سه شنبه 7 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زندگی اجتماعی به بزرگی فضای بادامه مغز بستگی دارد، مهر

نورورلوژیستهای آمریکایی در بررسیهای خود نشان دادند افرادی که بادامه مغز بزرگتری دارند از زندگی اجتماعی بهتر و دوستان بیشتری برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیا تاکنون به این فکر کرده اید که زندگی اجتماعی ما به چه چیزی بستگی دارد؟ چه چیزی موجب می شود که پیوندهای محکمتری با دیگران برقرار کنید و دوستان بیشتری داشته باشید؟

اکنون گروهی از دانشمندان بیمارستان دولتی ماساچوست به سرپرستی "لیزا فلدمن بارت" با انجام تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که اجتماعی گرایی انسانها به بزرگی ابعاد فضایی از مغز بستگی دارد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این فضای مغزی بادامه نام دارد که مسئول پیچیدگی روابط افراد است که با توانایی ما با به خاطرآوردن نامها و چهره ها ارتباط دارد و حجم وسیعی از شناختهای اجتماعی انسانها را می سازد.

این محققان با بررسی بادامه مغز 58 فرد بین 19 تا 83 سال از طریق رزونانس مغناطیسی دریافتند که ابعاد این فضای مغزی آنها از حدود 5/2 میلیمتر مکعب تا بیش از دوبرابر این میزان است.

سپس این محققان از داوطلبان خواستند که یک پرسشنامه را با ارائه تعداد افرادی که به صورت مرتب دیدار می کنند و با توضیح اینکه پیچیدگی هر یک از این روابط در چه حد است تکمیل کنند.

براساس گزارش نیچر، نتایج تحقیقات این تیم نشان داد که شرکت کنندگان با بادامه بزرگتر به طور مشترک تعداد تماسهای اجتماعی بیشتری (حداکثر تا 50 تماس) و افراد با بادامه مغز کوچکتر حداکثر 15 تماس اجتماعی داشتند.

این نورولوژیستها در این خصوص توضیح دادند: "افرادی که بادامه بزرگتری دارند از ماده اولیه لازم برای حفظ شبکه های پیچیده تر و بزرگتر اجتماعی برخوردارند و زمانی که افراد بادامه بزرگتری داشته باشند می توانند تعاملات اجتماعی بیشتری داشته باشند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016