پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير بهداشت برکنار شد، دستجردی بدون تشکر احمدی نژاد رفت

مرضيه وحيددستجردی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اولين وزير زن در دولتهای پس از انقلاب، که با پيشنهاد محمود احمدی نژاد توانسته بود رای اعتماد از مجلس بگيرد، با حکم وی برکنار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهر - برکناری وزير بهداشت درست زمانی به واقعيت پيوست که چند روز قبل محمدرضا رحيمی معاون اول رئيس جمهور در مراسمی که دکتر دستجردی نيز حضور داشت، عنوان کرده بود تا زمانی که من و آقای احمدی نژاد هستيم، خانم وزير هم می ماند.

رحيمی در پاسخ به پرسشی در خصوص شايعه برکناری وزير بهداشت چنين گفته بود که "دکتر مرضيه وحيد دستجردی از جمله بهترين وزرای کابينه، اولين بانوی وزير در جمهوری اسلامی ايران و مورد حمايت همه جانبه دولت قرار دارد. بنابراين تا زمانی که دکتر احمدی‌نژاد و من هستيم دکتر دستجردی هم به عنوان وزير بهداشت در کابينه حضور خواهد داشت."

شايد تکذيب اين شايعه در آن روز، اذهان را به سمتی می برد که اين گونه اخبار در دولت نهم توسط محمدحسين الهام سخنگوی دولت تکذيب می شد اما به فاصله چند روز بعد، همان شايعه تبديل به واقعيت می شد که نمونه ای از آن ماجرای برکناری پورمحمدی از وزارت کشور بود.

شنيده ها حاکی از اين است که ماجرای برکناری وزير بهداشت از درخواست برای تغيير دکتر باقر لاريجانی از رياست دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئيس شورای سياستگذاری وزارت بهداشت، شروع شد. جايی که گفته می شود برخی دولتمردان خواستار برکناری لاريجانی بوده اند اما وزير بهداشت حاضر نشده اين حکم را برای لاريجانی صادر کند.


به دنبال بروز اين شايعات، ماجرای ارز دارو پيش آمد و اينکه خانم وزير به صراحت از مشکلات تامين نشدن ارز دارو و کمبودها در جمع خبرنگاران سخن گفت اما رئيس جمهور در گفتگوی تلويزيونی، ادعای خانم وزير را رد کرد و عنوان داشت که تمامی ارز دارو تامين شده و...

به دنبال اين اظهار نظر، بار ديگر خانم وزير در جمع روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور عنوان داشت که حرف ما همان گفته های قبلی است و تنها يک سوم از ارز دارو تامين شده است.

اين در حالی بود که طی دو هفته اخير بيشترين هجمه ها و انتقادات از وزير بهداشت، در روزنامه ارگان دولت به چشم می خورد. جايی که در قالب گزارشها و يادداشتهايی، عملکرد وزير بهداشت را زير سئوال برده و شائبه برکناری او را قوت می بخشيدند.

سرانجام وزير بهداشت با حکم رئيس جمهور که اطلاعيه آن بر روی خروجی پايگاه اطلاع رسانی دولت قرار گرفت، از مسئوليتش برکنار و محمدحسن طريقت منفرد به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب شد.

اين در حالی است که بعد از ماجرای حيدر مصلحی وزير اطلاعات که رئيس جمهور قصد داشت او را برکنار کند، توصيه های فراوانی شده بود که بهتر است ترکيب دولت دهم تا پايان عمر دولت تغيير نکند. اما به نظر می رسد رئيس جمهور اعتقاد دارد با انتصاب سرپرست برای وزارتخانه ای که سلامت مردم در گرو مديريت قوی آن است، می خواهد شرايط عبور از بحران در سلامت را فراهم کند. موضوعی که اعضای کميسيون بهداشت و درمان مجلس به هيچ وجه موافق آن نبوده و به شدت از عملکرد دکتر دستجردی حمايت و پشتيبانی کرده اند.

حالا بايد منتظر ماند و ديد که آيا سرپرست وزارت بهداشت می تواند در سه ماه پايانی سال که فرصت سرپرستی دارد، وزارت بهداشت را از بند مشکلات اعتباری و بودجه ای رها کند.

نکته جالب اينکه در حکم سرپرستی رئيس جمهور برای طريقت، هيچ تشکر و تقديری از زحمات دکتر دستجردی نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016