دوشنبه 29 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مذاکرات چندان مهم نيست که غرب به بهانه آن چيزی به ايران تحميل کند

خبرگزاری مهر ـ رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مسئله هسته ای ايران توسط برخی گروههای تندرو بين المللی دچار پيچيدگی شده است، گفت: معتقدم نبايد مسئله مذاکرات را اينقدر مهم جلوه داد که غربی ها تصور کنند بايد در اين مذاکرات چيزی را به ايرانيان تحميل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در حاشيه اولين جشن يکپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی ايران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه برخی منابع خبر داده اند تيم مذاکره کننده ايرانی از موفقيت مذاکرات مسکو نااميد شده است، نظر شما در اين خصوص چيست، گفت: بنده فکر می کنم ايران راه های مختلفی را پيش روی گروه ۱+۵ قرار داده است و برای آنها منطقی تر است که از اين فرصت برای حل مسائل هسته ای استفاده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مسئله هسته ای ايران توسط برخی گروههای تندرو بين المللی دچار پيچيدگی شده است و همين گروهها می توانند در اين مذاکرات پيچيدگی موضوع را کم کنند.البته خيلی چيز مهمی نيست و ما بايد در مسير مذاکرات هيئت مذاکره کننده ايرانی را پشتيبانی کنيم تا ازحقوق ملت دفاع کنند، حالا بر حسب اينکه چقدر آنها در مذاکرات منطقی برخورد کنند اينها در اين زمينه قدرت مانور دارند اگر چه معتقدم نبايد مسئله را اينقدر مهم کرد که غربی ها تصور کنند بايد در اين مذاکرات چيزی را به ايرانيان تحميل کنند و نبايد از نظر رسانه اين مسائل مطرح شود.

رئيس مجلس شورای اسلامی همچنين در واکنش به اعلام قابل برداشت بودن يارانه بيست و هشت هزار تومانی نان از امروز گفت: بحثی در خصوص گرانی نان به وجود آمده است و تلاش شد به نحوی اين مسئله حل شود. يکی از راه حل ها اين بود که يارانه نان افزايش پيدا کند و راه حل ديگر اين بود که يارانه هايی بدهند که نانوايان نان را با قيمت کمتری به دست مردم برسانند.

لاريجانی تاکيد کرد: ظاهرا در دولت بحث شده است که به دليل گرانی نان يارانه نان افزايش پيدا کند.

وی در پاسخ به اين سوال که اين مبلغ يارانه بيست و هشت هزار تومان است، گفت: نه اين قضيه مربوط به معوقات ماههای گذشته است. به هرحال قيمت نان افزايش پيدا کرده و بايد دولت يارانه نان را متعادل کند از اين جهت بايد راه حلی برای آن پيدا کرد.

رئيس مجلس شورای اسلامی در خصوص ديدار اخير نمايندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبری و برنامه مجلس برای اجرايی کردن فرمايشات رهبر معظم انقلاب در اين ديدار گفت: تذکرات مقام معظم رهبری برای اين بود که مجلس نهم با يک جهت گيری دقيق بتواند نيازهای کشور را مرتفع کند. ايشان نکات بسيار مهمی را فرمودند. مخاطب بخش زيادی از سخنان رهبر معظم انقلاب نمايندگان مجلس نهم هستند که بايد مواردی همانند کار کارشناسی در کميسيونهای مجلس، دقت نظر در خصوص حضور در مجلس و جدی گرفتن امور نمايندگی را مورد توجه قرار دهند.

لاريجانی تصريح کرد: همچنين رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بر ساده زيستی و زندگی متوسط روبه پايين نمايندگان تاکيد کردند و من اينطور که مشاهده کرده ام همه نمايندگان از سطوح متوسط و رو به پايين کشور هستند و خوب است اين خصوصيت همواره حفظ شود.

لاريجانی همچنين با اشاره به اولين جشن يکپارچه فارغ التحصيلان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دوره دانشجويی جزو بهترين دوره‌های زندگی يک فرد است، انسان احساس می‌کند که هيچ کاری جز تحصيل ندارد و دوران پرثمری است.

وی در خصوص اينکه عيدی شما به فارغ‌التحصيلان چيست، گفت: رشته پزشکی که در گذشته به آنها حکيم می‌گفتند به اين دليل است که هم بايد به وجوه جسمی و هم کاری مردم توجه کنند و در کل کار بسيار حساسی دارند. فارغ‌التحصيلان هرچه بتوانند اخلاق حرفه‌ای خود را تقويت کنند و اخلاق پزشکی را در کنار آن بياموزند هم می‌تواند متناسب‌تر کار کنند و هم موفق‌تر خواهند بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016