سه شنبه 19 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات گفت‌وشنود چالشی نمايندگان مجلس و احمدی‌نژاد درباره هدفمندی

مهر ـ عضو هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام خبر ديدار مجمع نمايندگان خراسان رضوی با رئيس جمهور گفت که احمدی نژاد در اين ديدار بر اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها تاکيد داشت و در پاسخ به انتقادات نمايندگان حاضر در جلسه اقدامات خود را غير انتخاباتی خواند.

محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از جلسه يکشنبه شب مجمع نمايندگان خراسان رضوی با رئيس جمهور که به مدت ۲ ساعت به ميزبانی احمدی نژاد و با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، خبر داد .

وی گفت: در اين جلسه درباره بخشی از مسائل مربوط به وضعيت خراسان رضوی و پروژه های مهمی که در اين استان شروع شده و به همت جدی دولت نياز دارد تا به نتيجه برسد بحث و گفتگو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده چناران و طرقبه گفت: همچنين در خصوص اعتبارات اين استان و مسائل کلان کشور نيز مباحثی از سوی رئيس جمهور و نمايندگان اين مجمع مطرح شد.

احمدی نژاد بحث هدفمندی را پيش کشيد

وی تصريح کرد: رئيس جمهور در اين جلسه مواردی را در خصوص هدفمندی يارانه ها بيان کرد و توضيحاتی را درباره اصلاح قوانين معدن، بانکداری، سرمايه گذاری در بخش کشاورزی، ارائه کرد.

دهقان با بيان اينکه در اين جلسه احمدی نژاد دوباره بر اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها تاکيد کرد، گفت: در پاسخ به رئيس جمهور، برخی نمايندگان مجمع خراسان رضوی اظهار داشتند اجرای فاز دوم هدفمندی يک بحث يک سويه نيست.

به رئيس جمهور گفتيم پول هدفمندی از جيب مردم در می آيد

عضو هيات رئيسه مجلس گفت: نمايندگان به رئيس جمهور گفتند ما گنجی نداريم که بخواهيم روی آن حساب کنيم چرا که در پرداخت بخشی از هزينه های جاری کشور هنوز دولت دچار مشکل است، لذا نبايد طوری صحبت شود که گويی دولت گنجی را پيدا کرده که می خواهد آن را در اين ماه های پايانی خرج کند.

نماينده چناران در مجلس با بيان اينکه اينگونه حرف زدن با مردم شايد واقع بينانه نباشد، اظهار داشت: به رئيس جمهور گفتيم اگر روزی بخواهيد فاز دوم هدفمندی يارانه ها را شروع کنيد پول آن را بايد از جيب مردم در بياوريد و از طرفی هم با گران شدن حامل های انرژی همراه خواهد بود.

دهقان با بيان اينکه عملا با اجرای فاز اول هدفمندی يارانه ها بخش های توليدی ما ضربه ديده است، گفت: اگر بخواهيم فاز دوم را بدون ايجاد زمينه و بستر مناسب اجرا کنيم بخش توليد ضربه سنگينی خواهد خورد و در شرايط کنونی به صلاح کشور نيست.

هشدار نمايندگان نسبت به اقدامات انتخاباتی دولت

وی افزود: به نظر اکثريت مجلس می رسد برخی مسئولان عاليرتبه کشور هنوز با اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها موافقت نکرده اند.

عضو هيئت رييسه مجلس گفت: دراين جلسه برخی نمايندگان به رئيس جمهور گفتند شما هر نيتی داشته باشيد متاسفانه رفتارهای دولت در ماه های پايانی شائبه کار انتخاباتی را در اذهان بوجود می آورد.

دهقان گفت: رئيس جمهور در واکنش به اين حرف نمايندگان گفت هدف ما از اين کارها انتخاباتی نيست.

نماينده چناران و طرقبه اظهار داشت: يکی از نمايندگان به رئيس جمهور گفت مصاحبه اخير تلويزيونی شما که در آن اشاره کرديد "چه کسی گفته سال آخر عمر دولت است؟" و همچنين اخباری مبنی بر اينکه دولت برای انتخابات کانديدا دارد اين شائبه را ايجاد می کند که هر اقدام دولت در اين ماه های پايانی انتخاباتی است.

احمدی نژاد گفت بنگاه های کوچک اقتصادی مقرون به صرفه نيستند

دهقان تصريح کرد: ما به رئيس جمهور گفتيم در مرحله اول هدفمندی يارانه ها با اينکه تمام دستگاه ها و قوا با همديگر هماهنگ بودند اما برخی از بخش های توليدی ضربه خورد و تورم ناخواسته ای بر کشور تحميل شده، اگر فاز دوم بخواهد اجرا شود به هماهنگی کامل بين مسوولان ارشد نظام نياز است که اين هماهنگی در حال حاضر وجود ندارد.

عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نظر رئيس جمهور در جلسه ديشب اين بود که واحدهای توليدی کوچک که وابسته به پول و وام دولت هستند مقرون به صرفه نيستند.

وی گفت: از مجموع مطالب رئيس جمهور اينگونه برداشت کردم که وی می خواهد بحث اجرای فاز دوم هدفمند کردن يارانه ها را تا پايان عمر دولت شعار و گفتمان اصلی خود قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016