جمعه 22 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ردپاي كي‌روش در انتقال يك بازيكن دسته سومي به منچستريونايتد

پليس پرتغال قصد دارد درباره انتقال 9 ميليون يورويي يك فوتباليست پرتغالي به باشگاه منچستر يونايتد انگليس تحقيق كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه گاردين در گزارشي درباره‌ي تياگو مانوئل دياس كوريرا ملقب به «ببه» كه در سال 2010 با قراردادي به ارزش 9 ميليون يورو (7.2 ميليون پوند) از ويتوريا گيمارش پرتغال به منچستر يونايتد پيوست، از تلاش پليس براي پيگيري اين انتقال خبر داد. اين بازيكن در يك فصل حضورش در ويتوريا گيمارش براي اين تيم به ميدان نرفت و تنها سابقه بازي او به حضور در يك باشگاه دسته سومي باز مي‌گردد.

به همين دليل واحد پليس مبارزه با فساد وزارت دادگستري پرتغال قصد دارد در باره انتقال اين بازيكن تحقيق كند. خورخه مندس وكيل «ببه» كه مقدمات انتقال او را به منچستر يونايتد فراهم كرد، همان كسي است كه كريستيانو رونالدو، ناني و آندرسون را از پرتغال به اولدترافورد برده بود. 40 درصد از مبلغ 9 ميليون يوروي قرارداد ببه به مندس پرداخت شد كه برابر با 3.6 ميليون يورو مي‌شود.

الكس فرگوسن سرمربي باشگاه منچستر يونايتد در آن زمان گفته بود كه ببه تنها بازيكني است كه وي بدون تماشا كردن بازي‌هايش او را به خدمت گرفته است. منچستر يونايتد در آن زمان اعلام كرد كه ببه به پيشنهاد كارلوس كي‌روش كه دستيار فرگوسن بوده راهي اولدترافورد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




واحد پليس ضد فساد در ليسبون با ارسال نامه‌اي به گونسيالو ريس وكيل سابق ببه از او دعوت كرد تا با حضور در مقرر پليس به عنوان شاهد درباره نحوه انتقال ببه به منچستر يونايتد توضيح دهد. ريس به فدراسيون فوتبال پرتغال اعلام كرده كه مندس با زير پا گذاشتن قوانين فيفا با ببه به صورت ناگهاني قرارداد امضا كرده و سپس او را به اولدترافورد برده است.

ريس به روزنامه‌‌ گاردين انگليس گفت كه در تاريخ 23 آپريل به مدت سه ساعت تحت بازجويي قرار گرفته است. به گفته ريس، بازجويي اداره پليس از او درباره جنبه‌هاي مختلف انتقال ببه به منچستر يونايتد سوال كرده و بازجو به او گفته است كه پليس پرتغال قصد دارد از باشگاه منچستر يونايتد هم در اين زمينه تحقيق كند.

يك سخنگوي باشگاه منچستر يونايتد در اين باره گفت: اگر پليس از ما اطلاعاتي بخواهد قطعا با آن‌ها همكاري خواهيم كرد، اما هيچ كس نمي‌تواند مدعي كه ما عملي خلاف قانون انجام داده ايم.

تلاش خبرنگار گاردين براي گفت و گو با مندس بي‌نتيجه‌ مانده و او حاضر به صحبت با اين روزنامه‌ي انگليسي نشده است.

ببه در يك فصل حضورش در منچستر يونايتد تنها در دو بازي به ميدان رفت و پس از آن در نوامبر 2012 با يك قرارداد قرضي به بشيكتاش تركيه پيوست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016