جمعه 2 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رويانيان: اشتباه كردم به فوتبال آمدم

محمد رويانيان گفت: دولت امسال يك قران به پرسپوليس و استقلال نداده است و اين از مشكلات ما است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره نظرش نسبت به عدم رعايت قانون سقف قرارداد توسط پرسپوليس گفت: همه انگار يادشان رفته كه سال‌هاي گذشته چه قراردادهايي مي‌بستند، حالا كه من آمدم و راستش را گفتم و اعلام كردم كه سقف را رعايت نمي‌كنم، 10 ـ 15 روز است كه مرا مي‌كوبند. هيچ كسي اين قانون را رعايت نمي‌كرد. ظاهرا راست گفتن هزينه دارد و ما مشغول پرداخت اين هزينه هستيم.

وي گفت: همه مي‌گفتند كه سقف را رعايت مي‌‌كنيم، اما در واقع اين كار را انجام نمي‌دادند. الان بعضي از باشگاه‌ها مجبورند كه سقف را رعايت كنند و حتي قراردادهاي زير سقف مصوب ببندند. باشگاه‌هايي همچون گهر زاگرس يا صباي قم. صبا الان كه آسيايي شده، نمي‌تواند هزينه سنگيني براي بستن تيمش بكند، ما هم نمي‌توانيم بكنيم، اما مجبوريم. پرسپوليس 30 ميليون يا دست كم 25 ميليون نفر هوادار دارد كه البته از هواداران استقلال بيشتر است. براي برآورده كردن انتظار‌هاي اين تعداد هوادار مجبوريم تيم خوبي ببنديم. علي فتح‌الله‌زاده مدير عامل باشگاه استقلال مجبور است كه چك بدهد تا به هزار بدبختي جايگاه تيم را حفظ كند. ميليون‌ها آدم مي‌‌خواهند پرسپوليس و استقلال خوبي را ببينند، نمي‌شود همه تيم‌ها بازيكنانشان را بگيرند و بازيكناني كه مانده‌‌اند و كسي آن‌ها را نخواست، ما بگيريم. فشار روي امثال پرسپوليس نسبت به صبا بيشتر است. صبا طرفدار زيادي ندارد، اما تيم خوبي است.

رويانيان كه كمي عصباني هم شده بود، ادامه داد: مدير عامل باشگاه كه نمي‌تواند بنشيند و فقط تماشا كند، دولت امسال يك قران هم به پرسپوليس و استقلال نداده است و اين از مشكلات ما است. مگر در برنامه پنجم توسعه، نيامده كه دولت حق هيچ گونه كمكي به باشگاه‌ها ندارد. خب، با اين حساب اگر باشگاه نتواند خودش پول در نياورد چه كار كند؟ چرا اصلا وجود دارد؟ چرا من را به عنوان مدير عامل سر كار گذاشته‌اند؟ من از زماني كه به پرسپوليس آمده ام تنها 4.5 ميليارد تومان از دولت گرفته‌ام. تراز مالي باشگاه در سال قبل مشخص است و به هر كدام از مسئولان فدراسيون و يا سازمان بازرسي كه آن را خواستند، تحويل مي‌دهم.

وي خاطر نشان كرد: پرسپوليس سال گذشته تيمش را با 10 و نيم ميليارد تومان بسته است، الان 15 تا 20 درصد افزايش قيمت‌ها هم كه طبيعي است. دولت هم پولي به ما نداده است. پرسپوليس هم كه اصلا تيم پايه‌اي ندارد. پس با اين وضعيت ما بايد دست روي دست بگذاريم و اوضاع را تماشا كنيم؟ ما محكوم به خريد بازيكن هستيم. البته اگر من سه سال مدير عامل پرسپوليس باشم، كار را به گونه‌اي به جلو مي‌برم كه بعد از سه سال اين طور بازيكن نخرم و پرسپوليس از داشته‌هايش در تيم‌هاي پايه استفاده كند.

