پنجشنبه 17 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک متخصص ارتوپدي: افزايش قد بعد از توقف رشد استخوان‌ها امکانپذير نيست، ایسنا

يک متخصص ارتوپدي با بيان اينکه افراد نبايد به تبليغات کذب محصولات افزايش قد توجه کنند، گفت: پس از سن بلوغ و متوقف شدن رشد استخوان‌هاي بلند، افزايش قد امکان پذير نيست.

دکتر حميد بهتاش در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکي تهران، با اشاره به تاثير تغذيه مناسب در دوران بلوغ بر افزايش قد اظهار داشت: تغذيه مناسب در دوران بلوغ در دخترهاي 11 تا 14 ساله و در پسرهاي 13 تا 17 ساله موجب افزايش ضريب رشد قدي مي‌شود.

وي در ادامه با تاکيد بر اين که رشد دخترها قبل از آغاز عادت ماهيانه شروع مي‌شود، گفت: اين رشد تا يک سال و نيم پس از اين مدت نيز ادامه مي يابد.

اين متخصص ارتوپدي يادآور شد: کودکان و نوجوانان مي‌توانند با مصرف مقادير کافي لبنيات به رشد قدي و استخواني مناسب دست يابند ولي پس از اينکه رشد استخوان‌هاي بلند از نظر فيزلوژيک متوقف شد، افزايش قد امکان پذير نيست.

وي با تکذيب تبليغاتي که در خصوص داروهاي موثر در افزايش قد صورت مي گيرد، گفت: افراد نبايد به تبليغات کذب اين محصولات توجه کنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين متخصص ارتوپدي در پايان اظهار داشت: تنها روش علمي براي افزايش قد پس از توقف رشد استخوان‌هاي بلند، انجام عمل جراحي است که به دليل عوارض زياد توصيه نمي‌شود اما اگر فردي اصرار بر اين عمل داشته باشد، بهترين سن براي انجام جراحي 20 تا 30 سال است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016