چهارشنبه 23 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ساخت بزرگترين فضاپيمای جهان توسط بنيانگذار مايکروسافت، ايسنا

يکی از بنيانگذاران مايکروسافت قصد دارد بزرگترين فضاپيمای جهان را به عنوان جايگزينی مناسب برای شاتل‌های فضايی ناسا در دهه جاری ساخته و توريست‌های علاقه‌مند را به مدار انتقال دهد.

به گزارش سرويس فناوری خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «پل آلن» که از علاقه زيادی به فضا برخوردار بوده، اميدوار است بتواند موشکهای بدون سرنشين را از روی يک هواپيمای بزرگ ناقل پرتاب کرده تا بدين وسيله ماهواره‌های دولتی و تجاری را به فضا ارسال کرده و در نهايت انسان را دوباره به فضا بازگرداند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين طرح چندی پس از پايان کار برنامه ۳۰ ساله شاتل ناسا پيشنهاد شده که مسير را برای حضور سرمايه‌گذاری تجاری در تامين خودروهای فضايی باز کرده است.

موشک مورد نظر «آلن» قرار است از روی بزرگترين هواپيمای باربری جهان که از شش موتور جامبو جت برخوردار بوده،‌ پرتاب شود. طرح ساخت اين هواپيما اکنون در دست شرکت Scaled Composites که يکی از واحدهای شرکت نورثروپ گرومان است، قرار دارد.

طول بالهای اين هواپيما حدود ۱۱۷ متر بوده که بزرگتر از يک زمين فوتبال و ۷۰ درصد طويلتر از بالهای بوئينگ ۷۴۷ است.

ساخت موشک نيز قرار است توسط شرکت اسپيس‌ايکس انجام شود که در انتها توسط شرکت تخصصی موشک و هوانوردی Dynetics به هواپيما متصل خواهد شد.

اولين پرواز آزمايشی اين هواپيما برای سال ۲۰۱۵ و اولين پرتاب تجاری آن برای سال بعد آن برنامه‌ريزی شده است.

«آلن»، کار اجرايی اين پروژه را توسط شرکت خود، Stratolaunch Systems، انجام خواهد داد که شعار آن «هر مدار در هر زمان» است.

اين ميلياردر ۴۸ ساله که در جايگاه پنجاه و هفتمين ثروتمند جهان قرار دارد، هنوز به جزئيات ميزان هزينه اين پروژه اشاره نکرده،‌اما بطور کلی به مبلغ ۲۰۰ ميليون دلار يا بيشتر اشاره کرده است.

جلوتر از وی، «جف بزوس»، بنيانگذار موشک آمازون با شرکت «بلواوريجين» در تلاش برای تسهيل خدمات فضايی مشغول ساخت يک فضاپيمای خصوصی برای ناساست.

آلن در سال ۱۹۷۵ به همراه بيل گيتس شرکتی را بنا نهاد که اکنون با نام «مايکروسافت»، بزرگترين شرکت نرم‌افزار جهان است. وی سپس در سال ۱۹۸۳ در پی ابتلا به سرطان از اين شرکت جدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016