رويانيان خطاب به منتقدانش، گفت: نبايد به جاي كمك به يكديگر به هم بتازيم. مديرعامل پرسپوليس بايد چكار كند، وقتي كه قانون مي‌گويد خودت مجبور هستي پول در بياوري. هر چند در اين مدت به من توهين هم شد، اما من، فتح‌الله‌زاده را بزرگ خودم مي‌دانم. همه در فشار هستيم و بايد به يكديگر كمك كنيم. پيش از اين قرار بود نيمي از هزينه‌هاي پرسپوليس را دولت تامين كند و نيمي را خودمان با درآمدزايي كسب كنيم. بنابراين بخشي كه بايد خودم تامين كنم را از طريق برنامه‌ريزي‌هاي اقتصادي و جذب اسپانسر بايد به دست بياورم. كجاي اين موضوع خلاف است؟

مدير عامل باشگاه پرسپوليس كه صبح امروز (جمعه) در برنامه تلويزيوني «ورزش و مردم» حاضر شده بود، در واكنش به اين كه انتقادها بيشتر معطوف به اين بود كه شما بازار نقل و انتقالات را گران كرده ايد و سطح نرخ بازيكنان را افزايش داده‌ايد، اظهار كرد: از كجا اين را مي‌دانيد؟ كسي كه مي‌گويد فلان بازيكن با يك ميليارد و اندي به پرسپوليس رفته، قطعا خودش پيشنهاد يك ميلياردي به آن بازيكن داده كه حالا مثلا من با 50 يا 100 ميليون تومان بيشتر آن بازيكن را جذب كردم، چه كسي مي‌داند كه من با ارقام ميلياردي بازيكن گرفته‌ام، ملاك و معيارشان چيست؟ امسال با افزايش سقف قرارداد به اضافه متعلقات آن 550 ميليون تومان حداكثر مبلغ دريافتي يك بازيكن است. اما پارسال كه من نبودم، آقايان با ارقام 700 يا 900 ميليون توماني و يك ميليارد توماني تيمشان را بستند.

رويانيان در واكنش به اين كه آيا با تعهد به پرداخت مبالغ كلان در آينده درگير بدهي‌هاي سنگين مالي غير قابل پرداخت نمي‌شويد؟ تصريح كرد: متاسفانه بدون بررسي صحبت‌هايي را در اين باره مطرح مي‌كنند. حتي ديدم بعضا روساي فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ و يك بار هم وزير ورزش و جوانان برابر افكار عمومي به نوعي عنوان كردند كه ما رقم‌هاي بالايي را به بازيكنان داده‌ايم! اين مسئولان كجا از من مدرك خواستند كه به آن‌ها نداده‌ام؟ يك كسي گفته بود شايد از ارث پدرش بوده، اما من همين جا مي گويم كه كل خانه پدري‌ من در لب خط راه‌آهن قم 49 متر است. بچه‌هاي من همين الان مستاجر و بعضا بيكارند. خودم از يكجا حقوق دريافت مي‌كنم، اما متاسفانه اتهام مي‌زنند كه رويانيان ميلياردي هزينه مي‌كند.

وي ادامه داد: من امسال شش ـ هفت بازيكن ملي‌پوش گرفته‌ام، اين هنر ما است.

به گزارش ايسنا، مدير عامل باشگاه پرسپوليس، افزود: اگر الان فتح‌الله‌زاده اذيت مي‌شود به اين خاطر است كه نمي‌تواند هزينه‌ها را تامين كند و فشار روي او هم زياد است. من اتهام پرداخت ارقام ميلياردي كه به تيم ما بسته‌اند را قبول ندارم. اين كه مي‌گويند كه بازار را خراب كرده‌ام را قبول ندارم. نبايد منتقدين ناپخته توهين كنند. مي‌گويند سازمان بازرسي كل كشور در سازمان ليگ مستقر شده، اما اين نمي‌تواند درست باشد، چون سازمان ليگ يك بخش خصوصي است و بنابراين سازمان بازرسي نمي‌تواند به آنجا ورود كند! سازمان بازرسي به باشگاه پرسپوليس بيايد درباره هزينه‌هاي ما سوال بپرسد، قدمش روي چشم ما. من از سازمان بازرسي مي‌‌خواهم كه اين كار را انجام دهد، اما در مجموع بايد بپذيريم كه خصوصي شدن باشگاه‌ها كه يك قانون است، تنها راه حل اين مشكلات خواهد بود. وقتي دولت پول ندهد، مسلما من بايد به فكر درآمدزايي بيشتر باشم. اول مي‌گويند خودت خرج كن بعد دوباره انتقاد مي‌كنند چرا خرج كردي؟! آقاي بهروان رييس سازمان ليگ به شايعات توجه نكن. شما پيش من بيا يك نسخه از قراردادهايم را بگير و نگاه كن و ببين كه ما چگونه عمل كرديم.

