یکشنبه 1 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضايت‌نامه نکونام و اظهارات ضد و نقيض آبی‌ها، بازيکن دو ميليارد تومانی!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مدير عامل استقلال در حالی تاکيد دارد که اين باشگاه پول زيادی برای به خدمت گرفتن بازيکن اوساسونا هزينه نکرده که بررسی اظهارات متناقض آنها در روزهای اخير نشان می دهد جواد نکونام بالای ۲ ميليارد تومان برای اين تيم هزينه داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، يک رسم غلط و دور از اخلاق حرفه ای در فوتبال ايران اين است که مديران ما در مورد بازيکنان بزرگی که به خدمت می گيرند هيچ وقت راستش را نمی گويند. آنها از يک طرف به خاطر جذب اين بازيکنان بزرگ خود را سردار فاتح می دانند و تا می‌توانند مصاحبه می کنند، اما از يک طرف وقتی پای ميزان هزينه کردن برای چنين بازيکنانی پيش می آيد سعی در فرافکنی و فرار از واقعيت می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اينکه جواد نکونام بازيکن بزرگی در فوتبال ايران بوده و در سالهای اوجش برای تيم ملی خوب کار کرده شکی نيست، اما واقعيت اين است که نکونام در دو سال اخير فاصله زيادی با روزهای اوجش داشته و هر چند در اوساسونا بازيکن فيکس بوده، اما در تيم ملی ايران نتوانسته مثل گذشته بازی کند. بررسی آرشيو فيلم بازيهای او در تيم ملی اين نکته را به خوبی ثابت می کند. ديدار با ازبکستان و قطر دو نمونه بارز اين عملکرد است.

با اين حال حضور او در فوتبال ايران می تواند جذابيت های ليگ را افزايش دهد. اما نکته ای که در مورد انتقال او به استقلال وجود دارد، مبلغ اعلام شده برای صدور رضايت نامه اين بازيکن است. در حالی که يک منبع آگاه و مطلع در نقل و انتقالات بازيکنان بزرگ روز شنبه به خبرنگار مهر اعلام کرد که اوساسونا پولی برای صدور رضايت نامه نکونام نمی خواهد، اما علی فتح الله زاده تاکيد دارد که اين باشگاه قرار است ۷۰۰ هزار يورو بابت صدور رضايت نامه به اين باشگاه اسپانيايی بپردازد که البته هنوز اين کار را نکرده است.

اين در حالی است که جواد نکونام روز شنبه و پس از ثبت قراردادش با استقلال در مصاحبه ای تاکيد کرده تا زمانی که مسئولان اوساسونا پول را دريافت نمی کردند، رضايت نامه ام را برای حضور در استقلال صادر نمی کردند. حال پرسش اين است که بالاخره اين رضايت نامه صادر شده يا نه. حرف نکونام درست است يا فتح الله زاده و يا فردی که خود را آگاه در نقل و انتقالات فوتبال اروپا می داند؟

حتی اگر حرف علی فتح الله زاده را بپذيريم - که پذيرفتنش برای هر اهل فوتبالی کاملا غيرممکن است - که اين باشگاه برای صدور رضايت نامه نکونام ۷۰۰ هزار يورو پرداخت کرده است، اين مبلغ با يورو ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی مبلغی حدود يک ميليارد و ۷۵۰ ميليون تومان می شود. به اين مبلغ با حالتی خوش بينانه بايد ۳۵۰ ميليون تومان دريافتی جواد نکونام از استقلال را هم اضافه کرد که مبلغی حدود ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان می شود.

علی فتح الله زاده در حالی حاضر شده اين مبلغ را برای جذب جواد نکونام هزينه کند که خودش يکی از منتقدان بزرگ محمد رويانيان برای هزينه کردن در پرسپوليس بود. ضمن اينکه باشگاه او هنوز پولی به بازيکنانش پرداخت نکرده و اسپانسر ۹ ميلياردی اين باشگاه نيز قراردادش را عملی نکرده است.

اين در حالی است که استقلال درآمد زايی مشخصی هم ندارد و برخی ديگر از بازيکنان اين تيم نيز بالای سقف قرارداد پول گرفته اند و مشخص نيست چک های پرتعداد اين باشگاه را چه کسی و چه زمانی پاس خواهد کرد. چک هايی که هنوز برخی از آنها از فصل قبل باقی مانده و دست به دست بين بازيکنان می چرخد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016