دوشنبه 11 اردیبهشت 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها از خرداد


خبرگزاری فارس: قرائنی از جمله وعده ارزانی از اواخر ارديبهشت،تصويب اعتبار ويژه ۲۴ميلياردی خريد و ذخيره کالاهای اساسی و اتمام اعتبار بنزين ۱۰۰ تومانی از اول خرداد، زمزمه آغاز فاز دوم هدفمندی يارانه ها را از خردادماه تقويت می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجرای فاز دوم هدفمندسازی يارانه ها که دولت از ماه‌ها پيش وعده آن را داده بود ولی به دلايل مختلف کارشناسی آن را به تاخير انداخت، اين روزها زمزمه اجرای آن از خردادماه به گوش می رسد و البته قرائنی از اقدامات اخير دولت وجود دارد که صحت اين خبر را تقويت می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت اين روزها همانند فاز اول اجرای هدفمندسازی يارانه ها اقدامات خود را برای کنترل بازار و قيمتها تشديد کرده است که از جمله می توان به مصوبه ويژه روز گذشته کارگروه کنترل بازار برای واردات ۲۴ ميليارد دلار کالای اساسی اشاره کرد. ذخيره سازی کالاهای اساسی در فاز اول هدفمندی يارانه‌ها نيز برنامه ويژه دولت بوده است که به نظر می رسد دولت در آستانه فاز دوم هدفمندی برای اطمينان بخشی به بازار و مردم به اين سياست روی آورده است.

مسئولان دولتی نيز طی روزهای اخير از تشديد نظارتهای خود بر بازار خبر می دهند به ويژه اينکه اخيراً وزير صنعت، معدن و تجارت وعده ارزان شدن مواد غذايی و کالاهای اساسی را از اواخر ارديبهشت داده است.

يکی از مهمترين قرائنی که آغاز فاز دوم هدفمندی يارانه ها از خرداد ماه را تشديد می کند، تصميم جديد دولت برای حذف بنزين ۱۰۰ تومانی کارتهای سوخت از اول خرداد است. بر اساس اين تصميم ، کسانی که در کارتهای سوخت خود بنزين ۱۰۰ تومانی دارند، تا پايان ارديبهشت ماه فرصت دارند بنزين موجود را در خودروهای خود مصرف کنند.

به گزارش فارس، کارتهای سوخت به گونه ای طراحی شده است که تعداد محدودی قيمت متفاوت را می تواند اعمال کند، بنابراين در صورت اجرای فاز دوم و تعيين قيمت سهميه ای جديد، دولت برای افزودن يک قيمت جديد به کارت سوخت مجبور است يکی از قيمتهای قبلی را حذف کند که حذف بنزين ۱۰۰ تومانی و تبديل آن به بنزنی ۴۰۰ تومانی در همين راستا ارزيابی می شود.

اجرای فاز دوم هدفمندی در حال حاضر از نظر بسياری از کارشناسان و اقتصاددانان به صلاح نيست و دولت بايد ابتدا اهداف فاز اول را به طور کامل محقق کند که حمايت از توليد يکی از اين پيش نيازهاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016