پنجشنبه 4 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام نيروهای بسيج ايران و حزب الله لبنان به مشارکت در سرکوب معترضين سوری، العربيه

سخنگوی حزب الله در تماس با العربيه اين خبر را تکذيب کرد

دمشق – خبرگزاری ها ، العربيه.نت - برخی فعالان سوری در تماس با العربيه از دست داشتن نيروهای بسيج ايران و حزب الله لبنان در سرکوب معترضين سوری در شهر درعا خبر دادند .

در واکنش به اين اتهام سخنگوی حزب الله در مصاحبه با تلويزيون العربيه ضمن تکذيب اين ادعا از اظهار نظر درباره تظاهرات اعتراضی در شهر درعا خود داری کرد .

[ویدئو: کشته شدگان تظاهرات سوریه از مرز 100 نفر گذشت، لنزایران]

تاکنون منابع رسمی جمهوری اسلامی ايران واکنشی نسبت به اين اتهامات که می گويد نيروهای بسيج به نيروهای امنيتی سوريه برای پايان دادن به اعتراض ها کمک می کنند نشان نداده اند .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشتر نيز مخالفان ايرانی مدعی شدند که نيروهای حزب الله لبنان به نيروهای امنيتی ايران در سرکوب معترضان در اين کشور کمک کرده اند اما هيچ منبع مستقلی اين ادعا را تاييد نکرد .

شاهدان عينی در شهر درعا در جنوب سوريه بامداد روز چهارشنبه ۲۳-۳-۲۰۱۱ اعلام کردند نيروهای امنيتی سوريه ۶ نفر از تجمع کنندگان در مقابل مسجد العمری در اين شهر را به قتل رساندند.

بر اساس اين گزارش يک پزشک معروف در اين شهر به نام علی المحاميد که برای مداوای زخمی شدگان در مقابل مسجد حضور داشت نيز به ضرب گلوله نيروهای امنيتی سوريه کشته شد.

منابع رسمی امنيتی سوريه اما خبر حادثه را به شکل متفاوتی نقل کرده اند. آنها اعلام کردند يک گروه مسلح عليه تيم پزشکی را در نزديکی مسجد العمری حمله کرد و دکترعلی المحاميد ، يک راننده آمبولانس ، يک مامور امنيتی و تعدادی از مهاجمان در اين حادثه کشته شدند.

دستگاه امنيتی سوريه در بيانيه ای اعلام کرده است که " عوامل کشتار ، ايجاد رعب و دست زدن به سرقت مسلحانه و آتش زدن اماکن عمومی در درعا " را بازداشت خواهد کرد.

مخالفان دولت در چندمين روز اعتراضات اعلام کرده اند تا زمانی که خواسته های آنها بر آورده نشود همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند.

تظاهرات مردم درعا عليه نظام سوريه يکی از بزرگترين تظاهرات اعتراض آميزسياسی طی سالهای گذشته است.

شاهدان عينی می گويند قبل از هجوم افراد مسلح برق منطقه وارتباط تلفنی قطع شده
وسپس ماموران به سمت مترضان شليک کردند.

يک فعال حقوقی در سوريه گفت نيروهای امنيتی سوريه ساعت يک بامداد روز چهارشنبه عليه معترضين حمله کردند. وی تاکيد کرد تعداد معترضان بيش از هزار نفر بود.

مقامات امنيتی سوريه به معترضين هشدار داده بودند که تا ساعت ۳ بامداد مهلت دارند که منطقه را ترک کنند ولی معترضين به هشدار نيروهای امنيتی اهميت ندادند.

ديدبان حقوق بشرسوريه اعلام کرد نيروهای امنيتی سوريه روز سه شنبه لؤی حسين فعال حقوق بشر را بازداشت کردند.

لؤی حسين از سال ۱۹۸۴تا سال۱۹۹۱ در سوريه زندان بود .ديدبان حقوق بشر افزود از هنگام آغاز اعتراض های مردم سوريه تاکنون تعداد کشته شدگان به ۱۰ نفر رسيد.

کشور سوريه از سال ۱۹۶۳ يعنی از زمان به قدرت رسيدن حزب بعث تاکنون بوسيله قانون" شرايط فوق العاده " اداره می شود.

مردم اين کشور بارها در تظاهرات مختلف خواستار لغو اين قانون شدند اما دولت اين خواسته ها را برآورده نساخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016