جمعه 29 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطیبان نماز جمعه خواستار بازداشت و اشد مجازات برای فعالان و رهبران جنبش شدند، جرس

قلب واقعیت ٢۵ بهمن توسط خطیبان نماز جمعه

جرس: تمامی دغدغه های خطیبان نماز جمعه ٢٩ بهمن ماه تهران و دیگرشهرهای ایران، اعلام حضور و برگزاری با شکوه تجمعات و تظاهرات ٢۵ بهمن ماه در تهران و چندین شهر دیگر بود، که به حمایت از قیام های اعتراضی و آزادیخواهانۀ مردم منطقه و با فراخوان راهبران جنبش انجام پذیرفت.

نمایندگان رهبری در استان ها و همچنین اعضای خبرگان و شورای نگهبان، که امروز بعنوان خطیبان نماز جمعه سخن می گفتند، در حالی به تهدید و هتاکی راهبران جنبش سبز و مردم آزادیخواه ایران و مطالبات آنها پرداختند، که رهبر جمهوری اسلامی در جریان سخنرانی خود پس از مراسم ٢۵ بهمن سکوت اختیار کرده بود.


گفتنی است تظاهر کنندگان و راهپیمایان روز ٢۵ بهمن، با توجه به اینکه جهت حمایت از قیام های اعتراضی مردم تونس و مصر و منطقه به صحنه آمده بودند، ضمن اشاره به آن قیامها و در واکنش به سرکوب های مشابهی که در تمامی این کشورها توسط حکام صورت گرفته، در شعارهای خود مستقیما رهبر جمهوری اسلامی را مورد خطاب قرار داده و خواستار کناره گیری وی از قدرت (سرنوشت مشابه بن علی و حسنی مبارک) شده بودند.


خطیبان نماز جمعه امروز ایران، همچنین خواستار بازداشت و مجازات شدید راهبران جنبش شده و ضمن ابراز نگرانی از تکرار اینگونه اعتراضات، برخورد شدید با جنبش سبز را از مقامات انتظامی و نظامی و قضایی مطالبه کردند.


ناگفته نماند آنچه مورد اشارۀ خطیبان نماز جمعه واقع نشد، همان سرکوب خونین و کشتار مردم بیدفاعی بود، که کماکان خواستار بازپس گیری حقوق پایمال شدۀ خود توسط حاکمیت هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از نکات قابل تامل نماز جمعه امروز، راهپیمایی های همزمان و بدون مجوزِ لباس شخصی ها در شهرهای مختلف کشور - در جهت هتاکی و تهدید مردم و رهبران و فعالان جنبش سبز بود- که در گروه های مختلف و با در دست داشتن نوشتارهایی كه بر روی آنها نوشته شده بود "موسوی و كروبی اعدام باید گردند"، "منافق كهنه كار اعدام باید گردد"، "مرگ بر موسوی و كروبی خواص بی بصیرت ضد دین"، "ما همه سرباز توییم خامنه ای گوش به فرمان توییم خامنه ای"، به زعم خودخواستار "اعدام سران فتنه" شدند.


احمد جنتی: دستگاه قضایی سران فتنه را در خانه خودشان زندانی كند
احمد جنتی با بیان اینكه "سران فتنه پیشتر با عمل خود معدوم شده و آبرویشان رفته است"، اظهار عقیده کرد "عمر فتنه گران تمام شده است."


دبیر شورای نگهبان فراخوان پشتیبانیِ جنبش سبز از اعتراضات مردم منطقه- که مقامات جمهوری اسلامی داعیۀ حمایت از آنان را دارند- را "تحركات اخیر سران فتنه" ذکر کرد و در تایید اقدامات اخیر دستگاههای امنیتی گفت: "كاری كه قوه قضاییه می تواند انجام دهد این است كه ارتباط سران فتنه با بیرون را قطع كند و اینها را در خانه خودشان زندانی كند. رفت و آمدهای آن ها را محدود كند و اجازه دسترسی این فتنه گران به تلفن و اینترنت را ندهد تا نتوانند بامردم ارتباط داشته باشند و پیام دهند. "


خطیب جمعه این هفته نماز جمعه تهران بدون اشاره به سرکوب و کشتار مردم معترض ایران به دلیل همان مطالبات مردم منطقه، اعتراض ها در دیگر كشورهای اسلامی همچون بحرین و یمن را یادآور شد و گفت: حاكمان این كشورها مردم را می كشند. این شرط انصاف نیست كه مردم خود را بكشید و به زنجیر بكشید تا اربابانتان راضی باشند.


قم، سعیدی: خوارج جدید باید بدانند ذوالفقار علی همراه این ملت در تعقیب نابودی آنهاست

امام جمعه موقت قم با حمله به فراخوان دهندگان و تجمع کنندگان روز ٢۵ بهمن گفت: عقبه داخلی این فتنه باید هر چه زودتر شناسایی، افشا و نابود شود.


محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم مدعی شد: همه مردم حتی دوستان خود فتنه گران، حادثه ٢۵ بهمن را محكوم كردند و اكنون سخن مردم این است كه ای نگون بختان ریاست طلب، اگر دین ندارید فهم و شعور سیاسی و غیرت ملی داشته باشید.


