چهارشنبه 7 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ْآسوشیتدپرس: رقابت ایرانی ها و روس ها برای قهرمانی كشتی المپیك لندن

تهران - خبرگزاری آسوشیتدپرس در فاصله یك ماه مانده به آغاز بازی های المپیك 2012 لندن نوشت: روس ها مثل هر كشور دیگری در دنیا از جمله ایران، ورزش كشتی را بسیار جدی می گیرند و در بازی های المپیك، اغلب پرچمدار این رشته بوده اند اما برای قهرمانی در المپیك لندن باید از سد ایران بگذرند.

به گزارش ایرنا، روسیه در بازی های المپیك 2004 آتن موفق به كسب سه مدال طلا در كشتی آزاد شد و سه مدال طلا هم در المپیك 2008 پكن گرفت. موفقیتی كه ممكن است در بازی های المپیك 2012 لندن، بار دیگر تكرار شود.

'لاری زكی جونز' سرمربی تیم ملی كشتی آزاد آمریكا در این باره گفت: تیم كنونی روسیه از نظر استانداردهای این كشور شاید ضعیف تر از گذشته باشد اما آنها هیچ اشتباهی نمی كنند و خیلی خوب هستند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود این به غیر از تیم های جمهوری آذربایجان و آمریكا، اصلی ترین رقیب روسیه، تیم ایران خواهد بود كه از تركیب كشتی گیران جوان و خوش آتیه ای تشكیل شده است.

'مهدی تقوی' قهرمان وزن 66 كیلوگرم و 'رضا یزدانی' قهرمان وزن 96 كیلوگرم پیكارهای كشتی قهرمانی سال 2011 بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركیه از امیدهای كسب مدال تیم ایران هستند.

'حسن رحیمی' نیز برای كسب مدال طلا در وزن 55 كیلوگرم تلاش خواهد كرد. شانس او در این وزن بعد از اینكه حضور 'ویكتور لبدوف' روس در بازی های المپیك در هاله ای از ابهام قرار گرفت، بیشتر شده است. لبدوف در مسابقات اخیر قهرمانی و انتخابی

روسیه نتوانست در حد انتظار ظاهر شود.

جمهوری آذربایجان نیز دو امید كسب مدال طلا در كشتی آزاد به نام های 'جبرییل حسن اف' و 'شریف شریف اف' دارد.

'روشن بایرام اف' نیز قهرمان كشتی فرنگی این كشور در وزن 55 كیلوگرم است كه چند مدال طلای جهان و المپیك در اختیار دارد.

با این حال هیچ كشوری به اندازه آمریكا، كشتی گیر به المپیك لندن (آزاد، فرنگی و زنان)‌ اعزام نخواهد كرد.

آمریكا در این بازی ها برای كسب 17 مدال از 18 مدال طلای كشتی (آزاد، فرنگی و زنان)‌ در المپیك لندن تلاش خواهد كرد. اما فقط یكی از كشتی گیران آمریكایی، مدعی قهرمانی است.

'جوردن بوروز' كه ممكن است برای سومین بار پیاپی برای كشورش مدال طلای المپیك را به ارمغان ببرد. او در سال های 2010 مسكو (كشتی فرنگی) و 2011 استانبول (كشتی آزاد)‌ به مدال طلا دست یافت.

این كشتی گیر كه دو عنوان قهرمانی در ایالت 'نبراسكا' را در كارنامه خود دارد، سال گذشته به كشتی آزاد روی آورد و در استانبول تركیه با شكست دادن 'صادق گودرزی' از ایران در دیدار فینال،‌ قهرمان جهان شد.

او شانس زیادی برای قهرمانی در وزن 74 كیلوگرم دارد. همان وزنی كه ممكن است تكرار مسابقه قهرمانی جهان او با 'صادق گودرزی' باشد.

'جك وارنر'، 'ترول دلاگنی یف' و 'جك هربرت' از امیدهای مدال تیم ملی كشتی آزاد آمریكا هستند اما به نظر نمی رسد هیچ یك از آنها موفق به كسب مدال طلا شوند.

سرمربی تیم ملی كشتی آزاد آمریكا افزود: یكی از نقاط قوت تیم آمریكا این است كه نسبت به سال های اخیر بسیار با تجربه تر شده است. البته همیشه انتظارات بالا است ولی ما نهایت تلاشمان را خواهیم كرد. همه كشتی گیران توانایی كسب مدال طلا را دارند. ما واقعا قادریم هر كاری كه برای قهرمانی لازم باشد، انجام دهیم.

