دوشنبه 29 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار فرستادگانی از واشنگتن با نمايندگانی از تهران، چندين روز پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری آمريکا

نشريه فرانسوی زبان نوول اوبزرواتور با انتشار گزارشی تحت عنوان "اگر مذاکرات با ايران به شکست بيانجامد"، با اشاره به خبرهائی مبنی بر مذاکرات پنهانی ميان ايران و آمريکا نوشت: چه امتيازاتی برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است؟ در صورت شکست در مذاکرات ديپلماتيک، چه بايد کرد؟ اگر اسرائيل به ايران حمله کند چه بايد کرد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - نشريه فرانسوی زبان "نوول اوبزرواتور" با انتشار گزارشی تحت عنوان «اگر مذاکرات با ايران به شکست بيانجامد»، با اشاره به خبرهائی مبنی بر مذاکرات پنهانی ميان ايران و آمريکا نوشت: چه امتيازاتی برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است؟ در صورت شکست در مذاکرات ديپلماتيک، چه بايد کرد؟ اگر اسرائيل به ايران حمله کند چه بايد کرد؟

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب،اين هفته نامه فرانسوی زبان پس از طرح اين پرسش‌ها به جايگاه فرانسه اشاره دارد و خاطرنشان می‌کند که فرانسه بدون ائتلاف وقت بايد موضع خود را مشخص نمايد.

"نوول اوبزرواتور" در ادامه به نقل از يکی از مشاوران کابينه فرانسوا اولاند در ارتباط با پرونده هسته‌ای ايران نوشت: ما تصور نمی‌کنيم که از پشت سر ما يک کانال برای انجام اين مذاکرات با ايران باز شده باشد و شرکای آمريکائی ما هم در اين ارتباط به ما اطمينان خاطر داده‌اند.

اين نشريه می افزايد: برپايه گزارشات هفته‌های اخير، فرستادگانی از واشنگتن با نمايندگانی از تهران، تنها چند روز مانده به انتخابات رياست جمهوری در آمريکا ديدارکردند تا در صورت برنده شدن اوباما، زمينه را برای از سرگيری هرچه سريعتر مذاکرات فراهم نمايند.
اين هفته نامه فرانسوی در اين خصوص به خانم "والری جارت" يکی از نزديکترين مشاوران باراک اوباما که متولد شيراز هست، اشاره کرده است.

در ادامه اين گزارش آمده است: در پاريس، مقامات مسئول بر اين باورند که تا ژانويه مذاکراتی با ايران انجام نخواهد شد، چرا که اوباما در حال سازماندهی کابينه و گروه مشاوران است و چند هفته بطول خواهد انجاميد تا گروه جديد برای يک استراتژی مشخص به توافق برسند.

اما در فرانسه، دولت جديد از زمان روی کار آمدن، در حال گفتگو و مذاکره برای رسيدن به توافق بر سر اتخاذ يک استراتژی مشخص در برابر برنامه هسته‌ای ايران است.

"نوول اوبزرواتور"با اشاره به تلاش‌های فرانسه در همين ارتباط، از جلسه سرّی لوران فابيوس، در حاشيه نشست سفيران اين کشور با سفرای فرانسه در کشورهای درگير با پرونده هسته‌ای ايران و مشاوران اليزه نام می‌برد. همچنين از ديدار فرانسوا اولاند با بنيامين نتانياهو- نخست وزير اسرائيل، در روز سی و يکم اکتبر ياد می‌کند و می‌نويسد: نتانياهو در اين ديدار طولانی، جزئيات مواضع خود در برابر برنامه هسته‌ای ايران را تشريح کرد. اما نکته در اينجاست که آيا رئيس جمهوری فرانسه از توضيحات نخست وزير اسرائيل قانع شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016