شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مایكروسافت اولین تبلت خود را به بازار عرضه كرد

تهران- شركت مایكروسافت نمونه ای از اولین تبلت خودرا با نام 'سرفس - Surface' برای گروهی از كارشناسان به نمایش گذاشت. بناست این تبلت در دو نسخه عادی و حرفه ای وارد بازار شود.

به گزارش ایرنا به نقل از بی.بی.سی شركت مایكروسافت امیدوار است تا بتواند بخشی از بازار را از دست رقبای خود به دست گیرد.

سرفس عادی، با 9.3 میلیمتر ضخامت و ششصد و هشتاد گرم وزن، نسبت به رقیب اصلی اش«آی پد»، یك دهم میلیمتر نازك تر، اما 90 گرم سنگین تر است. سیستم عامل این مدل هم، ویندوز RT خواهد بود.

در نسخه حرفه ای كه قرار است با ویندوز هشت ارائه شود ضخامت به 13.5 میلیمتر و وزن تا 910 گرم افزایش می یابد.

این تبلت، مجهز به كارت خوان، درگاه ارتباطی USB 2.0 (در نسخه عادی) و USB 3.0 (در نسخه حرفه ای) بوده و با ظرفیتی بین 32 تا 128 گیگابایت وارد بازار خواهد شد.

این محصول دارای محصول دارای یك پایه تاشو با ضخامت هفت دهم میلیمتر است.

در مدل حرفه ای، یك قلم مخصوص هم طراحی و تعبیه شده كه كاربر می تواند به كمك آن، یادداشت های شخصی اش را با دستخط خود بنویسد و ذخیره كند.

با استفاده از این قلم همچنین می توان طراحی و نقاشی كرد، نمودار كشید یا فایل های ذخیره شده را ویرایش كرد.

مایكروسافت با معرفی این تبلت، وارد بازی ای شد كه تاكنون، اپل تنها بازیگر آن بود. یعنی طراحی و ساخت سخت افزار تبلت به همراه سیستم عامل ویژه اش. این موضوع می تواند برای كاربران، به معنای پائین تر بودن قیمت محصول نهایی باشد.

این در حالیست كه تجربه های قبلی مایكروسافت در ارائه محصولات سخت افزاری چندان موفق نبوده است ولی ارائه تبلت مایكروسافت، می تواند این شركت را در تقابل با شركای سخت افزاریش، همچون سامسونگ و اچ.پی. قرار دهد.

بعضی كارشناسان از اینكه در مراسم امروز، بیشتر به جنبه های ظاهری این تبلت پرداخته شد تا ویژگی های فنی و كاربردی آن ابراز ناخشنودی كرده اند. از جمله مشخصاتی كه در مراسم امروز پنهان ماند، عمر باتری این تبلت 10.6 اینچی است كه هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

از دیگر سو، سیستم عامل ویندوز هشت هم، هنوز منتشر نشده و طبیعتا جواب پس نداده است. این سیستم عامل كه قرار است پائیز امسال ارائه شود، با نمایشگرهای لمسی سازگار است و مایكروسافت از آن به عنوان 'سیستم عاملی انقلابی' معرفی می كند؛ اما بعضی از كاربران و كارشناسان، به این ادعا به دیده تردید می نگرند.

اعلام نشدن قیمت و تاریخ ورود این تبلت به بازار نیز از دیگر ابهامات این محصول است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




موفقیت شگفت انگیز شركت اپل در بازار تبلت و به فروش رسیدن شصت و هفت میلیون 'آی پد' در دو سال، هر رقیبی را وسوسه می كند كه پا به این بازار بگذارد.

انتظار می رود در دو سال آینده تقاضا برای تبلت ها، سه برابر شود و در پایان سال آینده میلادی، فروش سالانه این وسیله محبوب، از 180 میلیون دستگاه هم فراتر برود.

كارشناسان احتمال می دهند كه شركت گوگل هم پس از خریدن شركت موتورولا، تبدیل به سومین شركتی شود كه شانس خود را در ارائه تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل تولیدی خود، امتحان می كند. موضوعی كه گوگل هنوز درباره آن اظهار نظر نكرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016