شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بوكسور المپيكي ايران: مسئولان به ما هم توجه كنند

بوكس ايران از سال 1946 براي نخستين بار در بازي‌هاي المپيك حضور پيدا كرد و با گذشت 70 سال از آن زمان اين رشته نتوانسته براي ايران مدال آوري كند. البته ملي‌پوشان اين رشته اميدوارند در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن طلسم شكني كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از بين مظاهري، روزبهاني، طلوطي و قاسمي‌پور كه چهار سهميه بوكس ايران در بازي‌هاي لندن 2012 را كسب كرده‌اند، مسئولان فدراسيون و كارشناسان اميد زيادي به مدال آوري مظاهري دارند، اما نكته‌اي كه نبايد آن را فراموش كنيم اين است كه احسان روزبهاني در وزن 81 ـ كيلوگرم نخستين بوكسور ايران بود كه سهميه المپيك را آن هم در مسابقات جهاني كسب كرد.

اين بوكسور 24 ساله ايران كه همه كارشناسان جرات او را مثال زدني مي‌دانند، بسيار با انگيزه تمرين مي‌كند و مطمئن است كه در المپيك تاريخ ساز خواهد شد، به هر حال به منظور آشنايي با شرايط ملي‌پوشان و به ويژه روزبهاني، گفت و گويي را با وي انجام داديم كه آن را مي‌خوانيد:

همه چيز خوب است

بوكسور وزن 81ـ كيلوگرم تيم ملي در مورد شرايطش در فاصله 34 روزه تا المپيك لندن، گفت: همه چيز خوب است. در آخرين ماه تمرينات هستيم كه بسيار پرفشار دنبال مي‌شود. به هيچ چيز ديگري فكر نمي‌كنم، هر چند مشكلاتي وجود دارد، اما فعلا قصد ندارم به آن‌ها توجه كنم.

بدنسازي‌ بسيار سنگين، اما لذت بخش

روزبهاني به تمرينات بدنسازي زير نظر دكتر بهرامي نژاد اشاره كرد و گفت: تمرينات را بسيار پرفشار زير نظر دكتر بهرامي نژاد كه يكي از بهترين مربيان بدنساز است،‌ انجام مي‌دهم . تمريناتش بسيار سخت و نفس گير است و خودش هم در انجام تمرينات سخت گير است. عليرغم اين كه اين تمرينات خسته‌ام مي‌كند، اما با انگيزه آن‌ها را انجام مي‌دهم كه همين باعث مي‌شود اين تمرينات سنگين برايم لذت بخش باشد.

تمرينات فني زير نظر نهرودي

وي ادامه داد: غير از صبح‌ها كه تمرينات بدنسازي انجام مي‌دهيم، بعد از ظهرها زير نظر نهرودي سرمربي تيم ملي كارهاي فني را پي مي گيريم كه تمرينات اين بخش را هم بسيار با انگيزه انجام مي‌دهم و اصلا خسته نمي‌شوم.

ايتاليا، بهترين اردوي سال‌هاي اخير

بوكسور وزن 81ـ كيلوگرم تيم ملي، يادآور شد: بهترين اردويي كه شايد مسئولان فدراسيون توانسته‌اند در اين چند سال براي بوكسورها هماهنگ كنند، همين اردوي ايتاليا است كه قرار است پنجم تير عازم شويم. اين اردو قطعا به آماده سازي بوكسورهاي المپيكي كمك زيادي خواهد كرد، چرا كه تيم‌هاي قدرتمند جهان مانند ايتاليا و اوكراين قرار است با تركيب كامل در اين اردو حاضر شوند.

مسئولان به ما توجه كنند

روزبهاني كه اصلا دوست نداشت در مورد مشكلات قبلي‌اش در اردوها صحبت كند، چرا كه معتقد بود گفتن اين مسايل آب در هاون كوبيدن است و فايده‌اي ندارد، از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنين كميته ملي المپيك درخواست كرد كه به اين رشته هم سري بزنند.

وي ادامه داد: بوكس هم يك رشته است مانند رشته‌هاي ديگر ايران كه مي‌‌خواهند به المپيك اعزام شوند. ما از مسئولان انتظار نداريم كه به ما بيش از بقيه رشته‌ها توجه كنند، اما حداقل خواهش داريم كه ما را هم جزو رشته‌هاي المپيكي بدانند. چطور مسئولان بارها و بارها به اردوهاي تيم‌هاي ديگر مي‌روند، اما تا به حال يك بار هم به اردوي بوكس كه چهار سهميه را براي المپيك گرفته است، نيامده‌اند.

پاداش نمي‌خواهيم

بوكسور وزن 81ـ كيلوگرم تيم ملي، گفت: هدف از اين كه گفتم مسئولان به بوكس هم سري بزنند، اين نبوده كه از آن‌ها قول پاداش يا چيز ديگري را بگيريم. تنها خواستم كه به اردوها بيايند و به ما قوت قلب بدهند و ما اميدوار باشيم كه بوكسورها را جزو ورزشكاران اين مملكت مي‌دانند.

