شنبه 30 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيروزي ايران مقابل آذربايجان در دور اول جام جهاني كشتي فرنگي روسيه

تيم ملي كشتي فرنگي در دور اول جام جهاني روسيه و در يك ديدار سخت و نزديك با نتيجه‌ چهار بر سه تيم آذربايجان را مغلوب كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم ملي كشتي فرنگي ايران در دور اول رقابت‌هاي جام جهاني كشتي فرنگي كه در سارانساك روسيه برگزار مي‌شود به مصاف تيم آذربايجان رفت و در نهايت با نتيجه‌ چهار بر سه آذري‌ها را مغلوب كرد. نتيجه جالب توجه اين ديدار باخت حميد سوريان به حريف نه چندان مطرح آذربايجاني بود. سامان طهماسبي ملي‌پوش سابق فرنگي به نعمت‌پور باخت.

در مسابقه اول و در وزن 55 كيلوگرم حميد سوريان دارنده پنج مدال طلاي جهان با الچين علي اف كشتي گرفت كه در تايم‌هاي اول و در يك مبارزه يك طرفه با نتيجه‌ پنج بر صفر اين كشتي‌گير آذربايجاني را مغلوب كرد، اما در تايم‌هاي دوم و سوم و با نتايج يك بر صفر و دو بر صفر مغلوب اين كشتي‌گير شد تا نخستين شكست تيم ملي كشتي فرنگي در جام جهاني توسط سوريان رقم بخورد.

همچنين در وزن 60 كيلوگرم اميد نوروزي دارنده نشان طلاي جهاني استانبول به مصاف ساكيت جليل اف رفت كه در تايم اول با نتيجه‌ يك بر صفر حريفش را مغلوب كرد و در تايم دوم نيز با نتيجه‌ مساوي يك بر يك چون امتياز آخر را كسب كرده بود، توانست حريفش را شكست دهد و اولين پيروزي را براي كشتي فرنگي رقم بزند.

در ادامه و در وزن 66 كيلوگرم نيز سعيد عبدولي به مصاف رسول چنايف رفت كه در تايم اول با نتيجه‌ دو بر صفر مغلوب اين كشتي‌گير آذربايجاني شد، اما در تايم دوم و سوم با نتايج مشابه دو بر صفر حريفش را شكست داد و در نهايت با نتيجه‌ دو بر يك حريفش را مغلوب و دومين پيروزي را براي ايران رقم زد.

اما در وزن 74 كيلوگرم هادي عليزاده پورنيا در تايم اول با كلينچ توانست رفيق حسين اف را شكست دهد، اما در تايم‌هاي دوم با نتيجه‌ دو بر صفر و در تايم سوم با نتيجه‌ سه بر صفر و در نهايت با نتيجه‌ دو بر يك مغلوب اين كشتي‌گير شد.

در ادامه و در وزن 84 كيلوگرم طالب نعمت پور به مصاف سامان طهماسبي كشتي‌گير ايراني الاصل آذربايجان رفت كه در تايم اول با نتيجه‌ يك بر صفر مغلوب طهماسبي شد، اما در تايم دوم با نتيجه‌ يك بر صفر و در تايم سوم با نتيجه‌ دو بر يك و در نهايت با نتيجه‌ دو بر يك ملي‌پوش سابق تيم ملي كشتي فرنگي را مغلوب خود كرد.

همچنين در وزن 96 كيلوگرم داود گيل نيرنگ به مصاف شالوا كادابادزه رفت كه تايم اول را با نتيجه‌ دو بر صفر حريفش را شكست داد، اما تايم‌هاي دوم و سوم را با نتايج مشابه يك بر صفر به اين كشتي‌گير باخت تا تكليف برنده كشتي ايران و آذربايجان به مسابقه وزن 120 كيلوگرم بيانجامد.

در ديدار آخر و در وزن 120 كيلوگرم بشير باباجان زاده به مصاف زائور مهر علي‌اف كه در دو تايم و با نتايج مشابه دو بر صفر حريفش را مغلوب كرد و در نهايت تيم ملي كشتي فرنگي با نتيجه‌ چهار بر سه آذربايجان را شكست داد. فرنگي كاران ايران در دور دوم از لحظاتي پيش به مصاف بلاروس رفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نتايج انفرادي اين مسابقه:

55 كيلوگرم: حميد سوريان5 – الچين علي‌يف3 (5- صفر * صفر- 1* صفر- 2 * برنده آذربايجان)

60 كيلوگرم: اميد نوروزي2- ساكيت جليل‌اف1 (1- صفر * 1-1* برنده ايران)

66 كيلوگرم: سعيد عبدولي4- رسول چونايف2 (صفر- 2 * 2- صفر * 2- صفر * برنده ايران)

74 كيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا1- رفيق حسين‌اف6 (1- 1 *‌ صفر- 2 * صفر- 3 * برنده آذربايجان)

84 كيلوگرم: طالب نعمت پور3- سامان طهماسبي2 (صفر- 1 * 1- صفر * 2- 1 * برنده ايران)

96 كيلوگرم: داود گيل نيرنگ2- شالوا گادابادزه 2(2- صفر * صفر- 1 * صفر- 1 * برنده آذربايجان)

120 كيلوگرم: بشير باباجان‌زاده4- زائور مهرعليف0 ( 2-صفر*2-صفر* برنده ايران)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016