شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در آينده اتفاق می افتد: آموزش مهارت ها در خواب، به راحتی قهرمان شطرنج يا فوتباليست می‌شويد! مهر

محققان می گويند فراگرفتن هنرهای رزمی، زبانهای مختلف و يا راندن يک هواپيما بدون اينکه فرد بيدار باشد به شيوه بارگذاری مستقيم بر روی مغز به زودی به واقعيت تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه بوستون و لابراتوارهای عصب شناسی محاسباتی ATR در کيوتو ژاپن باور دارند که در آينده فرا گرفتن يک مهارت جديد نبايد دشوار تر از نشستن در برابر يک رايانه و انتظار کشيدن برای بارگذاری اطلاعات باشد.

اين محققان بر روی تاثير دستگاه fMRI در القای دانش بر روی انسان از طريق ارسال سيگنالهايی به غشای بصری مغز که می توانند الگوی فعاليت مغز را تغيير دهند، مطالعاتی گسترده انجام دادند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محققان در کالج پزشکی بيلور نيز به تازگی دريافته اند که اگر ملکولی به نام PKR مهار شود، می تواند در مغز فعاليتهايی ايجاد کند که منجر به شکل گيری حافظه طولانی مدت در مغز بالغ شود. به علاوه اين مولکول را می توان به صورت مصنوعی مسدود کرد، تا به اين شکل زمينه ساخت داروهای تقويت حافظه فراهم آيد. به گفته محققان اين مولکول می تواند در درک چگونگی حفظ حافظه برای مدتی طولانی و همچنين خلق حافظه جديد نقشی کليدی داشته باشد.

در اين تکنيک جديد سيگنالی از هيچ دارويی استفاده نشده و فرد نيازی به بيدار بودن نخواهد داشت، تنها به اين شکل الگوی فعاليت مغز فرد تغيير پيدا کرده و وی به يک ستاره فوتبال يا قهرمان شطرنج تبديل خواهد شد. آزمايش تکنيک fMRI بر روی گروهی از داوطلبان نشان دادند گروهی که سيگنالهای مهارتی را دريافت کرده بودند نسبت به افرادی که اين سيگنالها را دريافت نکرده اند، مهارتهای بيشتری را به دست آورده اند.

در فيلمهای سه گانه "ماتريکس" نيز شخصيتها به شيوه ای نسبتا مشابه، البته به واسطه اتصال مستقيم و فيزيکی به رايانه و بارگذاری اطلاعات مهارتهای جديدی به دست می آوردند.

بر اساس گزارش ميل آنلاين، محققان می گويند تا روزی که انسانها واقعا بتوانند به اين شيوه مهارتهای جديدی به دست بياورند راه زيادی باقی نمانده است و به زودی می توان بدون تحمل دشواری های هميشگی بسياری از مهارتها را آموخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016