سه شنبه 6 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش از نقل و انتقالات ۱۸ تيم ليگ برتری

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: فصل نقل و انتقالات دوازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال در حالی ۱۱ روز ديگر به پايان می رسد که تيم‌های مدعی تقريبا بار خود را در بازار خريد و فروش بازيکنان بسته‌اند و البته چند تيم همچنان در خط شروع نقل و انتقالات قرار دارند!

به گزارش خبرنگار مهر، هرچند تب و تاب بازار نقل و انتقالات در هفته‌های گذشته به اوج خود رسيد و تعدادی از بازيکنان با پيوستن به تيم فوتبال پرسپوليس در صدر اخبار ورزشی قرار گرفتند، اما اين بازار هنوز از رونق نيفتاده است. ليگ دوازدهم فوتبال از روز ۲۹ تير آغاز می‌شود و تيم‌هايی که هنوز در ليست خود جای خالی دارند به تدريج به جذب بازيکنان مورد نظر می‌پردازند.

تيم‌هايی مانند پرسپوليس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی، پيکان، صبای قم و نفت آبادان تا اندازه زيادی بار خود را برای فصل بعد بسته اند و جذب يکی، دو بازيکن ديگر ليست آنها را کامل می‌کند. از سوی ديگر راه آهن، گهر و داماش هم کمترين تحرک را در نقل و انتقالات داشته‌اند و وضعيت آنها تا حدودی نگران کننده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سپاهان
قطعا يکی از مهمترين اتفاقات فصل نقل و انتقالات در باشگاه سپاهان رخ داد که طی آن چند بازيکن موثر و کليدی، از اين تيم جدا شدند. قهرمان فصل گذشته به رغم جدايی مدافعان و گلر اصلی خود، عملکرد خوبی در جذب بازيکنان داشت و توانست اين خطوط را با خريد دروازه بان و دو مدافع از ديگر باشگاه اصفهانی ترميم کند.

ورودی: باقر صادقی، محمد غلامی، محسن ايران نژاد، محمد علی احمدی، فرشيد طالبی، ميلاد زنيد پور، عادل کلاه کج
خروجی: رحمان احمدی، محسن بنگر، جلال حسينی، سيد مهدی سيد صالحی، مهدی کريميان، هاشم بيک زاده

تراکتورسازی
با جدايی امير قلعه نويی از تراکتورسازی و دو سه بازيکن از اين تيم، خيلی‌ها تصور می‌کردند کار نايب قهرمان فصل گذشته ليگ برتر تمام است! با وجود اين مديران باشگاه تراکتورسازی به سرعت دست به کار شدند و در گام اول با اکثر بازيکنان فصل قبل خود تمديد قرارداد کردند. در نهايت با انتخاب "اوليويرا" به عنوان سرمربی، خيال تراکتوری‌ها راحت شد. در حال حاضر گفته می‌شود احتمال جدايی احمد آل نعمه و فرزاد آشوبی هم از جمع تبريزی‌ها وجود دارد.

ورودی: آنسلمو گنزالس، ژائو ويلا، محمد ايران پوريان، محمد نصرتی، سيد مهدی سيد صالحی، مهدی کريميان، قاسم دهنوی، مهدی قريشی، محمد عبادزاده
خروجی: قاسم حدادی فر، سياوش اکبرپور، اميرحسين صادقی، علی عليزاده، بهرام دباغ، مهرداد نوری و محسن دلواری

استقلال تهران
مهمترين تغيير در تيم استقلال روی نيمکت اين تيم صورت گرفت و امير قلعه نويی به جای پرويز مظلومی سرمربی آبی‌ها شد. استقلال در خط حمله به اندازه کافی بازيکن دارد، اما در پست دفاع و هافبک دفاعی با کمبود مهره مواجه است. اولويت اصلی قلعه نويی جذب يک هافبک دفاعی به جای آندرانيک تيموريان است و به همين دليل احتمال بازگرداندن ساموئل وجود دارد.

ورودی: سياوش اکبرپور، ميثم بائو، ميگل پدرو، امين منوچهری، هاشم بيک زاده، اميرحسين صادقی، ايمان مبعلی
خروجی: آندارنيک تيموريان، مهدی اميرآبادی، اسماعيل شريفات، محسن يوسفی، جواد شيرزاد، هادی زرين ساعد، حميد عزيززاده، ساموئل، يرکوويچ، الونگ الونگ، حسين علوی

صبای قم
تيم صبا بعد از انتخاب يحيی گل محمدی هم دست از جوانگرايی نکشيد. يحيی گل محمدی سرمربی صبا اکثر بازيکنان جديد خود را از ليگ دسته يک انتخاب کرده و اميدوار است نتايج خوب فصل قبل را تکرار کند. به احتمال زياد پرونده صبا در نقل و انتقالات با جذب يک مهاجم ديگر بسته خواهد شد.

