شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدخوابی مغز را حداکثر 7 سال پیرتر می کند، مهر

گروهی از دانشمندان انگلیسی در بررسیهای خود نشان دادند که کم خوابی یا بدخوابی می تواند سن مغز را حداقل 7 سال پیرتر از سن واقعی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه لندن با این تحقیقات تائید کردند که میزان خواب تاثیرات مستقیمی بر روی سلامت ذهنی ما برجای می گذارد.

این محققان با توصیه بر 6 تا 8 ساعت خواب در طول شب اظهار داشتند که پایین آمدن میزان خواب از این سطح می تواند سرعت زوال شناختی را شتاب بخشیده، تواناییهای استدلال و استفاده از تواناییهای گفتاری را کاهش دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این محققان 6 استاندارد سلامت ذهن یعنی تواناییهای استدلال، حافظه، سلیسی آوایی گفتاری، وضعیت شناختی جهانی و سلیسی معنایی را بر روی گروهی از داوطلبان زن و مرد مورد بررسی قرار دادند.

نتایج این بررسیها نشان داد 7 تا 8 درصد از افرادی که بیش از 8 ساعت می خوابیدند در تمام آزمایشات به استنثنای تستهای مربوط به حافظه کوتاه مدت جوابهای اشتباه دادند.

براساس گزارش تاپ نیوز اینترنشنال، درحالی که حدود 25 درصد از زنان و 18 درصد از مردانی که کم می خوابیدند در تستهای تواناییهای سیلیسی گفتار و استدلال جوابهای غلط دادند.

به گفته این دانشمندان، برای سالمندان 6 ساعت، برای کودکان و نوجوانان 8 ساعت خواب و برای افراد بزرگسال 7 ساعت خواب در شب تجویز می شود و کم خوابی و بدخوابی می توانند حداکثر مغز را 4 تا 7 سال پیرتر کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016