بوكس مدال مي‌گيرد

روزبهاني باز هم تاكيد كرد كه بوكس ايران مي‌تواند در اين دوره از بازي‌هاي المپيك شگفتي آفرين باشد و مدال كسب كند.

وي ادامه داد: ما شرايط بسيار خوبي داريم كه همين باعث شده همه ملي‌پوشان با اعتماد به نفس براي كسب مدال آن هم در المپيك تلاش كنند. اميدوارم اين گفته من در المپيك تعبير شود.

بهانه‌اي براي مدال نگرفتن ندارم

بوكسور وزن 81ـ كيلوگرم تيم ملي ادامه داد: دست راستم چند ماه پيش شكسته بود و مدتي در گچ قرار داشت، اما به هيچ عنوان تمريناتم را تعطيل نكردم و حتي در مواقعي كه اردوها تعطيل بود، خودم تمرين كردم. شرايطم بسيار خوب است و هيچ بهانه‌اي براي اين كه مدال نگيرم، ندارم. مسئولان مي دانند و من هم مي‌دانم مشكلات زياد است، اما نمي‌خواهم به آن‌ها بپردازم.

انتظار مدال، خوب يا بد؟

روزبهاني در پاسخ به اين سوال كه آيا انتظار مدال آوري از رشته‌اي مانند بوكس آن هم در اين زمان آيا به سود اين رشته است؟ گفت: شايد به سود ما باشد، چرا كه باعث مي‌شود مسئولان بيشتر به ما و اين رشته توجه كنند. از جهت ديگر شايد انتظارات را بالاتر ببرد كه اميدوارم با كسب نتيجه‌ خوب اين انتظارات را برآورده كنيم.

قول مدال يا حربه‌اي تبليغاتي؟

وي در پاسخ به اين سوال كه قول كسب مدال در المپيك را به خاطر توجه بيشتر داده يا واقعا اين توانايي را در خود مي‌بيند؟ گفت: نمي‌خواهم توقعات را بالا ببرم و هيچ هدف ديگري هم ندارم،‌ اما تمام تلاشم را كرده‌ام و مي‌كنم و به خودم براي كسب مدال مطمئن هستم. از هيچ تلاشي براي آماده شدن دريغ نكرده ام و مي‌دانم كه سال 2012 ، سال طلسم شكني بوكس ايران خواهد بود.

مدال المپيك بهترين هديه تولد

روزبهاني كه خيلي خوشحال صحبت مي‌كرد، گفت: دوست دارم همين امروز كه دوم تير ماه روز تولدم است، اعلام كنم اميدوارم در المپيك همه چيز بر وفق مراد باشد. هيچ دغدغه‌اي ندارم و تنها به المپيك و مدالش فكر مي‌كنم.

بي‌توجهي به مشكلات

بوكسور وزن 81ـ كيلوگرم تيم ملي، در پاسخ به اين سوال كه چه مشكلاتي در آستانه المپيك دارد كه مي‌شود به راحتي آن‌ها را مرتفع كرد، گفت: هيچ تمايلي ندارم درباره مشكلات صحبت كنم. چون بارها گفته‌ام و تغييري انجام نشده است. اكنون يك گوشم در و يك گوشم دروازه است. نه به مشكلات توجه مي‌كنم و نه به حرف‌هاي ديگران. تنها و تنها به المپيك فكر مي‌كنم. البته باز هم از مسئولان خواهش مي‌كنم كه به اردوها بيايند و ما را هم جزو ورزشكاران بدانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




تشكر ويژه

روزبهاني از اولين مربي‌اش «صادق پديسار» تشكر ويژه‌اي كرد و گفت: اين مربي پيش از آن كه من به مسابقات جهاني بروم، زحمت زيادي برايم كشيد و اكنون جاي آن است كه از او هم تشكر كنم. البته مثل دفعات قبل تشكر ويژه‌ام به خانواده و برادرم باز مي‌گردد كه براي "روزبهاني" شدن من زحمت زيادي كشيده‌اند كه اكنون نتيجه‌اش را مي‌بينند.

خودم الگوي خودم هستم

وي در پاسخ به اين سوال كه چه كسي را به عنوان الگوي ورزشي خودش قبول دارد، گفت: تا به حال الگوي ورزشي‌ام فكر نكرده‌ام. خودم الگوي خودم هستم.

تنها المپيكي شرق تهران

وي در مورد محل زندگي‌اش گفت: من ساكن تهرانپارس در شرق استان تهران هستم و بسيار خوشحالم كه تنها المپيكي اين بخش به شمار مي‌روم.

شناخت از حريفان در المپيك

بوكسور وزن 81 ـ كيلوگرم ايران در پاسخ به اين كه از حريفانش در المپيك چه شناختي دارد، گفت: مي دانم كه در آنجا همه حريفان برايم مهم هستند و هر بازي برايم يك فينال است. حريفان ازبك، كوبا، قزاقستان، چين و روسيه مهم‌ترين حريفان من در اين وزن به شمار مي‌آيند كه كريمي مربي تيم ملي قرار است هفته آينده فيلم مبارزات آن‌ها را به من بدهد تا روي نوع مبارزات و شيوه مقابله با آن‌ها آناليزهاي لازم را انجام دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016