شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شناگر انگلیسی - یونانی اولین حمل كننده مشعل المپیك

تهران - مشعل المپیك 2012 دركوه المپیای یونان، خاستگاه بازی های المپیك مدرن، روشن شدوسفر خود را توسط یك شناگرانگلیسی - یونانی به سمت محل برگزاری مراسم گشایش بازی ها در لندن آغاز كرد.

به گزارش منابع خبری، در مراسم روشن كردن مشعل، فردی كه مشعل را در دست داشت،درمقابل معبدباستانی و2600 ساله هرا ایستاد و بعد از ادای احترام به ' آپولو' خدای باستانی خورشید در یونان، با استفاه از انعكاس اشعه خورشید در آینه، مشعل المپیك را روشن كرد.

مشعل المپیك لندن به نشانه برگزاری سه دوره بازی های المپیك درلندن، به شكل سه ضلعی طراحی شده است. لندن در سال های 1908 و 1948 هم میزبان المپیك بود.

مشعل بعد از روشن شدن به اولین حمل كننده آن یعنی'اسپیروس جیانیوتیس' دارنده مدال نقره شنای المپیك سپرده شد.

این شناگر 32ساله در لیورپول متولد شده، اما پدرش یونانی و مادرش انگلیسی است. او اولین نفر ازبین 490نفری است كه مشعل المپیك را در مسیر 1800 مایلی خود درخاك یونان حمل خواهند كرد.وی سپس مشعل را به'الكس لوكوس' 19ساله داد كه او هم از پدری یونانی و مادری انگلیسی متولد شده و در شرق لندن و مكانی نزدیك المپیك پارك بزرگ شده است.

آخرین حمل كنندگان مشعل درخاك یونان دو ورزشكار با سابقه به نام های 'پیروس دیماس' دارنده سه مدال طلای وزنه برداری المپیك و'لی نینگ' قهرمان سابق ژیمناستیك چین خواهند بود.

این مشعل بعد از طی این مسیر روز 17 مه (28 اردیبهشت) در آتن به دست مسوولان برگزاری المپیك لندن سپرده می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مشعل المپیك بعد از یونان به انگلیس می رود و در این كشور نیز سفر 8 هزار مایلی در مدت 70روز خواهد داشت. مشعل بازی های لندن بر خلاف دو دوره گذشته به دور دنیا نمی رود و فقط یكبار از انگلیس خارج می شود تا به ایرلند برود.

مشعل روز 12 اوت (22 مرداد) به ورزشگاه محل برگزاری مراسم افتتاحیه می رسد و مشعل اصلی المپیك را روشن خواهد كرد.

درمراسم روشن كردن مشعل المپیك 'ژاك روگ' رییس كمیته بین المللی المپیك (آی.او.سی) هم حضور داشت.وی كه سومین دوره چهارساله ریاست خود را در این كمیته می گذراند،درسال 2013 بازنشسته می شود وبدین ترتیب برای آخرین بار بود كه توانست در چنین مراسمی به عنوان رییس كمیته بین المللی المپیك حضور داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016