ورودی: ميثم خداشناس، سعيد لطفی، محسن خليلی، فرشاد قديری، مهرداد طهماسبی، ابوالفضل ابراهيمی، بهمن طهماسبی، مسعود حق جو
خروجی: احمد خرمالی، مسعود غلامعلی‌زاد، سهراب بختياری‌زاده، مسعود کشوری، وحيد حمدی‌نژاد، مرتضی هاشم‌زاده، رضا عنايتی، حميد فرزانه، حجازی‌پور، حسين گوهری، ميثم مهاجر، علی مولايی و احمد داوودی

نفت تهران
برنامه اصلی باشگاه نفت تهران پس از انتخاب منصور ابراهيم‌زاده به عنوان سرمربی جديد، معطوف به حفظ بازيکنان اصلی بود. هرچند نفتی‌ها نقل و انتقال پر سر و صدايی نداشتند، اما بدون حاشيه به ترميم نقاط ضعف خود مشغول هستند.

ورودی: وريا غفوری، هادی شکوری، ابوالفضل قربانی، وحيد حمدی‌نژاد، مهدی خيری، مگنا باتيسيتا، سامان نريمان جهان، بهمن کاملی،حسين بابايی
خروجی: مارسيو خوزه، سيامک کوروشی، فريرا ، مارکو لوپز، حميد فتحی، مجتبی زارع، شاهين خيری، مهدی رفيعی، امير خان محمدی

پرسپوليس
بازيکنان پرسپوليس ابتدا طبق ليستی که مصطفی دنيزلی در اختيار اين باشگاه قرار داده بود به جذب بازيکن مشغول شدند و توانستند يکی از موفق‌ترين تيم‌های نقل و انتقالات باشند. پرسپوليس يکی از باشگاه‌هايی بود که امسال تغييرات زيادی داشت و ۱۱ بازيکن از اين تيم جدا شدند. به نظر می‌رسد تيم پرسپوليس با جذب يک هافبک دفاعی و يک مهاجم ديگر کامل شود.

ورودی: حسين ماهينی، شهاب گردان، محمد قاضی، سيد جلال حسينی، محسن بنگر، محمدرضا خانزاده، علی اسماعيل‌زاده، کريم انصاريفرد
خروجی:حسين بادامکی، ابراهيم شکوری، ميثاق معمارزاده، حسين هوشيار، شيث رضايی، محمد نصرتی، عليرضا محمد، مهرداد اولادی، مازيار زارع، مجتبی شيری، آودوکيچ، وحيد هاشميان، ممدوتال

صنعت نفت آبادان
هرچند مديران باشگاه صنعت نفت نتوانستند بازيکنان ليست اول "خوزه آلبرتو کاستا" را جذب کنند، اما در مقايسه با خيلی از باشگاه‌ها خيلی زود تيم خود را جمع کردند و اردوهای آماده سازی را استارت زدند. صنعت نفت در حال حاضر به دنبال جذب دو مدافع ليگ برتری است و احتمالا يک مهاجم دو رگه اندونزيايی هم به اين تيم اضافه می‌شود.

ورودی: ديگو ملو، مارکو شيميچ، مهدی دغاغله، ابوذر رحيمی، محمد مهدی الهايی
خروجی: فونيکه سی، اميد شريفی نسب، لئون پاچاچيان،عباس محمدی، هدايت شهرياری، حسين سلامی، نبی ساکی، ميثم اميری، هادی رمضانی، مهرداد مير، عماد زعتره

ذوب آهن
از انتخاب رسول کربکندی به عنوان سرمربی جديد مشخص بود که ذوب آهن قصد ندارد پول زيادی در نقل و انتقالات خرج کند. به اين خاطر آنها مهره‌های اصلی و کليدی خود را از دست دادند و در مقابل به جذب بازيکنانی دست زدند که سال‌های گذشته در اين تيم بازی می‌کردند. ذوبی‌ها هنوز نتوانسته‌اند پس از جدايی دو گلر اصلی خود، دروازه‌بان مطمئنی را جذب کنند. علاوه بر يک دروازه بان، اين باشگاه دنبال امضای قرارداد با يک مهاجم سرزن هم هست.

