دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غلامرضا تاجگردون: نرخ تورم واقعی ۵۸ درصد است نه ۲۴٫۹ درصد

در حالی دولت احمدی نژاد با آمارسازی در تلاش است تا نرخ تورم را زیر ۲۵ درصد نگه دارد که یک نماینده مجلس با دروغ خواندن این رقم، نرخ تورم را ۵۸ درصد اعلام کرده است. به عبارتی دو برابر میزان اعلام شده از سوی دولت.

به گزارش کلمه، غلامرضا تاجگردون از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تورم نقطه به نقطه مهرماه و انتقاد از عملکرد دولت گفته است: تورم به نقطه و عدد وحشتناک ۵۸ درصد رسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اداره آمار بانک مرکزی اما نرخ تورم مهرماه را ۲۴٫۹ درصد اعلام کرد. هر چند همه مردم می دانند میزان افزایش قیمت ها به مراتب بیش از این هاست.

تاجگردون با ارایه آمار واقعی تورم خطاب به دولتمردان و مجلسیان گفت: آوازه بی تدبیری مان آوازه خاص و عام شده است. اقتصاد تحریمی مان را مطابق میل دشمنان بد اداره می کنیم. منابع مان را سهل و آسان می سوزانیم و چرا کسی پاسخگوی این همه تاراج ارز و ذخایر کشور نیست، چرا وکیل مردم نامحرم است از داشتن اطلاعات و رانت خواران محرمند و صاحبان ملک ایران زمین؟

خبرآنلاین به نقل از وی نوشت: صدها میلیارد درآمد نفتی مان کجاست؟ چرا با ارزش ترین عایدیمان از منابع نفتی حسرت در اقتصاد باشد؟ تولید کم رنگ و بی رمق، مردم نگران از افزایش قیمت ها و آینده زندگی شان، صف بیکاران طویل تر و نمودار تورم فزاینده تر و دلار های نفتی به واسطه بی لیاقتی برخی از ماها سوخته تر و ریال ما بی ارزش تر و شما دولتیان و ما مجلسیان به فکر آینده سیاسی مان.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تورم نقطه به نقطه مهرماه گفت: تورم به نقطه و عدد وحشتناک ۵۸ درصد رسیده است. چه شده و به چه سفره بی کرانی دست یافته اید که در یک سال گذشته قریب به ۱۱ میلیارد ریال صرف سفارش خودرو شده است؟ دعوای این مجلس، مجلس قاجار است و این دولت، دولت رضاخان قلدر است؛ ره به جایی نمی برد و نانی برای ملت نمی شود. بیش از ۶ ماه از تاریخ مجلس ما گذشت، اما هنوز به دنبال این هستیم که چگونه جلو رفتارهای غیرقانونی را بگیریم. نه دولت و نه مجلس نتوانسته اند به آینده نیم نگاهی داشته باشند.

نماینده گچساران در بخشی از نطق خود نیز تصریح کرد: بیراه نگفتم اگر ادعا کنم که این استان و خطه نفت خیز گچساران تنها خطه نفت خیز کشور است که حتی یک دلار سرمایه گذاری منتج به نتیجه در نفت و گاز در صنایع پایین دستی آن صورت نگرفته است.

او ادامه داد: نمی دانم گناه سوز سرمای زمستان و استخوان پیرزن و پیرمرد بابا کلانی که از گاز زیرپای آنها اقصا نقاط ایران گرم می شوند و خود در سرما می سوزند به گردن که اندازیم؟ نفت را انفال می دانند و حتی از هزینه آلایندگی آن هم بی بهره اند. آب‌های جاری بر دره ها و کوه ها را پشت سدها نگه می دارند و به دورترین نقطه ایران منتقل می کنند و زمین های کشاورزی خشک و مردمشان در تابستان گرم لع لع زده و تشنه اند.

وی گفت: بدانید و بدانیم چند صباحی بیش نیستیم. جسارت کرده و تمام قد در برابر ملت سرعذرخواهی فرود آوریم و بدانیم که روزی از این صحنه خواهیم رفت و بگذاریم در آخرین کلمان اگر افتخار نباشد روی عذرخواهی داشته باشیم. دولت محترم آخرین ماه های شما فرا رسیده، نظم را آنچنان که قاعده عقل است بر رفتار حاکم کنید. می دانید شرایط اقتصادی کشور خاص است. اما آنچه که در این شرایط مطلوب است، ارامش و نظم در امور است. از فهم عدم ارسال بودجه در موعد مقرر عاجزم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016