جمعه 22 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: به افراد ناباب اجازه نمی‌دهيم کمترين پستی را در کشور اداره کنند، مردم فتنه ۸۸ را خاموش کردند نه قدرت نظامی و توپ و تانک، ايلنا

- هيچ‌ احتياجی به محاکمه سران فتنه نيست،ذلت آنان از ۱۰ بار اعدام برای آنان بدتر است

ايلنا: دبير شورای نگهبان در جمع راهپيمايان ۲۲ بهمن در اصفهان با اشاره به انتخابات سال آينده مجلس و دو سال آينده رياست جمهوری گفت: عده‌ای از افراد ناباب منافق صفت و افرادی که از صف مردم جدا هستند، کنار نشسته‌اند و نقشه‌کشی می‌کنند و به خيال اين هستند که بتوانند کرسی‌های مجلس را اشغال کنند و با عناوينی شورای نگهبان را فريب دهند که از اين تريبون به همه آن‌ها می‌گويم به آن‌ها اجازه نمی‌دهيم کمترين پستی را در کشور اداره کنند.

به گزارش ايلنا از اصفهان، آيت‌الله احمد جنتی با بيان اينکه حضور مردم در تاريخ دنيا بينظر است، افزود: حضور مردم ايران در آستانه سی و دومين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی در تمام جهان بی‌نظير است اظهار داشت: حضور پرحرارت مردم در آستانه ۳۲ سال پيروزی انقلاب اسلامی در تاريخ سابقه ندارد و سال به سال فشار جمعيت و صفوف مردم بيشتر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به صدور انقلاب اسلامی ايران به ساير کشورهای دنيا اظهار داشت: مردم دنيا نمی‌دانستند در ايران چه خبر است اما اکنون پيام انقلاب، امام راحل و مردم روز به روز در جهان گسترش می‌يابد و امسال بعد از ۳۲ سال، انقلاب تونس آغاز شد و يک فرد بی‌دين حاکم بر تونس آواره شد و اين پيامی بود که از انقلاب اسلامی ايران گرفته شده بود.

جنتی خاطر نشان کرد: مصر کشور بزرگ جهان اسلام و دانشگاه الازهر هزار ساله دارد اما آن دانشگاه نتوانست مردم را بيدار کند و اين شما مردم و پيام شما و انقلاب شما بود که مردم مصر را بيدار کرد.

وی تصريح کرد: شما مردم به گردن همه مردم دنيا حق داريد چون شيپور بيداری را نواختيد و مردم جهان را بيدار کرديد و اين مساله فقط به تونس و مصر اکتفا نمی‌کند و بعدا به يمن و اردن می‌رسد و از مرزهای کشورهای اسلامی نيز عبور خواهد کرد.

دبير شورای نگهبان با اشاره به اينکه اصل اساسی فعاليت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زير سوال بردن ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: آمريکا و اسرائيل آنقدر توطئه ريختند و فتنه ۸۸ را روشن کردند و به دست سران فتنه افروختند که اگر اين مساله در هر کشوری رخ می‌داد برای خاموش کردن آن به قدرت نظامی متوسل می‌شدند که اکنون در مصر هم اينگونه است.

وی با بيان اينکه فتنه ۸۸ توسط مردم خاموش شد، تصريح کرد: در زمان فتنه ۸۸ کدام قدرت نظامی فتنه را خاموش کرد و پای کدام قدرت نظامی به صحنه باز شد و کدام توپ و تانکی به خيابان‌ها آمد؟ و اين مردم بودند که با مشت خود فتنه را نابود کردند وهمان مشتی که شاه خائن و آمريکا را از ايران بيرون کرد، در سال ۸۸ بر سر فتنه خورد و آن را بر سر جای خود نشاند.

جنتی در پاسخ به جمعيت که شعار دفاع و پيروی از ولايت فقيه سر می‌دادند، افزود: ولی فقيه مدير و مدبر، حضرت آيت الله خامنه ای در هر صحنه ای با تدبير و درايت وارد شد و با خطبه، موضع گيری آگاهانه، سخنرانی و نوشته‌هايش فتنه را خاموش کرد و اين نعمتی است که خدا به شما مردم داده و شما مردم نيز، نعمتی هستيد که خداوند به رهبر انقلاب اسلامی عطا کرده است.

جنتی تصريح کرد: نمی‌دانم خبرنگاران خارجی از اين صحنه‌ها فيلم‌برداری می‌کنند يا خير؟ ولی آنان به اين تتصلوير بی‌توجه اند زيرا کارشان تنها دروغ‌ گفتن و شايعه‌سازی است و به دنبال انکار حقيقت اند.


