پنجشنبه 24 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقف توليد روزانه اوپک به ‌٣٠ ميليون بشکه افزايش يافت، ايسنا


اوپک اعلام کرد که وزيران نفت ۱۲ کشور عضو اين سازمان در مورد تعيين سقف توليد کلی اين سازمان در ۳۰ ميليون بشکه در روز به توافق رسيدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در بيانيه‌ای اعلام کرد که اين توافق شامل تعهد داوطلبانه اعضا به کاهش توليد خود در صورت کاهش تقاضای جهانی است.

نتيجه نشست امروز تا حد زيادی قابل پيش‌بينی بود. اوپک در بيانيه پايانی خود افزود در اين سهميه جديد سهم توليد ليبی که به تدريج در حال بازگشت به بازار است، يک ميليون بشکه در روز تعيين شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اوپک که يک سوم نفت جهان را تامين می‌کند، در سه سال گذشته رقم ۲۴ ميليون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز را به عنوان هدف توليد خود ترسيم کرده بود.

در همين حال رستم قاسمی ـ وزير نفت ايران ـ در نشست يک‌صد و شصتم اوپک، وزيران نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: اعضای اوپک در مورد توليد سی ميليون بشکه نفت در روز به توافق رسيدند.

قاسمی افزود: اعضا تصميم گرفتند با احتساب صادرات ليبی، در کل روزانه ۳۰ ميليون بشکه نفت صادر کنند.

او اظهار کرد: از زمان برگزاری آخرين نشست اوپک در ماه ژوئن بازار جهانی شاهد نوسانات زيادی بوده است.

اوپک برای تعيين سطح توليد خود به صورت دوره‌ای (هر سال دو اجلاس عمومی و در صورت نياز اجلاس فوق‌العاده) تشکيل جلسه می‌دهد و اميدوار است تصميماتش به قيمت‌های منصفانه نفت برای اعضای اين سازمان و کشورهای مصرف‌کننده منجر شود.

رياست اوپک در سال ۲۰۱۱ به ايران واگذار شد و نشست امروز (چهارشنبه) با رياست رستم قاسمی ـ وزير نفت ايران ـ برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016