شنبه 23 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهماندوست: ابهت تكواندوي ايران از دست رفت

تيم ملي تكواندوي بزرگسالان ايران در مسابقات قهرماني آسيا در ويتنام با يك پله سقوط نسبت به دوره قبل در مكان دوم قرار گرفت. سرمربي سابق تيم ملي كه همراه اين تيم دوبار قهرمان آسيا شده و اكنون حدود هشت ماه است كه از تيم ملي جدا شده معتقد است با اين نتيجه‌ ابهت و اقتدار تكواندوي ايران از دست رفت.

رضا مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: تكواندوي ايران در سال‌هاي گذشته دوبار قهرمان آسيا شده و براي اولين بار در تاريخ قهرمان جهان شد. تيم تكواندو در بازي‌هاي آسيايي و جام جهاني درخشيد و براي خود اعتبار و ابهت خاصي را به دست آورده بود. برخي معتقد بودند كه همه‌ اين مقام ها كار فدراسيون است اما چه شد كه به يك باره به زمين افتاد. وقتي تيمي را به خاطر مسايل شخصي از بين مي‌برند و بهترين مربي جهاني را كنار مي‌گذارند چه انتظاري دارند؟

وي افزود: به عنوان يك دلسوز تكواندو بارها اخطار دادم كه اين كار را نكنند، اما كسي گوش نكرد. با اين نتيجه‌‌اي كه به دست آمد ابهت و اقتداري كه تكواندو ايران در سال‌هاي اخير كسب كرده بود، از دست رفت و به دوران قبل از آن افتخارات بازگشتيم.

سرمربي سابق تيم ملي تكواندو ايران با تاكيد بر اين كه اين نايب قهرماني هم در شرايط بسيار راحتي به دست آمد، يادآور شد: در دوره‌هاي قبلي كه ما قهرمان مي‌شديم، با شكست تكواندوكاران كره جنوبي اين موقعيت را به دست مي‌آورديم، اما در اين دوره سه‌ يا چهار ملي‌پوش ما به كره‌اي‌ها باختند و حذف شدند. از آن بدتر در وزني تنها طلاي خود را به دست آورديم كه هيچ كره‌اي حضور نداشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي ادامه داد: آن‌ها بايد جواب بدهند كه چرا قهرماني تكواندوي آسيا را از دست داديم. باز پس گيري قهرماني از كره‌اي‌ها بسيار سخت است. با اين شكست‌ها ترس بقيه تيم‌ها هم از ايران ريخت، نبايد خودمان را به خواب بزنيم.

مهماندوست در پاسخ به اين سوال كه آيا جوان بودن كادر فني تيم ملي و همچنين ملي‌پوشان دليل اين ناكامي نمي‌شود؟ يادآور شد: مربي اين تيم چهار سال در كنار ما بود و اين مقام‌ها را به دست آورديم، اما پس از تغييرات به يكباره من را تنها گذاشت. آيا او با اين چهار سال حضور در تيم ملي كم تجربه است؟ در مورد ملي‌پوشان هم اين را بگويم كه سه يا چهار نفر از همين نفرات با ما قهرمان آسيا شده بودند، حال چطور شده كه مي‌گويند جوان هستند؟

وي افزود: نمي‌دانم، چرا مسئولان فدراسيون اصرار دارند بگويند اين تيم، در رده سني اميد بود. در حالي كه در تكواندو تيمي به نام تيم اميد وجود ندارد. يا نوجوانان هستند يا بزرگسال . بايد به اين حال تكواندو گريه كنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016