وی ضمن هتاکی و تهدید راهبران و فعالان جنبش آزادیخواهانۀ مردم ایران گفت "سران فتنه نه تنها از صف مسلمانان خارج شده اند بلكه با این حركات مذبوحانه خود، از ایرانی بودن نیز ساقط شدند و آنها اكنون صلاحیت پیدا كردند تا شناسنامه آمریكایی و اسرائیلی بگیرند. و اکنون این توطئه ها باعث شده كه همه ملت متحد و انقلاب اسلامی بیمه شود ولی پیام مردم به قوه قضائیه این است بیش از این به فتنه گران مهلت ندهند بلكه آنها را دستگیر و به اشد مجازات برسانند و خوارج جدید باید بدانند ذوالفقار علی همراه این ملت در تعقیب نابودی آنهاست.

اصفهان، طباطبایی نژاد: مشخص شد که قصد بازگشت ندارند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: حوادث ٢۵ بهمن نشان داد كه زمان برخورد قانونی دستگاه قضایی با عناصر اصلی داخلی فتنه فرارسیده است.


یوسف طباطبایی نژاد با تاكید بر محاكمه مهدی كروبی و میرحسین موسوی از سوی دستگاه قضایی، مدعی شد "حوادث اخیر نشان داد كه این افراد قصد بازگشت به دامن ملت را ندارند و خواست آحاد جامعه برخورد قانونی و مجازات آنان است. "


وی بدون اشاره به ماهیت و هویت تجمعات و فراخوان ٢۵ بهمن، ادعا کرد "كسانی كه با صدور بیانیه مقارن با دهه فجر مردم را به برپایی راهپیمایی غیرقانونی دعوت می كنند، مشخص است كه شمشیر خود را برای تضعیف نظام از رو بسته اند. وابستگی افرادی مانند كروبی و موسوی به بیگانه نیز، با توجه به حمایت دشمنان از این افراد مشخص است و تلاش آنان برای به خیابان كشیدن مردم پس از حماسه حضور ملت در ٢٢ بهمن با هدف ایجاد اختلال صورت گرفته است. "

ساری، طبرسی: ملاحظه کاری با سران فتنه به صلاح نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری مدعی شد: "خواست امروز مردم در سراسر كشور از قوه قضاییه محاكمه سران فتنه است و هر گونه حركت خلاف جریان مردم ، نظام و ولایت فقیه محكوم است" .


نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری ادامه "سیاست ملاحظه و فرصت دادن به سران فتنه" را به صلاح مملكت ندانست و مدعی شد اقدام شوم فتنه گران در ٢۵ بهمن ماه نشان داد كه سران فتنه طرفدار و مزدوران آمریكا و اسراییل هستند.


نماینده مازندران در مجلس خبرگان، بدون اشاره به سرکوب خونین مردم در جریان تجمعات ٢۵ بهمن، با قلب واقعیت مدعی "شهادت و زخمی شدن شماری از بسیجیان جان بركف در حركت ناپسند ٢۵ بهمن" شد و ادعا کرد "آنچه امروز برای مردم و رهبری بسیار دردناك می باشد ، تفرقه اندازی سران فتنه است ،كه خود را از دست اندركاران انقلاب اسلامی می دانند ."


شیراز، ایمانی: روحانیت چشم فتنه را کور کند

نماینده رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز می گوید: این وظیفه روحانیت است كه با افزایش بصیرت در مردم و آگاهسازی جامعه در مقابل فتنه گران بایستد و چشم فتنه را كور كند.


اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: روحانیت باید مردم را فتنه شناس بار بیاورد ،این مردم شاگرد مكتب علی هستند و همیشه پیرو روحانیت بوده اند و در جریان فتنه نیز مردم انتظار دارند كه روحانیت به جامعه بصیرت بدهد.


این نماینده مجلس خبرگان مدعی شد: "كسانی كه فتنه روز ٢۵ بهمن را به راه انداختند، برای كمك به انگلیس و آمریكا به صحنه آمدند و می خواستند نظام را از بالندگی و رشد بیندازند، که نتوانستند."


مشهد، علم الهدی: دیدید که چه رسوا شدند

امام جمعه مشهد معتقد است " سران فتنه بعد از فتنه گری ٢۵ بهمن نزد آحاد مختلف مردم و نظام اسلامی مفتضح و رسوا تر شدند و ماهیتشان بیش از پیش روشن شد."


احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد ادعا کرد "٢۵ بهمن سناریوی طراحی شده توسط استكبار جهانی و آمریكا و اسراییل بود كه سران فتنه مانند گذشته مجری آن بودند. "


وی اظهار عقیده کرد "سلطنت طلب ها ، منافقین و ضد انقلاب ها و رضا پهلوی دستیار سران فتنه در این فتنه گری ها هستند و آمریكا و اسراییل هم از آنان حمایت می كنند و هدف سران فتنه و فتنه گران از این فتنه گری ها ،ضربه زدن به نظام و ولایت فقیه است. که سر آغاز این فتنه از انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد ، ولی سران فتنه و فتنه گران در این فتنه گری ها با جریان های سیاسی كاری ندارند ، بلكه با سفارش آمریكا و اسراییل همه هتاكی ها و جسارت های خود را متوجه رهبری و ولایت فقیه و اصل نظام كردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016