چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۱۰۰ درصدی واردات ايران از اروپا

ايسنا ـ ۱۰ ميليارد و ۲۱۸ ميليون دلار از ارزش کل واردات کشور در ۸ ماهه ۱۳۹۱ مربوط به قاره اروپا بود.

به گزارش ايسنا، ميزان واردات به تفکيک قاره‌ها نشان می‌دهد که پس از قاره آسيا بيشترين ميزان کالاهای وارداتی به کشور از قاره اروپا صورت گرفت. در اين مدت از قاره آسيا ۲۶ ميليارد و ۶۲ ميليون دلار کالا وارد کشور شد که ۵۵ درصد از وزن و ۷۰ درصد از ارزش کل واردات به کشور را به خود اختصاص داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ميزان واردات از کشورهای قاره آسيا در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن ۱۶ درصد و از نظر ارزش ۷ درصد کاهش داشته است. واردات از کشورهای قاره اروپا ۲۳ درصد از وزن و ۲۷ درصد از ارزش کل واردات به کشور را شامل می‌شود.

ميزان واردات از کشورهای قاره اروپا به لحاظ وزن ۱۰۱ درصد افزايش و از حيث ارزش چهار درصد کاهش يافته است. ۹۷ درصد از ارزش کل واردات کشور از دو قاره آسيا و اروپا بوده است و مابقی از سه قاره ديگر بوده است.

در ۸ ماهه سال جاری واردات از قاره امريکا ۸۰۴ ميليون دلار، از قاره اقيانوسيه ۱۵۳ ميليون دلار و از قاره آفريقا ۱۲۸ ميليون دلار بوده است. واردات از قاره آمريکا ۲۴ درصد، از قاره اقيانوسيه ۷۲ درصد و از قاره آفريقا يک درصد افزايش نشان می‌دهد.

در قاره آسيا بيشترين ميزان کالا از امارات متحده عربی به ميزان ۷ ميليارد و ۱۷۳ ميليون دلار، در قاره اروپا بيشترين ميزان کالا از سوئيس به ميزان دو ميليارد و ۲۰۲ ميليون دلار، در قاره آمريکا بيشترين ميزان از کشور برزيل به ميزان ۳۹۶ ميليون دلار، در اقيانوسيه بيشترين ميزان از استراليا به ميزان ۱۴۱ ميليون دلار و در آفريقا بيشترين ميزان از مصر با ۵۸ ميليون دلار وارد ايران شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016