پنجشنبه 6 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موارد مشمول محتوای غیرمجاز در سرویس های موبایل مشخص ش، مهر

مواردی که در سرویس های نسل جدید تلفن همراه به عنوان محتوای غیرمجاز محسوب می شوند در مصوبه ضوابط ناظر بر میزبانی و تبادل محتوا در شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اطلاعات خصوصی اشخاص بدون رضایت آنان، محتوای مشمول قانون حقوق مالکیت، اطلاعات خصوصی کسب و کار اشخاص بویژه در فضای سایبر مانند حسابهای بانکی، کدهای کاربری و کلمات عبور، محتوای مستهجن و خلاف شئونات فرهنگ ایرانی- اسلامی و یا با محتوای اشاعه، تبلیغ و ترویج فحشا، ویروس و برنامه های مخرب نرم افزاری و یا بازی های حاوی ویروس و هتک حرمت و حیثیت اشخاص از مواردی است که در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان محتوای غیرمجاز در سرویس های نسل جدید موبایل تعیین شده است.
محتوای حاوی مطالب علیه امنیت ملی کشور، ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقشار مختلف کشور، تبلیغ ضد دین مبین اسلام و ادیان الهی و یا تشویق مردم به دین ستیزی، ترویج ، تبلیغ و یا آموزش خودکشی، فعالیت های تجاری و اقتصادی غیرمجاز و استفاده ابزاری برای استهزا، تحقیر و یا توهین به قومیت ها از دیگر مواردی است که در مصوبه ناظر بر تبادل محتوا در شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات از آنها به عنوان محتوای غیرمجاز نام برده شده است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با هدف ضابطه مند کردن استفاده از خدمات چند رسانه ای صورت گرفته است تشخیص مصداق های محتوای غیرمجاز به عهده مراجع ذیصلاح بوده و بر اساس ادعای اشخاص حقیقی یا حقوقی می تواند به مراجع قضایی ارجاع شود.

به گزارش مهر، مصوبه میزبانی و تبادل محتوا در شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات که به تمامی اپراتورها و فراهم کنندگان شبکه های ارتباطی و محتوایی ابلاغ شده در 8 ماده شرایط، وظایف و مسئولیت فراهم کنندگان شبکه های ارتباطی، مشترکان، فراهم کنندگان محتوا، نحوه برخورد با متخلفان، مقررات عمومی و شرایط نظارت بر این بخش را شامل می شود.

این مقررات جدید وضع شده برای تبادل محتوای پیام های چندرسانه ای - Multimedia Messaging Service- پیش از این تحت عنوان آیین نامه MMS موبایل تدوین شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016