دوشنبه 2 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: استعفايم منتفی نيست، سئوال‌کنندگان از رئيس‌جمهور تحت فشار انصراف دادند، مهر

نماينده تهران و از طراحان اصلی سئوال از رئيس جمهور با بيان اينکه دليل استعفايش از نمايندگی مجلس عملکرد هيئت رئيسه مجلس در برخورد با طرح سئوال از رئيس جمهور است، گفت: منتفی شدن طرح سئوال از رئيس جمهور موضوع درخواست استعفايم را منتفی نمی کند.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با انتقاد از شيوه برخی از اعضای هيئت رئيسه مجلس در برخورد با طرح سئوال از رئيس جمهور گفت: اساسا سئوال از رئيس جمهور نياز به اعلام وصول ندارد. اين سئوال مانند سئوال از وزيران است و بايد به کميسيون های مربوط ارجاع داده می شد تا نماينده رئيس جمهور در کميسيون حاضر شود و به نماينده سئوال کنندگان پاسخ دهد.

وی افزود: اما هيئت رئيسه مجلس اين کار را انجام نداد و به جای ارجاع سئوال به کميسيون ها به دنبال پس گرفتن امضاها بود اگر در همان روز ارائه سئوال به هيئت رئيسه که ۵ تيرماه بود، سئوال به کميسيون های تخصصی ارجاع داده می شد، اين اتفاقات نمی افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده تهران گفت: اگر نماينده رئيس جمهور در کميسيون حضور می يافت و توضيحات وی قانع کننده بود و آنگاه امضا کنندگان امضای خود را پس می گرفتند، يک امر طبيعی بود. اما پس گرفتن امضاها به شکل فعلی و تحت فشار هيئت رئيسه خلاف قانون آئين نامه داخلی مجلس است.

مطهری خاطرنشان کرد: اعتراض من به همين موضوع است که چرا هيئت رئيسه مجلس به دنبال انهدام طرح سئوال از رئيس جمهور بود، غير از دو سه نفری که به طور طبيعی امضای خود را پس گرفتند، پس گرفتن ساير امضاها را قبول ندارم .

وی در پاسخ به اين سئوال که آيا با انتشار اسامی نمايندگانی که امضای خود را پس گرفته اند موافق هستيد، گفت: من اين کار را کار جالبی نمی دانم. نمی خواهم اين مسئله، نمايندگان را با زحمت روبه رو کند. اگر قرار بود چنين شود ما از همان ابتدا که امضاها جمع شد، می توانستيم اسامی امضا کنندگان را منتشر کنيم تا ديگر کسی امضای خود را پس نگيرد. من معتقدم نماينده بايد با آزادی کامل امضا کند و با آزادی کامل و بدون فشار امضای خود را پس بگيرد.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس تصريح کرد: متاسفانه معاون پارلمانی رئيس جمهور و معاونان پارلمانی وزيران از يک طرف و برخی اعضای هيئت رئيسه مجلس از طرف ديگر مانند دو تيغه يک قيچی به نمايندگان فشار وارد کردند تا امضای خود را پس بگيرند. به هرحال نماينده هم يک انسان است و ممکن است وقتی از چند طرف تحت فشار قرار می گيرد و به او گفته می شود فلان پروژه عمرانی حوزه انتخابيه ات متوقف می شود، عقب نشينی کند. چون تعهداتی نسبت به موکلين خود دارد. بايد از اين دو گروهی که مانع طرح سئوال می شوند پرسيد که چرا اين قدر از تحقق سئوال از رئيس جمهور می ترسند؟

مطهری در اين گفتگو خاطرنشان کرد: با همه اين فشارها ۷۱ نماينده مقاومت کرده و امضای خود را پس نگرفته اند و من از آنها تشکر می کنم. اضافه کردن دو سه امضای کسری هم کار مشکلی نيست.

وی ادامه داد: به هر حال منتفی شدن طرح سئوال از رئيس جمهور موجب منتفی شدن درخواست استعفای من از نمايندگی مجلس نيست، زيرا من به شيوه کار هيئت رئيسه مجلس اعتراض دارم.

وی تاکيد کرد: مجلس هفته آينده بايد درخواست استعفای من را در دستور کار قرار دهد. من همچنان مصر به بررسی اين درخواست هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016