پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باهنر: رئيس جمهور حلقه فتنه و ضد انقلاب را کامل نکند، دم خروس بيرون زده است!

مهر ـ دبير کل جامعه اسلامی مهندسين با بيان اينکه کارهای انتخاباتی رئيس جمهور آشکار شده و دم خروس بيرون زده است، گفت: رئيس جمهور با برخی اظهارات خود همچون انتخابات آزاد حلقه فتنه و ضد انقلاب را کامل نکند و در کنار آنان قرار نگيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا باهنر در همايش ۹ دی جبهه پيروان که صبح امروز در موسسه فرهنگی حزب موتلفه در حال برگزاری است با تشريح فضای انتخابات پيش رو گفت: در انتخابات سال آينده سه قطب رقابتی داريم که اصلاح طلبان يکی از اضلاع آن هستند.

وی در مورد حضور اصلاح طلبان درانتخابات گفت: کسانی که حرمت شکستند در ۱۳ آبان، روز قدس، روز عاشورا و چراغ سبزهايی که به استکبار دادند که توطئه آنان در ۹ دی به طور تمام قطع خنثی شد که اين روز به عنوان يوم الله مستمر در نظام باقی خواهد ماند، حق حضور در انتخابات را ندارند.

دبير کل جامعه اسلامی مهندسين افزود: اگر اين اين دسته از اصلاح طلبان توبه کنند شايد مردم آنان را ببخشند تا در حد يک شهروند بتوانند زندگی کنند اما نمی توانند وارد عرصه انتخابات شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


باهنر با اشاره به دسته ديگراز اصلاح طلبان گفت: آنهايی که درچهارچوب قانون اساسی می خواهند فعال باشند می توانند بيايند اما شرط لازم برای حضور آنان در انتخابات موضع گيری شفاف در برابر سران فتنه است و شرط کافی نيز برای حضورشان تعريف شفاف واژه اصلاح طلبی و تعيين چارچوب مشخص برای آن است.

نائب رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه جريان اصول گرايی برای انتخابات نهمين دوره مجلس خود را تعريف کرد، گفت: در انتخابات مجلس نهم جامعتين دوازده بايد و دوازده نبايد اصولگرايی را تعريف کردند، اصلاح طلبان هم بايد زحمت بکشند و اين کار را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از تفکرات موجود در جريان اصلاح طلبی گفت: برخی از آنان رسما می گفتند حکومت ايدئولوژيک نمی تواند منافع ملی راحفظ کند و بايد دين را از سياست جدا کرد. و اين در مقابل صحبتهای امام است که فرمودند در اسلام هيچ حکم غير سياسی وجود ندارد. بنابراين بايد چهارچوب های خود را مشخص و روشن کنند تا نظام تصميم بگيرد که آيا اينها می توانند درانتخابات باشند يا نه.

باهنر با اشاره به حکم دوم انتخابات رياست جمهوری گفت: گروه دوم رئيس جمهور است اگر چه گفته است من برای انتخابات برنامه ندارم اما دم خروس بيرون زده است و مشخص است که رئيس جمهور برنامه جدی برای انتخابات دارد.

وی با بيان اينکه رئيس جمهور می تواند در انتخابات شرکت کند، گفت: برای اين کار چند خط قرمز وجود دارد و اميدواريم که رئيس جمهور در مباحثی که مطرح می کند بيشتر به عواقب سخنانش توجه کند تا مسئله ساز نشود.

دبير کل جامعه اسلامی مهندسين افزود: در روزهای اخير شاهد برخی اظهارات شبهه برانگيز رئيس جمهور هستيم مانند اينکه می گويد برای چه عده ای حق دارند جلوی رای مردم را بگيرند همه حق دارند در انتخابات شرکت کنند اينها هم بحث هايی است که توسط نهضت آزادی و ليبرالها در اول انقلاب زده می شد و مخالف نظارت استصوابی شورای نگهبان بودند.

باهنر با تاکيد بر اينکه رئيس جمهور نبايد در کنار اصلاح طلبان و دشمنان خارجی قرار گيرد و حلقه آنان را تکميل کند، گفت: امروز شاهديم که واژه هايی همچون انتخابات آزاد که از سوی سران فتنه و ضد انقلاب خارجی زده می شد ا ز زبان رئيس جمهور شنيده می شود که بايد حواس خود را جمع کند.

وی با اشاره به ديگر اقدامات شبهه برانگيز دولت گفت: اقدامات و اظهارات رئيس جمهور در مباحث اقتصادی و بيان سخنانی همچون "دولت کليه انرژی اش را تخليه می کند يا مردم اين بار کار را تمام خواهند کرد" اينها جملات تعمل برانگيزی است که از سوی رئيس جمهور زده می شود اميدواريم که از روی عمد و برنامه ريزی نباشد.

نائب رئيس مجلس شورای اسلامی جريان اصولگرايی را حکم سوم انتخابات سال آينده نام برد و گفت: اگر بخواهيم انتخابات شاداب و با طراوت داشته باشيم بايد ضوبط اخلاقی را رعايت کرده و با هم به تفاهم برسيم.

وی با بيان اينکه ممکن است اصولگرايان برای انتخابات رياست جمهوری به وحدت نرسند، گفت: اما توصيه داريم اصولگرايان در انتخابات شوراها با يکديگر وحدت کنند .

دبير کل جامعه اسلامی مهندسين با اشاره به خيز اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها گفت: اصلاح طلبان چون می دانند برای رياست جمهوری ممکن است از فيلتر شورای نگهبان رد نشوند برای شوراها خيلی فعال هستند بنابراين در اين انتخابات بايد اصولگرايان با هم هماهنگ باشند.

وی خطاب به دبيران استانی جبهه پيروان گفـت: از شما می خواهم در استانهای خود از ساير تشکل های اصولگرايی همچون ايثارگران، رهپويان و حتی جبهه پايداری دعوت کنيد و ستادهای انتخاباتی خود را با کمک آنان تاسيس کنيد.

باهنر با اشاره به توصيه آيت الله موحدی کرمانی به کانديداها مبنی بر اينکه برای ورود به انتخابات احساس وظيفه نکنند، گفت: اگر يک نفر هست که اين احساس وظيفه را کند که نيايد؛ آن هم باهنر است.

نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کانديداها انتخاباتی گفت: در جريان اصلاح طلب شريعتمداری و سعيدی کيا فعال شدند که البته بعضی از آنان را نمی توان اصلاح طلب ناميد. و در مورد عارف نيز اصلاح طلبان گفته اند که از وی حمايت نمی کنند.

وی با اشاره به کانديدای دولت دهم گفت: دولت دهم روی کانديداتوری مشايی جدی است و اخيرا هم با القابی که رئيس جمهور به وی داده است گويی بخشی از ظهور اتفاق افتاده و اين القاب حتی از مراجع تقليد نيز بالاتر است.

دبير کل جامعه اسلامی مهندسين ادامه داد: نيکزاد و الهام هم که دائم بر پستهايشان در دولت هم اضافه می شود از ديگر کانديداهای احتمال هستد.

وی با اشاره به ائتلاف سه چهره اصولگرا گفت: اين نيروها نيروهای خوبی هستند اما همه اصولگرايی در اين سه نفر خلاصه نمی شود و بايد حداقل ۵ نفر ديگربه آنان اضافه شود تا يک دولت کارآمد شکل گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016