چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کی‌روش:آقای محمدی! شما بی‌اطلاعید نه من

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه باشگاه‌ها گفت: اگر کسی اطلاعاتی ندارد، آن شخص عزیز محمدی است، نه من.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش این روزها حال و هوای تازه ای را تجربه می کند و گویی بعد از گذشت یک سال با برخی مسائل فوتبال ایران آشنا شده و کم کم لب به انتقاد گشوده است.

او بر خلاف گذشته از کیفیت زمین کمپ انتقاد می کند، وقتی یک مربی علیه‌ اش موضع می گیرد پاسخ می دهد و از عدم اتحاد کامل برای صعود ایران به جام جهانی نیز گلایه می کند.

کی‌روش پرتغالی برخلاف ابتدای حضورش در ایران دیگر دوست ندارد در خصوص برخی اظهارنظرها سکوت کند و به همین دلیل است که پس از انتشار مصاحبه عزیز محمدی در خبرگزاری فارس، خیلی سریع واکنش نشان می دهد و در مقام پاسخ برمی آید.

عزیز محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ و رئیس کنونی اتحادیه باشگاه ها در مصاحبه با فارس در خصوص تغییر برنامه های AFC در لیگ قهرمانان آسیا گفت که به کی‌روش اطلاعات نادرست داده اند و سرمربی تیم ملی در جریان موضوع نیست.

همین مصاحبه کافی بود تا سرمربی پرتغالی تیم ملی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس به گفته خودش شفاف سازی کند. کی‌روش برای این گفت‌وگو از واژه "مصاحبه شفاف سازی" نام می برد و تاکید می کند که می خواهد برای افکار عمومی برخی مسایل را روشن کند.

گفت‌وگوی اختصاصی فارس با کارلوس کی‌روش را در زیر می خوانید.

فارس: قبل از شروع مصاحبه اعلام کردید می خواهید در این گفت و گو شفاف سازی کنید. هدف خاصی از این نامگذاری دارید؟

بله، در چند روز گذشته عزیز محمدی، رئیس اتحادیه باشگاه ها در مصاحبه با فارس اظهار نظری داشته که برای شفاف سازی آنچه او گفته، انجام این مصاحبه خیلی مهم است. وی مدعی شده من اطلاعات دقیقی از تغییر برنامه های لیگ قهرمانان ندارم یا اطلاعات را درست به من نرسانده اند.

برای پاسخ دادن به این گفته ها باید بگویم از زمانی که وارد ایران شدم، خیلی سریع متوجه شدم در مسیر آماده سازی تیم ملی یک مشکل بزرگ وجود دارد و این مشکل به برنامه لیگ قهرمانان آسیا مربوط می شود.

فارس: یعنی این برنامه ها با هم در تضاد بود؟

دقیقا. برنامه لیگ قهرمانان آسیا با برنامه تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی دچار تضاد است. این تضاد از روز اول وجود داشت و در همین زمینه چندین جلسه با مسئولان سازمان لیگ برگزار کردیم. تمام جزئیات آن جلسات موجود است و من بارها به آن موارد اشاره کرده ام.

بعد از اینکه این تضاد مشخص شد، برای این مشکل شفاف سازی کردیم. بعد از مدتی که سازمان لیگ برنامه اش را داد و طبق قولی که دادند فکر کردیم دیگر آن تضاد وجود ندارد اما اینگونه نشد.

برای شفاف سازی بیشتر باید همه به این موضوع توجه داشته باشند که به خاطر منافع ملی فوتبال ایران باید از مسئولان AFC می خواستیم برنامه لیگ قهرمانان آسیا به ویژه مرحله یک هشتم نهایی را تغییر دهند و این درخواست من از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران بود.

طبق صحبت های اولیه با مسئولان سازمان لیگ و عزیز محمدی خواسته ما این بود که برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به فصل آینده موکول شود.

بعد از مصاحبه اخیر متوجه شدم که خود عزیز محمدی با مسئولان AFC صحبت کرده اما مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا نه تنها به فصل بعد موکول نشد، بلکه طبق آخرین برنامه دقیقا وسط اردوهای تیم ملی این مرحله انجام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





فارس: اما این تصمیم از سوی مسئولان AFC گرفته شده است...

به هر حال این تصمیم از سوی ایران حمایت شد در حالی که این برنامه سود فوتبال ایران نیست. به صلاح فوتبال ملی ایران این بود که مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد برگزار شود نه در میان اردوهای تیم ملی. به هر حال این اتفاقات رخ داد و من از اظهارات عزیز محمدی شگفت زده شدم و اکنون حس عجیبی نسبت به گفته های وی دارم.

عزیز محمدی می گوید من اطلاعات ندارم یا به من اطلاعات اشتباه داده اند، اما باید بگویم آن کسی که اطلاعات ندارد، من نیستم. با خواندن اظهارات او فهمیدم که به محمدی اطلاعات غلط داده اند چون خیلی واضح است که برنامه های لیگ قهرمانان با برنامه تیم ملی ایران و دیگر تیم های ملی تداخل دارد.

فارس: یعنی این تغییر برنامه مشکل را حل نمی کند؟

تغییر چند روزه در برنامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان نه تنها هیچ تاثیری در برنامه های تیم ملی نداشته بلکه شرایط را برای ما دشوارتر کرده است.

طبق توافق و قراری که با مسئولان سازمان لیگ گذاشته بودیم، قرار بود در اردوی تیم ملی به مدت 3 هفته بازیکنان را در اختیار داشته باشیم، اما با توجه به این اتفاقات 8 روز می توانیم ملی پوشان را داشته باشیم و مرحله مقدماتی جام جهانی را آغاز کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016