رويانيان در واكنش به اين كه آيا تعيين قانون سقف قرارداد و سپس خلاف آن عمل كردن نوعي دور زدن قانون نيست، ‌اظهار كرد: اين دور زدن هميشه وجود داشته، اما امسال به يكي ديگر به جمع مدير عامل‌ها اضافه شده و در اين باره راست گفته است، از من انتقاد مي‌كنند. من اگر مدير عامل باشگاه استقلال، سايپا و يا گهر زاگرس هم بودم، همين كارها را مي‌كردم.

وي در باره دادن خودرو به بعضي از بازيكنان و اين كه گفته است اگر لازم باشد به بازيكنان پرسپوليس هواپيما هم خواهد داد، گفت: درست است، من خودرو داده‌ام، اما اين گونه بوده كه مثلا قرارداد را 500 ميليون تومان نوشتيم و 200 ميليون تومان آن را خودرو تعيين كرديم. من برنامه‌هاي زيادي براي اسپانسرينگ باشگاه پرسپوليس دارم. من مي‌‌خواهم هزار تا از اين خودروها را وارد كنم. متاسفانه يكي گفته بود پول بنزين را صرف باشگاه پرسپوليس مي‌كند، اما نمي دانند كه پول بنزين مستقيم از جايگاه سوخت به حساب خزانه دولت مي‌رود. قسم مي خورم كه دكتر احمدي نژاد يك قران هم تاكنون به من نداده است. تعجب مي‌كنم از اين كه حتي بزرگ‌تر‌هاي فوتبال از اين صحبت‌ها مي‌كنند.

وي ادامه داد: من اشتباه كردم كه به فوتبال آمدم. اما اگر الان هم بروم باز هم تصميم اشتباهي گرفتم، وقتي از پرسپوليس مي‌روم كه هيچ بدهي نداشته باشم. من عاشق رفتن از اين فوتبال هستم. من پرسپوليس را براي قهرماني نبستم، بلكه تيمي را در شان پرسپوليس بسته‌ام و معتقدم كه شان پرسپوليس چنين تيمي است.

به گزارش ايسنا، رويانيان با بيان اين كه بهتر است قانون سقف قراردادها برداشته شده و ارزش گذاري ريالي بازيكنان در سطوح مختلف اعلام عمومي شود، اظهار كرد: ما بايد اين مرز سقف قراردادها را برداريم، اگر اين كار را بكنيم ديگر كسي دزد و خلافكار نمي‌شود. الان اگر از طريق اينترنت جست‌وجو كنيد قيمت تمام بازيكنان دنيا مشخص و اعلام شده است. هيچ چيز پنهاني وجود ندارد. حال چرا اين قضيه در ايران وجود ندارد؟ بهتر است رنج قيمت بازيكنان را اعلام كنند و مثلا بگويند بازيكني همچون سيد جلال حسيني در سطح اول بوده و حداكثر قيمتش فلان مبلغ است يا علي كريمي ستاره است و قيمتي ديگر دارد. تعيين سقف قرارداد فقط موجب دروغگويي و خلافكاري مي‌شود و شرايطي را ايجاد مي‌كند تا باشگاه‌ها بيش از سقف تعيين شده با بازيكنان توافق كنند.

وي گفت: باور كنيد مبلغ قرارداد تمامي بازيكنان پرسپوليس براي اين فصل را در قالب جدولي مشخص نوشته‌ام و بارها خواسته ام آن را در رسانه‌ها اعلام كنم، اما با اين جوي كه وجود دارد مي ترسم اين كار را بكنم. دوستانم گفتند كه اگر چنين كنيد مي‌گويند خلاف كرده‌ايد. كفاشيان و بهروان هم هنوز فرصت نكرده‌اند كه پيش آن‌ها بروم و توضيحاتم را بيان كنم.