*سران سه قوه در يک مسير حرکت کنند

وی خطاب به مسئولين گفت: شما بايد همواره خدمت گذار مردم باشيد چرا که نوکری مردم برای شما افتخار است و کاری نکنيد که مردم احساس اختلاف کنند.

دبير شورای نگهبان ادامه داد: سران سه قوه نبايد اختلافات را به ميان مردم بکشند و چنين امری محقق نشد بايد با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکل را حل کنند و بايد اجازه داد مردم در همه صحنه‌ها با هم باشند.

وی افزود: فتنه ۸۸ از بين رفت اما سران فتنه هنوز با اينکه آبرويی در ميام مردم ندارند، در خانه‌ها نشسته‌اند و فکر می‌کنند جايگاهی در ميان مردم دارند و بر اين اساس برای ۲۵ بهمن نقشه کشيده‌اند.

جنتی با بيان اينکه سران فتنه وقاحت را به حداکثر رسانده‌اند، افزود: راهپيمايی حمايت از مردم مصر و تونس را امروز مردم در ۲۲ بهمن انجام دادند. اميدوارم سران فتنه به خود بيايند و توبه کنند، که البته نمی‌دانم شما مردم توبه آنان را می‌پذيريد يا خير؟

وی افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعيف قدرت ولايت فقيه قدم برمی‌دارند و به دنبال اين هستند که قدرت رهبری را در جامعه اسلامی کاهش دهند.

دبير شورای نگهبان با اشاره به اينکه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبری و ولايت فقيه در جامعه اسلامی پی برده‌اند، تصريح کرد: رهبری و ولايت فقيه، عامل مهم استواری انقلاب و حضور مردم در تمامی صحنه‌ها و بحران‌های انقلاب است و بر همين اساس فتنه‌گران سعی ‌دارند. که ولايت فقيه را در جامعه اسلامی تضعيف کنند.

وی با اشاره به اينکه ولايت فقيه در کشور هيچ‌گاه تضعيف شدنی نيست، اظهار داشت: بدون شک مهم‌ترين دليل خروج پر از سربلندی از جريان فتنه، ولايت و رهبری رهبر معظم انقلاب بود.


*هيچ‌ احتياجی به محاکمه سران فتنه نيست

وی با تاکيد بر اينکه هيچ‌ احتياجی به محاکمه سران فتنه نيست، اضافه کرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محکوم کرده‌اند و ذلتی را به اين افراد چشانده‌اند که با ۱۰ بار اعدام هم نمی‌تواند طعم تلخ اين ذلت را از زندگی سران فتنه پاک کند.


*به افراد ناباب اجازه نمی‌دهيم کمترين پستی را در کشور اداره کنند

جنتی با اشاره به انتخابات سال آينده مجلس و دو سال آينده رياست جمهوری گفت: عده‌ای از افراد ناباب منافق صفت و افرادی که از صف مردم جدا هستند، کنار نشسته‌اند و نقشه‌کشی می‌کنند و به خيال اين هستند که بتوانند کرسی‌های مجلس را اشغال کنند و با عناوينی شورای نگهبان را فريب دهند.

وی تاکيد کرد: از اين تريبون به همه آن‌ها می‌گويم به آن‌ها اجازه نمی‌دهيم کمترين پستی را در کشور اداره کنند.

جنتی ادامه داد: اين افراد هنوز از گذشته درس عبرت نگرفته‌اند و هنوز به قدرت ولايت فقيه پی نبرده‌اند و هنوز فکر نکرده‌اند که در سی و دو سال گذشته هر گونه خيانتی از سوی منافقين، آمريکا، اسرائيل و گروه‌های ديگر چون مشارکت، دوم خردادها، سازمان مجاهدين و غيره ناکام ماند.

دبير شورای نگهبان با بيان اينکه بسياری از افراد مشهور و نامدار کشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: کاملاً مطلع هستيم که افراد مشهور و نامدار کشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند که کشور و نظام را تضعيف کنند.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به اينکه سران سه قوه بايد از اختلافات جلوگيری کنند، گفت: سران قوا بايد در يک مسير حرکت کنند و در اين مسير از رهبر معظم انقلاب تبعيت داشته باشند.آيت‌الله جنتی تاکيد کرد: سران قوا هيچ‌گاه نبايد اختلافات خود را علنی کنند بلکه بايد اين اختلافات را در ميان خود به بحث و بررسی گذارند و در راستای منويات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016