شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ هاشمی رفسنجانی به رسايی قرائت می‌شود

مهر ـ سخنگوی هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی از موافقت اين هيات برای قرائت پاسخ آيت الله هاشمی رفسنجانی به نطق حميد رسايی نماينده تهران در صحن علنی مجلس خبر داد.

عبدالرضا مصری در گفتگو با مهر، با اعلام اين خبر اظهار داشت: درخواست دفتر آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر پاسخ به نطق نماينده تهران امروز مورد بررسی قرار گرفت و نهايتا هيات رئيسه در نامه ای مکتوب اعلام کرد که پاسخ دادن حق آقای هاشمی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: در اين نامه به دفتر آقای هاشمی اعلام شد که در صورتی که پاسخ آنان طبق ماده ۷۸ آئين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی باشد، قرائت آن در اولين فرصت در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می گيرد.

گفتنی است، حميد رسايی روز سه شنبه در نطقی درمجلس با طرح اتهاماتی درباره پرونده مهدی هاشمی، آيت الله هاشمی رفسنجانی رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را به حمايت فراقانونی از فرزندش متهم کرد.

دفتر آيت الله هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه طی نامه ای خواستار پاسخگويی به اظهارات رسايی شده بود.

ماده ۷۸ آيين نامه داخلی مجلس تصريح دارد: چنانچه به تشخيص هیأت رئيسه نماينده‏ای در سخنان خود در جلسه علنی به کسی نسبت ناروا داده و يا هتک حرمت نمايد فرد مزبور می‏تواند در دفاع از خود، به‏صورت مکتوب به اتهام وارده پاسخ گويد.

پاسخ ارسالی درصورتی که بيش از دو برابر اصل مطلب اظهار شده نبوده و متضمن توهين و افتراء نباشد، در اولين فرصت در جلسه علنی قرائت خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016