ورودی: مهدی رجب زاده، مسعود همامی، سپهر حيدری، قاسم حدادی فر، ابراهيم محمدی، محسن مسلمان، سعيد عبدالله پور، آرش بارانی، احمد محمدپور، فرشاد بهادرانی
خروجی: فرشيد طالبی، علی احمدی، محمد باقر صادقی، شهاب گردان، حسين ماهينی، محمد قاضی، آلوز دسوزا، ايگور کاسترو، داوود حقی

فولاد خوزستان
هرچند مجيد جلالی فصل گذشته با ميدان دادن به بازيکنان جوان فولاد خوزستان، ميانگين سنی اين تيم را پايين آورده بود، ولی حسين فرکی سرمربی جديد فولاد تغيير رويه داد و برای رفع نقاط ضعف اين تيم به جذب بازيکنانی روی آورد که در تضاد با سياست‌ سالهای گذشته باشگاه فولاد بوده است. گفته می‌شود فولاد علاوه بر هفت بازيکنی که جديدا خريده است، با يک بازيکن خارجی ديگر هم قرارداد امضا خواهد کرد.

ورودی: عباس پورخسروانی، مهدی اميرآبادی، اسماعيل شريفات، مهدی نوری، ارشاد يوسفی، لئاندرو پادوانی سلين، لوسيانو پريرا مندز
خروجی: جلال کاملی مفرد، کاوه رضايی، کريم شاهوردی، مهدی مومنی، اميد خالدی، اميد خورج، خليل طالقانی، سامان صفا، عبدالله ممبينی

مس کرمان
جدايی هر دو دروازه بان تيم مس باعث شده است تا مديران اين باشگاه برای جذب يک گلر به تکاپو بيفتند. آنها پيشنهاد بالايی را هم به مهدی رحمتی ارائه دادند، اما دروازه‌بان استقلال آنرا نپذيرفت. حالا باشگاه مس به دنبال يک گلر ارگوئه‌ای است. بدون در نظر گرفتن دروازه‌بان، باشگاه مس در جذب بازيکنان جديد کارنامه نسبتا خوبی داشته است.

ورودی: ايوان پتروويچ، رضا عنايتی، مسعود نظرزاده، شهرام گودرزی، ميلاد جهانی، پويا سيف پناهی، حسين کاظمی، مهدی محمدی، آرش روشنی پور، حميد کاظمی
خروجی: عادل کلاه کج، سپهر حيدری، مصطفی سيفی، محسن خليلی، قاسم دهنوی، ارشاد يوسفی، فرشاد قديری، جورج مورات

داماش گيلان
يکی از کم تحرک‌ترين تيم‌های نقل و انتقالات را بايد داماش گيلان دانست. وضعيت مالی اين باشگاه مناسب نيست، اما امير عابدينی با ۲۳ بازيکن فصل گذشته اين تيم صحبت کرده است تا قراردادشان را تمديد کند. داماش هنوز هيچ بازيکن جديدی را جذب نکرده است و فقط سه بازيکن از آن جدا شده‌اند. گفته می‌شود مختاری و نظيف کار هم به زودی از داماش جدا می‌شوند.

ورودی: -
خروجی: ميلاد زنيدپور، محمد غلامی، ابوذر رحيمی

سايپا
نارنجی پوشان سايپا کارشان را در اين فصل با مجتبی تقوی استارت زدند. هرچند آنها چند بازيکن را در پست‌های مختلف جذب کرده‌اند، اما بدون شک جدايی کريم انصاريفرد، پيروز قربانی و امين منوچهری موضوعی نيست که بتوان آنرا ناديده گرفت. گفته می‌شود سايپا با سعيد دقيقی و محسن يوسفی هم به توافق رسيده است.

ورودی: کاوه رضايی، ابراهيم شکوری، رحمان احمدی، منصور تنهايی، محسن ارزانی، حميد لطف الله نژاد، مارسيو خوزه، جونيور تورتا، وحيد براتی، سعيد دقيقی
خروجی: کريم انصاريفرد، امين منوچهری، پيروز قربانی، اميد روانخواه، بيرانوند، محمد رضايی، انصاری،جواد آشتيانی، لطيفی

ملوان
تيم فوتبال ملوان پس از واگذاری به حسين هدايتی کارش را برای جذب بازيکنان جديد آغاز کرد. مديران اين تيم در اولين گام با بازيکنان با تجربه و سابق ملوان مذاکره کرده و توانستند آنها را به انزلی برگردانند. در حالی که گفته می‌شود ملوان با حسين آشنا برای فصل بعد به توافق رسيده است، به گفته صادق درودگر اين باشگاه دنبال دروازه‌بان تيم ملی مولداوی است.

