كردند و ارديبهشت سال آينده بايد براي كسب سهميه در ماده روئينگ در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در كره جنوبي شركت كنند.

ديگر رشته‌ها

واليبال، شمشيربازي و شنا سه رشته‌اي هستند كه هم اكنون رقابت‌هاي كسب سهميه المپيك خود را پيش رو دارند. ملي‌پوشان واليبال بايد در خرداد ماه آينده در ژاپن براي كسب سهميه المپيك به مصاف حريفان بروند. شمشيربازان ايراني نيز كه در اسلحه فلوره شانس زيادي براي المپيكي شدن دارند، در فروردين سال 91 بايد در ژاپن در رقابت‌هاي منطقه اي شركت كنند تا بتوانند بليت لندن را بگيرند. ملي‌پوشان شنا نيز تا تير ماه سال آينده رقابت‌هاي متعددي را براي كسب سهميه المپيك پيش رو دارند و بايد در آن‌ها شركت كنند تا بتوانند جواز حضور در اين رويداد مهم ورزشي را كسب كنند.

به گزارش ايسنا، كاروان ورزشي ايران تاكنون 36 سهميه براي بازيهاي المپيك لندن كسب كرده كه 30 سهميه آن توسط مردان و شش سهميه توسط بانوان ايراني به دست آمده است. اين نتايج در شرايطي است كه ايران تاكنون در هيچ ورزش تيمي سهميه المپيك كسب نكرده و پس از ناكامي تيم ملي بسكتبال در جام ملت‌هاي آسيا تنها شانس باقي مانده، ملي‌پوشان واليبال ايران هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016