جمعه 23 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه‌اندازی شبکه هشدار سریع در آمریکا روی تلفن‌های همراه، فارس

مقامات دولتی با همکاری چند اپراتور بزرگ تلفن همراه در آمریکا شبکه هشدار سریع پیشرفته‌ای را طراحی کرده اند که در صورت وقوع رویدادهای ناگهانی و تهدید کننده جان و مال شهروندان به سرعت هشدارهای لازم را بر روی تلفن همراه به مردم ارائه کند.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، این شبکه هشدار سریع در آخرین مراحل طراحی قرار دارد و قرار است تا قبل از پایان سال 2011 در شهرهای نیویورک و واشنگتن در دسترس باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این شبکه The Personal Localized Alerting Network یا PLAN نام گرفته و قرار است تا ماه آوریل سال 2012 در برخی از دیگر شهرهای بزرگ و مهم آمریکا در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

چهار اپراتور اصلی و بزرگ تلفن همراه آمریکا یعنی AT&T، Sprint، T-Mobile و Verizon در اجرای این طرح با کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا همکاری خواهند کرد و شهرداری و چند سازمان امنیتی و اطلاعاتی هم در این زمینه مشارکت لازم را خواهند داشت.

مقامات آمریکایی امیدوارند با راه اندازی این سیستم هشدار سریع بتوانند بهتر از جان مردم در برابر بلایای طبیعی همانند سیل و زلزله و همین طور حملات تروریستی محافظت کنند.

با توجه به اینکه امروزه مردم استفاده از تلفن همراه را به کاربرد وسایلی همچون رادیو و تلویزیون و حتی اینترنت ثابت ترجیح می دهند، تلفن همراه سریع ترین وسیله و ابزار اطلاع رسانی به عموم مردم محسوب می شود.

این سرویس مبتنی بر خدمات پیامک خواهد بود که بر روی همه گوشی ها در دسترس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016