ورودی: مازيار زارع، پژمان نوری، جواد شيرزاد، حسين بادامکی، حسين آشنا، سيامک کوروشی
خروجی: محمد همرنگ، محمد رستمی، سهيل رحمانی، آرش سوسريان، زوران زلاتکوفسکی، رامين خسروی و مجتبی انصافی، مهدی دغاغله، محسن مسلمان

راه آهن
بلاتکليف‌ترين تيم ليگ برتر تا اين لحظه راه آهن است. مالکان اين باشگاه هنوز هيچ اقدامی برای فصل بعد انجام نداده‌اند و انگار نه انگار مسابقات ليگ از حدود ۲۰ روز ديگر شروع می‌شود. راه آهن در جذب يا تمديد قرارداد بازيکنان فعلا رکورد دار است!

ورودی: -
خروجی: حسين کاظمی، محمدرضا خانزاده

گهر زاگرس
به محض اينکه مهدی تارتار به عنوان سرمربی تيم گهر معرفی شد، اين باشگاه کارش را برای جذب يا حفظ بازيکنان آغاز کرد. در حال حاضر گفته می‌شود فقط دو بازيکن با گهر به توافق رسيده‌اند و فعلا خبری از ليست مازاد نيست. ضمن اينکه احتمالا اين باشگاه با عليرضا واحدی نيکبخت هم قرارداد امضا کند.

ورودی: ابراهيم ميرزاپور، حميد فتحی
خروجی: -

آلومينيوم هرمزگان
تيم تازه صعود کرده آلومينيوم هرمزگان به ليگ برتر تاکنون به صورت رسمی با پنج بازيکن به توافق رسيده است. اکبر ميثاقيان اسکلت اصلی تيم را حفظ کرده است و قصد دارد تيمش را به عنوان پديده ليگ برتر معرفی کند.

ورودی: رضا ناصحی، امجد شکوه مقام، محسن حميدی، بهنام داداشوند، مهدی محمدزاده
خروجی: بهمن طهماسبی، ابوالفضل ابراهيمی، کريمی

فجر سپاسی
حتی بلاتکليفی و مشکلات مالی هم باعث نشد تا تعطيلی تمرينات تيم فجر ادامه دار شود. آنها ۱۰ روز پيش با محمود ياوری تمرينات آماده سازی را شروع کردند و همچنين با چند بازيکن ليگ برتری به توافق رسيدند. مهمترين خواسته ياوری حفظ رضا حقيقی در تيم فجر بود که به نظر می‌رسد اين بازيکن امسال هم در فجر ماندنی باشد. همچنين فجر قصد داشت با مسلم فيروزآبادی قرارداد امضا کند که مسئولان باشگاه مس رضايتنامه او را صادر نکردند.

ورودی: مجتبی ترشيز، عباس محمدرضايی، جابر انصاری، علی مولايی، محمد خزايی، بابک لطيفی، جلال علی محمدی
خروجی: مهدی رجب زاده، مهرداد کريميان

پيکان
قابل پيش بينی بود که عبدالله ويسی پس از امضای قرارداد با پيکان، حسابی در اين باشگاه گرد و خاک کند و بازيکنان زيادی را کنار بگذارد. او در حالی به سادگی از کنار نام بازيکنان بزرگ پيکان گذشت که عرصه را برای حضور و معرفی بازيکنان گمنام و جوان در اين باشگاه باز کرده است.

ورودی: رضا طاهری، عيسی آل کثير، نادر احمدی، علی ميرشفيعيان، جلال کاملی مفرد، رضا طاهری، بهرام دباغ ، مسعود ميکائيلی، صادق گشنی، حسين شهبازی، مصطفی عامری، رضا يادگاری، ريکاردو کارواليو
خروجی: عليرضا واحدی نيکبخت، محمد پروين، داود سيدعباسی، بهشاد ياورزاده، ايمان حيدری، جونيور، محسن ارزانی، حسن اسلامی، محمدرضا خرسند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016