سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اصغر فرهادی در اسکار ۲۰۱۲: بهترين فيلمنامه، بهترين فيلم خارجی، راديو فردا

نام اصغر فرهادی، کارگردان تحسين‌شده ايرانی، روز سه‌شنبه به عنوان نامزد در دو رشته از جوايز اسکار سال ۲۰۱۲ اعلام شد: اسکار بهترين فيلم خارجی و اسکار بهترين فيلمنامه اريژينال.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آکادمی اسکار در ايالات متحده روز سه‌شنبه در مراسمی ويژه نامزدهای تمام رشته‌ها برای تصاحب جايزه اسکار سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد.

اصغر فرهادی با فيلم بسيار تحسين‌شده «جدايی نادر از سيمين» که از سال گذشته تاکنون بيش از ۵۰ جايزه جهانی را از آن خود کرده در دو رشته فيلمنامه اريژينال و فيلم خارجی برای اسکار نامزد شده است.

اين در حالی است که پيشتر نام آقای فرهادی و آخرين فيلم او تنها در بخش «بهترين فيلم خارجی» اسکار اعلام شده بود.

در بخش بهترين فيلمنامه اريژينال، اصغر فرهادی با فيلمساز بزرگی چون وودی آلن رقابت خواهد کرد که امسال با فيلم نيمه‌شب در پاريس در اسکار حضور دارد.

فيلم اصغر فرهادی در بخش اسکار بهترين فيلم خارجی نيز با فيلم‌های «کله‌شق» از بلژيک، «موسيو لازار» از کانادا، «پاورقی» از اسرائيل، و «در تاريکی» از لهستان رقابت خواهد کرد.

اما در بخش «اسکار بهترين فيلم» ۹ فيلم نامزد شده‌اند که از اين ميان می‌توان به اسب جنگی استيون اسپيلبرگ، آرتيست از ميشل هازاناويسيوس، اولاد از الکساندر پين، درخت زندگی از ترنس ماليک، هوگو از مارتين اسکورسسی و نيمه‌شب در پاريس از وودی آلن اشاره کرد.

اما در بخش بهترين کارگردانی پنج فيلمساز برای دريافت اسکار رقابت خواهند کرد: وودی آلن، مارتين اسکورسسی، ترنس ماليک، الکساندر پين و ميشل هازاناويسيوس.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016