جمعه 29 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد احمد جنتی در نماز جمعه به قوه‌قضاييه برای مقابله با موسوی و کروبی، مهر

خطيب جمعه تهران با تاکيد بر اينکه فتنه گران در افکار عمومی معدوم شده اند و در جامعه سقوط کرده‌اند، گفت: قوه قضائيه بايد برای جلوگيری از فتنه گری دوباره آنها ارتباطشان را با جامعه و بيرون قطع کند.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله احمد جنتی خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به رفتار فتنه گران در ۲۵ بهمن و درخواست مردم برای محاکمه و اعدام اين افراد تصريح کرد: اينها به خودی خود اعدام شده اند و عليرغم درخواست دوستان بايد گفت که اينها نزد افکار عمومی و در جامعه سقوط کرده اند.

جنتی همچنين به قوه قضائيه پيشنهاد کرد درهای خانه های اين افراد بايد بسته شود، رفت و آمد آنها با عواملشان بايد قطع شود، تلفن، اينترنت و وسايل ارتباطی اينها بايد مسدود شود و در حقيقت در خانه خود زندانی شوند.

وی خطاب به دست اندرکاران داخلی فتنه گفت: در زمانی که کشور هر روز يک پيشرفت علمی جديد را به جهان عرضه می کند و ايران در حال ترسيم آينده ای بسيار خوبی برای ملت خود است و در حاليکه مردم در ۲۲ بهمن ماه از قيام مردم مصر حمايت کردند چطور شد که يکباره به ياد حمايت از مصر افتاديد؟ اف بر شما!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير شورای نگهبان همچنين افزود: چند آدم شاخ شکسته را به خيابان کشانديد، جوانان را کشتيد و مجروح کرديد و هنوز نمی فهميد که مردم از شما متنفرند و شما را نفرين می کنند.

خطيب جمعه تهران در بخش ديگری از سخنان خود در رابطه با راهپيمايی ۲۲ بهمن هفته گذشته تصريح کرد: با هزار زبان از مردم برای راهپيمايی باشکوه جشن انقلاب تشکر می کنم در تاريخ سابقه نداشته و نخواهد داشت که مردمی پس از ۳۲ سال از انقلاب خود و عليرغم تمام سختی هايی که متحمل شده اند باز هم از امام و نظام و دولت خود دست برندارند و اين اتفاق جز در کشور اسلامی ما در جای ديگری قابل تحقق نيست.

جنتی با اشاره به اينکه در انقلاب های ديگر دنيا حمايت مردم از حکومت تنها در چند سال اول است و سالگرد انقلاب کشورها تنها توسط خود دولتها جشن گرفته می شود تاکيد کرد: اين حضور مردم ايران حضور ساده ای نيست و حاوی پيام و معنی های بسياری برای دوست و دشمن است.

وی با طرح اين سئوال که چطور برخی واقعيت های انقلاب ايران را نمی بينند و نمی شنوند؟، تصريح کرد: در اين مملکت دهها ميليون انسان در خيابانها ريختند و شعار واحد چندين ساله خود را که مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر ضد ولايت فقيه بود تکرار کردند که اين برای آمريکا و عقبه داخلی آن پيام مشخصی دارد که نه خود و نه مهره هايتان در ميان مردم ايران جايگاهی نداشته و نخواهيد داشت.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به حضور همه اقشار و اکثريت جوانان کشور از تيپ های مختلف اجتماعی در جشن سالگرد پيروزی انقلاب، چهره های بشاش و خندان مردم در اين راهپيمايی را نشان دهنده شور و شعور و بصيرت آنها قلمداد کرد و افزود: مردم ما هوشيار و لحظه شناس هستند و مانند يک لشکر آماده هر وقت ببينند خطری انقلابشان را تهديد می کند بی درنگ به صحنه می آيند.

جنتی با اشاره به اينکه راهپيمايی ملت ايران برای دوستان ما در جهان نيز پيام های روشن و اميدبخشی داشت، افزود: اين انقلاب بر اساس اسلام، عدالت و حمايت از مستضعفين بنا شده و همان طور که امام (ره) فرمودند اين انقلاب، انقلاب پا برهنه ها و مستضعفان جهان است.

وی با اشاره به اينکه پيام مردم ما در ۲۲ بهمن برای مردم غزه اين بود که ما حامی شما هستيم و در برابر دشمنان شما می ايستيم، افزود: پيام مشخص ۲۲ بهمن برای حزب الله لبنان نيز اين است که بايستيد و بدانيد که انقلاب ما حامی شما در برابر دشمنتان اسرائيل است.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه پيام ديگر راهپيمايی ۲۲ بهمن برای کشورهای اسلامی اين است که از انقلاب ملت ايران الگو بگيرند، تصريح کرد: امام (ره) سالها پيش فرمودند که انقلاب ما صادر شده و می شود و من می گويم که اتفاقات اخير در دنيای اسلام ثابت کرد که انقلاب ما صادر شده است.

جنتی با اشاره به اينکه ايران ۳۰ سال پيام خداپرستی، عدالت و مقاومت در برابر ظلم به مردم دنيا داد، تاکيد کرد: مردم دنيا و به خصوص مسلمانان منطقه اين الگو را از مردم ما پذيرفته اند و دنيا فهميده است که ايران تنها از خدا و عدالت دم می زند.

رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با اشاره به تحولات منطقه، مصر کشوری با سوابق انقلابی، علمی و اسلامی دانست و تاکيد کرد: ملت مسلمان مصر با سابقه هزار ساله دينی، ۳۰ سال يک ديکتاتور وابسته را تحمل کرد و شاهد بود که چگونه اين خائن وابسته برای کمک به اسرائيل کانال سوئز را باز کرد، به آنها گاز رساند و به مهره آمريکايی اسرائيلی منطقه تبديل شد.

وی با اشاره به اينکه مردم مصر مردم باهوش و فهيمی هستند و بعد از سالها احساس حقارت ديگر نمی خواستند زير بار ذلت اسرائيل بروند، افزود: مطلبی که موجب اميدواری است اين است که جوانها در مصر به ميدان آمده اند و نخواهند گذاشت که انقلابشان توسط ديگران مصادره شود.

جنتی با اشاره به روز رفتن مبارک، تصريح کرد: اين پديده مبارکی است که روز رفتن مبارک با روز مبارک انقلاب ما يعنی ۲۲ بهمن همزمان شد.

دبير شورای نگهبان اظهار اميدواری کرد پديده ۲۲ بهمن مانند ايران و مصر در ساير کشورهای منطقه نيز تحقق پيدا کند.

وی با اشاره به حمايت های غرب از ديکتاتوری های منطقه به خصوص دولت حسنی مبارک، تاکيد کرد: دولتی که تا چند روز به سرنگونی يک ديکتاتور نفهمد که او مغضوب ملت خود و ساير ملتهای منطقه است چگونه مدعی مديريت جهان و تسلط بر کشورهای ديگر است.

جنتی با ابراز نگرانی نسبت به اينکه انقلاب مصر و تونس تنها به تعويض مهره های سياسی منجر شود افزود: در انقلاب ما علما و روحانيون پيشتاز بودند و مردم به دنبال روحانيون حرکت می کردند اما در مصر و تونس اين علما هستند که عقب تر از مردم به دنبال آنها در حرکتند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات در ساير کشورهای منطقه گفت: در بحرين و يمن هم مردم را می کشند و حاکمان آنها از هم قطاران خود درس عبرت نمی گيرند.

وی خطاب به دولتمردان يمن و بحرين تاکيد کرد: مگر اينها مردم شما نيستند که از شما بيزاری می کنند و مگر شما نمی خواهيد بر آنها حکومت کنيد. آيا اين شرط انصاف است که به خاطر غرب و قدرت های غربی مردم خود را به خاک و خون بکشيد!

جنتی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران در خصوص مناسبت های سياسی هفته با اشاره به پيام امام به گرباچف، اين پيام را نورانی و موجب حيرت آگاهان قلمداد کرد و افزود: پيشگويی پيامبرگونه امام (ره) در اين نامه به سرعت محقق شد و جهان نابودی دنيای کمونيسم را مشاهده کرد البته امام در آن نامه برای کشورهای کاپيتاليستی غربی نيز نابودی آنها را پيش بينی کرده بود که آن نيز محقق خواهد شد.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين سالگرد شهادت شهيد محلاتی و ۸ نفر از نمايندگان مجلس را در حادثه حمله هواپيماهای عراقی به هواپيمای حامل اين شهيدان به ملت ايران تسليت گفت.

وی همچنين قيام مردم تبريز را در ۲۹ بهمن ماه تعيين کننده و مبدا قيام های بعدی مردم شهرهای مختلف کشور ارزيابی و تاکيد کرد: همين قيام عامل مهم سرنگونی حکومت پهلوی شد.

آيت الله جنتی خطيب نماز جمعه اين هفته تهران در خطبه های اول نماز جمعه ضمن توصيه به خود و نمازگزاران مبنی بر رعايت تقوا و حفظ حريم خدا و حرمت های الهی تولد پيامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان جهان تبريک گفت.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اينکه با همه وجودم و همه سلول های بدنم اقرار می کنم که همه ابناء بشر عاجز از بيان کمالات پيامبر اکرم (ص) هستند خطاب به ايشان عرض می کنم که تنها شما را خدا شناخت و تنها شما خدا را شناختيد.

وی با تاکيد بر اينکه قرآن وجود کتبی پيامبر و پيامبر وجود عينی قرآن است تصريح کرد: چه می توان گفت در مورد کسی که به صدرالمنتهی رفته و به قاب قوسين او عدنا رسيده و دارای خلق عظيم است و خداوند خلق نيکوی او را می ستايد!

جنتی با ذکر فرازهايی از جامعه کبيره تاکيد کرد: البته پيامبر و امير المومنين و ساير معصومين در اين خصائص الهی مشترکند.

خطيب جمعه تهران با ذکر داستان ولادت پيامبر اکرم (ص) و سختی هايی که مادر ايشان در اين راه متحمل شده اند گفت: حالا بايد به پيامبر اعظم عرض کرد که دين ايشان در عالم فراگير است و در آينده نيز به لطف الهی فراگيرتر خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016