مدير عامل باشگاه پرسپوليس در واكنش به اين كه ظاهرا باشگاه سايپا اعلام كرده كريم انصاري فرد هنوز رضايت نامه‌اش را از اين باشگاه نگرفته است؟ گفت: من هم شنيده‌ام. اما نمي‌دانم چه رسمي است كه اين كار را مي‌‌كنيم. من مساله را به اطلاع سايپا مي‌رسانم تا خودشان تصميم بگيرند. وقتي در قرارداد بازيكني نوشته‌اند او مي‌تواند در انتهاي فصل از باشگاه جدا شود و الزامي براي ماندن در سايپا ندارد، خب بازيكن چه كار خطايي انجام داده است؟

رويانيان درباره وضعيت مصطفي دنيزلي و احتمال حضور برونو متسو يا كالدرون در پرسپوليس، گفت: دنيزلي انسان بزرگي است. او در تماسي به من اعلام كرد كه مي‌خواهد وقتي به پرسپوليس بر مي‌گردد يك دنيزلي تمام عيار باشد. بنابراين اجازه خواست تا بيشتر فكر كند. بعد از مدتي به من گفت بعيد است با مشكلاتي كه دارم بتوانم به پرسپوليس بيايم. شما از طرف من به مردم اعلام كن كه دنيزلي خودش توافق با پرسپوليس را پس گرفته است. او به من گفت هر پولي كه تاكنون گرفته‌ام، آنچه مربوط به يك نيم فصل از ليگ بوده حلال است و مابقي را بر مي‌گردانم. حتي او گفت پول دريافتي مربوط به نيم فصل هم به خاطر نتايج ضعيفي كه گرفته‌ام مي‌تواند تغيير كند.

رويانيان از آخرين مذاكره‌اش با دنيزلي در ظهر امروز خبر داد و گفت: ساعت 13:30 امروز آخرين مذاكره را با دنيزلي خواهيم داشت تا او پاسخ قطعي را براي آمدن يا نيامدن به پرسپوليس بدهد. برونو متسو به فرانسه رفت و منتظر جواب ما است. كالدرون هم منتظر پاسخ پرسپوليس است. با يك مربي بزرگي ديگر هم فردا يا پس فردا مذاكره مي‌كنم، چون مساله سرمربيگري پرسپوليس بسيار مهم است و به نمايندگي از هواداران بايد اين كار بزرگ را با دقت فراوان انجام دهم.

رويانيان درباره استفاده از مربي ايراني در كادر فني پرسپوليس نيز، گفت: ما مربيان پرسپوليسي زيادي در داخل كشور داريم. امثال علي دايي آدم كوچكي نيستند. مربياني همچون حميد استيلي و افشين پيرواني كه ما با هم دوست هستيم هم مربيان خوبي هستند، اما الان بستر و ظرفيت كار به گونه‌اي است كه ما بايد از يك مربي بزرگ خارجي در پرسپوليس استفاده كنيم تا در آينده فرصت استفاده بيشتر از مربيان داخلي را پيدا كنيم.

وي در واكنش به صحبت‌هاي امير قلعه نويي مبني بر اين كه پرسپوليس بيشتر از استقلال از دولت پول‌ گرفته است، خاطر نشان كرد: قلعه نويي از بزرگ‌ترين مربيان ما است. او مي‌داند كه من دوستش دارم. واقعيت اين است كه پرسپوليس كمتر از استقلال از دولت پول گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير عامل باشگاه پرسپوليس درباره تمديد قرارداد علي كريمي و شرطش براي ماندن مازيار زارع در اين تيم، ‌اظهار كرد: كريمي ديروز قراردادش را با ما سفيد امضا كرد. او درباره موضوع مازيار زارع تا الان به من چيزي نگفته است. علي كريمي بازيكن بزرگي است كه نبايد حتي او را با توانمندترين بازيكنان حال حاضر فوتبالمان مقايسه كنيم. درست است كه قراردادش را سفيد امضا كرده، ولي من به او پول كافي مي‌دهم. براي كريمي نمي‌توان مبلغي را تعيين و او را با بازيكني مقايسه كرد.

رويانيان در پايان با بيان اين كه اشتباه كرده كه از لفظ «فوق كهكشاني» براي پرسپوليس استفاده كرده، يادآور شد: اين صحبت‌ها بر سر بمب تركاندن و از اين جور حرف‌ها اصلا درست نيست و من يك بار گفتم كه پرسپوليس را فوق كهكشاني مي‌بنندم كه همين جا مي گويم كه اشتباه كرده‌ام و بابت اين جمله عذرخواهي مي‌كنم. ما بايد يك تيمي در شان پرسپوليس ببنديم، ‌اگر قهرمان شد خوشحال مي شويم، اما خطاب به هواداران مي گويم كه توقع نداشته باشيد اين تيم همه حريفان را شكست دهد. اگر آن گونه باشد كه معناي برد و باخت در فوتبال زير سوال مي‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016