پنجشنبه 16 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه گزارشگران بدون مرز در باره توقيف سه روزنامه توقيف و بازداشت دو روزنامه نگار ديگر

"دشمنان آزادی مطبوعات" رسانه ها را دشمن خود می دانند

در تاريخ ١٣ مهر ماه گزارشگران بدون مرز از زندانی بودن دو روزنامه نگار ديگر در ايران مطلع شد. در همين تاريخ روزنامه های فرهنگ آشتی و آرمان در تهران و روزنامه تحليل روز در شيراز از سوی هيات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، لغو امتياز و توقيف شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارشگران بدون مرز در اين باره اعلام می‌کند : " آيت اله خامنه ای و محمود احمدی نژاد رهبران جمهوری اسلامی علنا رسانه ها را دشمن و " ابزار سرنگونی" اعلام کرده اند. جمهوری اسلامی رسانه های مستقل را بدون دليل و استناد جدی حقوقی مورد اتهام قرار می دهد و به شکل سازمان يافته در کار آنها اخلال می کند. اين رژيم همچنان در صدر فهرست کشورهای سرکوبگر جهان در عرصه ازادی و ايت اله علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد در فهرست" دشمنان آزادی مطبوعات" در جهان قرار دارند."
دوشنبه ١٣ مهر هيات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار روزنامه فرهنگ آشتی و آرمان را با استناد به قانون مطبوعات لغو کرد.اين دو روزنامه در هفته های گذشته مقالاتی انتقادی و مقادير يارانه های دولتی به روزنامه های دولتی و از جمله روزنامه کيهان را منتشر کرده بودند. روزنامه کيهان تحت نظارت ولی فقيه اداره می شود مدير روزنامه آرمان اعلام کرده است که خبر توقيف روزنامه را پيش از تشکيل جلسه هيات نظارت شنيده است. يکی از بهانه های توقيف اين روزنامه " تغيير در روش انتشار" اعلام شده است. تحليل روز، روزنامه اصلاح طلب در شيراز نيز به دستور هيات نظارت توقيف شد و اين روزنامه پرخواننده از سه سال پيش به شکل حرفه ای منتشر می شد.
گزارشگران بدون مرز از سوی خانواده های زندانيان و زندانيان آزاد شده، از زندانی شدن دو روزنامه نگار مطلع شده است. محسن آزموده خبرنگار خبرگزاری نزديک به دولت مهر به همراه همسرش در تاريخ ٢٦ خرداد به اتهام " همکاری با گروهای ضد انقلاب" بازداشت شد. همسر اين روزنامه نگار اخيرا آزاد شده است، اما بازجويی از اين روزنامه نگار در باره فعاليت های مطبوعاتی وی ادامه دارد. فياض زاهد عضو شورای سردبيری روزنامه توقيف شده اعتماد ملی در تاريخ ٢٤ مرداد در خيابان از سوی ماموران لباس شخصی بازداشت شده است. اين دو روزنامه نگار در زندان اوين زندانی ولی هنوز از سوی مقامات رسمی قضايی اتهامات آنها اعلام نشده است.
نعمت احمدی وکيل تعدادی از روزنامه نگاران زندانی و از جمله فياض زاهد به گزارشگران بدون مرز گفت " روزنامه نگاران طبعا بايد با استناد به قانون مطبوعات متهم و بازداشت شوند. اتهام " اقدام عليه امنيت ملی از طريق شرکت در تجمعات و يا نوشتن مقالات " برای روزنامه نگاران غير موجه است. اين اتهامان در قانون مطبوعات برای متهم کردن روزنامه نگار وجود ندارد.
گزارشگران بدون مرز بار ديگر نگرانی خود را از وضعيت بازداشت روزنامه نگاران زندانی در ايران اعلام می کند. بسياری از آنها همچنان در سلول های انفرادی نگاهداری می شوند.
محمد قوچانی و عيسی سحرخيز دو چهره شناخته شده روزنامه نگاری ايران در وضعيت نامساعدی بسر می برند. محمد قوچانی سردبير روزنامه اعتماد ملی عليرغم درخواست قضايی برای آزاديش همچنان در زير بازجويی بسر می برد. عيسی سخرخيز مدير مجله توقيف شده آفتاب چهره روزنامه نگاری اصلاح طلب در تاريخ ١١ تيرماه با خشونت و ضرب وشتم از سوی مقامات امنيتی دستگير واز آن تاريخ برای اعتراف تحت بازجويی و فشار قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016