سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال اختلال در پرداخت يارانه‌ها در ۱۰ بانک، آينده

نمايندگان ۱۰ بانک و مؤسسه اعتباری و مالی با ابراز نگرانی از قطع خدمات بی‌سيم در ۱۲۰۰ نقطه بانکی، اين اقدام را موجب وارد شدن لطمه شديد به برنامه ها و خدمات بانکداری از جمله بانکداری الکترونيکی،تراکنش ها،پرداخت يارانه ها دانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی قطع کامل شبکه بی‌سيم شرکت لايزر توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی، نمايندگان بانک‌های سينا، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سرمايه، کارآفرين، ملت، گردشگری، سامان و مؤسسات مالی و اعتباری قائمين اقتصاد و عسکريه در جلسه‌ای مشترک با مديران شرکت لايزر، مشکلات ايجاد شده و آتی ناشی از قطع خدمات بی سيم شرکت لايزر که تاثير مستقيم بر شبکه بانکی و خدمات آن دارد را بررسی کردند.
در اين جلسه با اشاره به ارائه اين سرويس در ۵ سال گذشته توسط شرکت لايزر و تأکيد بر اينکه هم اکنون استمرار اين خدمات اجتناب ناپذير است، نمايندگان ياد شده خواستار ارائه پيشنهادات سازنده شرکت لايزر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکل شدند. همچنين آن‌ها تأکيد کردند: با توجه به اينکه وضعيت فعلی موجب ورود لطمه شديد به برنامه ها و خدمات بانکداری از جمله بانکداری الکترونيکی، تراکنش ها، پرداخت يارانه ها و ... خواهد شد لازم است اين موضوع در سطح کلان و ملی توسط همه اطراف درگير در قضيه پيگيری شود.
در اين جلسه، توافق شده است نمايندگان فنی شرکت لايزر ضمن هماهنگی با مديران و نمايندگان فنی بانکها تمامی گزينه ها و راه حل های ممکن جهت يافتن راهکار مناسب و کاهش عوارض احتمالی را بررسی و اجرا نمايند و نمايندگان بانکها نيز تعامل و رايزنی لازم را در اين خصوص به عمل آورند. بر اساس اين گزارش در اين جلسه مقرر شده است: به منظور تداوم خدمات بانکی در نقاط متصل به شبکه بيسيم (۱۲۰۰ نقطه) و جلوگيری از نارضايتی عمومی (علی الخصوص پرداخت يارانه ها) حاضرين در جلسه انتظار دارند که شبکه لايزر تا تعيين و تکليف نهايی به مدت حداقل شش ماه مجدداً وصل گردد تا بانک ها قادر به ارائه سرويس‌های بانکی خود باشند.
گفتنی است پيش از اين مديرعامل شرکت لايزر با اظهار اميدواری نسبت به حل مشکل پيش آمده، از مسئولان سازمان تنظيم مقررات درخواست کرده بود برای حفظ حقوق مشتريان اين شرکت که عمدتاً از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هستند، از هرگونه اقدام عجولانه مبنی بر قطع سرويس‌ها که باعث مشکلات در پاسخگويی به کاربران و مردم شده است خودداری کرده و موضوع را در جلسات فوری فی‌مابين بررسی کنند.
تمدن تأکيد کرده بود: ما با پذيرش رای دادگاه، پيشنهاد ارايه سرويس‌های خود بر اساس ساير فناوری‌های موجود را ارايه کرده‌ايم که در اين زمينه دستيابی به تفاهم با رگولاتوری، نيازمند زمان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016