شنبه 19 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فقط يک دقيقه ورزش روزانه برای مقابله با ديابت مفيد است، ايسنا

نتايج يک مطالعه جديد نشان می‌دهد انجام تمرينات دوره‌ای کوتاه مدت و سه نوبت در هفته برای پيشگيری و يا حتی درمان شايع‌ترين نوع ديابت مفيد است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، در حال حاضر شايع‌ترين نوع اين بيماری، ديابت نوع دوم است که در اين حالت قند خون به مقدار زياد افزايش می‌يابد و به حد خطرناکی می‌رسد تا جايی که عملکرد انسولين را کاهش می‌دهد و اغلب باعث می‌شود فرد يک الگوی زندگی بی‌تحرک را انتخاب کند. اين بيماری می‌تواند مشکلات تهديد کننده‌ای مثل بيماری قلبی، ناراحتی‌های کليوی، چشمی و بيماری‌های دستها و پاها را در پی داشته باشد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پزشکان در يک مطالعه جديد تاکيد کردند که ورزش کردن به طور منظم می‌تواند به پايين نگه داشتن قند خون کمک کند اما زندگی‌های پر مشغله عصر ما و فقدان انگيزه برای تحرک داشتن به اين معنی است که ۶۶ درصد از جمعيت دنيا توصيه‌های معمول برای ورزش کردن را جدی نگرفته و به آنها عمل نمی‌کنند.

متخصصان توصيه می‌کنند که برای پيشگيری از ديابت بايد پنج نوبت در هفته و در هر نوبت ۳۰ دقيقه تمرينات ملايم بدنی را انجام دهيد.

به گزارش روزنامه سان، اين بار در يک مطالعه جديد متخصصان دپارتمان سلامت در دانشگاه بات تاکيد کردند که حتی دو دوره ۲۰ ثانيه‌ای انجام تمرينات بدنی و سه نوبت در هفته می‌تواند تاثير قابل ملاحظه‌ای برای مقابله با اين بيماری و کنترل قند خون داشته باشد.

اين متخصصان در آزمايشات اخير خود متوجه شدند شرکت کنندگانی که اين ميزان از تمرينات را در هفته انجام دادند، پس از ۶ هفته ۲۸ درصد ميزان فعاليت انسولينی آنها بهبود پيدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016