'فرانكلین گومز' ستاره سابق ایالت 'میشیگان' آمریكا كه اكنون برای كشور پورتوریكو كشتی می گیرد، بعد از شكست در فینال مسابقه های جهانی استانبول تركیه در وزن 60 كیلوگرم، امیدوار است یك بار دیگر رو در روی 'بسیك كودوخوف' كشتی گیر صاحب نام روسیه قرار بگیرد.

شاید یكی از جالب ترین نتایج در مسابقات اخیر قهرمانی جهان در شهر استانبول تركیه، شكست 'میهال لوپز' كوبایی از 'رضا كایالپ' از تركیه در فینال سنگین وزن كشتی فرنگی باشد. لوپز در المپیك 2008 پكن، مدال طلا گرفت و یكی از مدعیان اصلی قهرمانی در المپیك لندن است.

رویارویی دوباره آنها یكی از جذاب ترین مسابقات كشتی المپیك

لندن را رقم خواهد زد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش، مدال آوران مسابقات كشتی آزاد و فرنگی بازی های المپیك 2012 لندن را اینگونه پیش بینی كرده است:

**‌ كشتی آزاد:

55 كیلوگرم:

حسن رحیمی از ایران مدال طلا، رادوسلاو ولیكوف مارینوف از بلغارستان مدال نقره، دولت نیازبكوف از قزاقستان و میهان جابوریان از ارمنستان مدال برنز.

60 كیلوگرم: بسیك كودوكوف از روسیه مدال طلا، فرانكلین گومز از پورتوریكو مدال نقره، دارن ژومگاژی یف از قزاقستان و یولیز بون رودریگز از كوبا مدال برنز.

66 كیلوگرم: مهدی تقوی از ایران مدال طلا، جبرییل حسن اف از جمهوری آذربایجان مدال نقره، علی شعبان اف از بلاروس و سوشیل كومار از هندوستان مدال برنز.

74 كیلوگرم: جوردن بوروز از آمریكا مدال طلا، دیوید خاتسیشویلی از گرجستان مدال نقره، اشرف علی اف از جمهوری آذربایجان و صادق گودرزی از ایران مدال برنز.

84 كیلوگرم: شریف شریف اف از جمهوری آذربایجان مدال طلا، احساس لشكری از ایران مدال نقره، ابراهیم آلداتوف از اوكراین و داتو مارساگیشویلی از گرجستان مدال برنز.

96 كیلوگرم: رضا یزدانی از ایران مدال طلا، سرحت بالچی از تركیه مدال نقره، ختاگ گاژی موف از جمهوری آذربایجان و جك وارنر از آمریكا مدال برنز.

120 كیلوگرم: بیلال ماخوف از روسیه مدال طلا، آلكسی شیماروف از بلاروس مدال نقره،‌ ترول دلاگنی یف از آمریكا و چولونبات یارگالسایخان از مغولستان مدال برنز.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




**‌ كشتی فرنگی:

55 كیلوگرم: روشن بایرام اف از جمهوری آذربایجان مدال طلا، حمید سوریان از ایران مدال نقره، گیو جین چوی از كره جنوبی و آلبك تاژی یف از بلاروس مدال برنز.

60 كیلوگرم: امید نوروزی از ایران مدال طلا، آلمات كبیسبایف از قزاقستان مدال نقره، زائور كورماگمداف از روسیه و ایو آنگلوف از بلغارستان مدال برنز.

66 كیلوگرم: منوچهر تسخادیا از گرجستان مدال طلا، سعید عبد ولی از ایران مدال نقره، جاستین لستر از آمریكا و استیو گونات از فرانسه مدال برنز.

74 كیلوگرم: رومن ولاسوف از روسیه مدال طلا، سلجوق سبی از تركیه مدال نقره، آرسن جولفالاكیان از ارمنستان و نون زوگای از كرواسی مدال برنز.

84 كیلوگرم: رامیان یانیكوفسكی از لهستان مدال طلا، عالم بیك سلیم اف از بلاروس مدال نقره، آلان خوگایف از روسیه و رامی هیتانیمی از فنلاند مدال برنز.

96 كیلوگرم: یكی از سه نماینده ایران (امیر علی اكبری، قاسم رضایی و بابك قربانی) مدال طلا، سنك ییلدریم از تركیه مدال نقره، جیمی لیدبرگ از سوئد و محمد عبدالفاتح از مصر مدال برنز.

120 كیلوگرم: میهال لوپز از كوبا مدال طلا، نورماخان تینالی یف از قزاقستان مدال نقره، رضا كایالپ از تركیه و درمیل بایرز از آمریكا مدال برنز.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016