پنجشنبه 21 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ملت ايران آلودگی‌ها را پاک می‌کند، حتی اگر در سيستم حکومتی باشد

• طی هفت هزار سال گذشته سرزمين و تمدن بزرگ ما از سويی مورد حسادت و از جانب ديگر مورد طمع بدخواهان بوده است
• تلخ‌ترين مقاطع تاريخ زمانی است که ملت صحنه‌ها را ترک کرده‌اند


رئيس جمهور گفت: امروز اقيانوس عظيم ملت ايران به تلاطم درآمده و همهٔ آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد حتی اگر اين آلودگی‌ها خيلی بزرگ به نظر بيايد و حتی اگر درون ملت و سيستم حکومتی باشد.

به گزارش خبرنگار ايلنا محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور با حضور در گراميداشت اميرکبير که در تالار وحدت و به همت سازمان ميراث فرهنگی برگزار شده بود عنوان کرد: از خدا سپاسگزارم که اين توفيق را به من عنايت کرد تا در مراسمی که به نام قهرمان ملت ايران ثبت شده است،حضور داشته باشم. امروز هنرمندان ما در وصف اميرکبير جملات زيبايی را بيان کرده‌اند. آنچه برای من باقی مانده است عرض ارادت به ملت ايران است آن هم به روش خودم.

وی ادامه داد: اگر بخواهيم نقش اميرکبير را به درستی بشناسيم بايد نگاهی ولو کوتاه به تاريخ سرزمين مان بيندازيم. در اين فلات گسترده از سال‌ها قبل ملتی زندگی کرده‌اند که جزو پر افتخار‌ترين ملت هستند. ملتی عدالت خواه، کمال آفرين و کمال جو که همهٔ آرزوهای بشر و صفت متعالی انسانی در آنها ظهور يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با بيان اينکه اگر امروز نقش تمدن آفرينی ملت ايران را از صحنه جهان برداريم چيز قابل ملاحظه‌ای از تمدن باقی نخواهند ماند، گفت: ملت ايران به لحاظ انسانی يگانه است چرا که تاريخ اين کشور در هر عرصه‌ای در اوج بوده و در تربيت دانشمندان، هنرمندان، قهرمانان و شيوه زندگانی بار‌ها قله‌ها را فتح کرده است.

رئيس جمهور طبيعت کشور ايران را منحصر به فرد خواند و عنوان کرد: در اين کشور همهٔ ذخاير و معادن و زيبايی‌های طبيعی برای ساخت زندگی سعادتمند گرد هم چيده شده است. اما زمانی که همهٔ خوبی‌ها دور هم جمع شود، آفت دشمنی‌ها شکل می‌گيرد.

وی ادامه داد: در طول تاريخ ملت ايران با دشمنان قداری مواجه بوده است. عده‌ای تصور می‌کردند اگر کشور ما را اشغال کنند همهٔ توانمندی‌های ملت به آن‌ها منتقل شده و به نام آن‌ها نيز ثبت خواهد شد بنابراين طی هفت هزار سال گذشته سرزمين و تمدن بزرگ ما از سويی مورد حسادت و از جانب ديگر مورد طمع بدخواهان بوده است.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه پر فراز و نشيب‌ترين تاريخ يک ملت متعلق به ملت ايران است، تصريح کرد: همواره دو عامل در اين ميان موجب عزت، سرافرازی و تداوم حرکت کمالی ملت ايران بوده است. اول اينکه روح جمعی ملت ايران در حضور آن‌ها در صحنه‌های تصميم و اراده در هر مقطعی از تاريخ به پيشبرد کشور کمک کرده است.

وی افزود: روح جمعی ملت ايران هرگاه رو به خاموشی رفته است اعتماد به نفس ملی نيز خدشه دار شده و مقاطعی از افول و صحنه‌های اشک بار تاريخ ملت ايران را رقم زده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه عامل دوم عزت و سرافرازی ملت ايران وجود حاکمان و مديران صالح طی اين سال‌ها بوده است عنوان کرد: هرگاه مديران صالح از متن مردم و با باور به موجوديت عظيم ملت ايران حاکميت را به دست گرفته‌اند فرصت تعالی و کمال برای ملت و به طور کلی برای بشريت فراهم شده است اما هرگاه يکی از اين دو عامل متزلزل شده است مصيبت‌ها آغاز گرديده است.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه دشمنان و بدخواهان ملت همواره اين دو عامل را هدف گرفته‌اند اظهار داشت: چندين بار کشورمان از سوی بدخواهان اشغال شده است و طراحی‌های تاريخی برای تحقير ملت ايران صورت گرفته است. همهٔ اين‌ها نه تنها از سوی دشمن خارجی بلکه از سوی افراد نادان داخلی پيگيری شده است. بنابراين در مقاطعی روح جمعی تضعيف شده اما حاکمان شجاع و هوشمند کاروان ملت ايران را به سمت قله‌ها هدايت کرده و مقابل هجمه‌ها و دشمنی‌ها ايستاده‌اند تا ملت به پيروزی برسد.

رئيس دولت با تاکيد بر اينکه در طول تاريخ فرزندان ملت ايران عليه همهٔ بدخواهان قيام کرده‌اند، گفت: آينده بايد دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلی را تحليل کند. من تاريخدان نيستم اما تا حدی می‌دانم که در دوره دفاع مقدس همه بدخواهان برای شکستن اين سرزمين جمع شدند اما ملت هوشمند همواره در صحنه بوده‌اند و روح جمعی آن‌ها بيدار و آگاه بود بنابراين دشمن در اين مقاطع نيز نتوانست کار چندانی از پيش ببرد.

وی با تاکيد بر اينکه تلخ‌ترين مقاطع تاريخ زمانی است که ملت صحنه‌ها را ترک کرده‌اند، يادآور شد: در اين دوره فقر و نااميدی در کشور تحميل شد و حاکمان نيز ناصالح بوده‌اند. اگرچه در اين مقاطع نيز قهرمانانی به پا خواسته و ستارگانی طلوع کرده‌اند اما به دست دشمنان بيگانه و سفله گان داخلی درهم شکسته شده اند. يکی از اين مقاطع نيز دورانی است که شهيد اميرکبير برای عزت و سرافرازی ملت ايران تلاش کرد.

وی همچنين تصريح کرد: در دوران اميرکبير بخش وسيعی از کشور درگير جنگ‌ها شده بود و ملت در شرايط روحی بدی به سر می‌برد در همين حال دشمن بيگانه نيز در داخل بر مقدرات کشور حاکم شده بود به گونه‌ای که سردمداران حکومت برای دفاع از خود به پرچم بيگانه متکی می‌شدند. ملت مظلوم ايران نيز در اين شرايط خارج از صحنه به سر می‌برد علاوه بر اين سران حکومت نيز در برابر ملت ديکتاتوری خشن و در مقابل بيگانگان تسليم بودند.

احمدی‌نژاد افزود: در اين دوره بی‌کفايت‌ترين مردان تاريخ در کشورمان حاکم شده‌ بودند. بخش وسيعی از دنيا در حال پيشرفت بود. در اين شرايط مردی به نام ميرزا اميرخان اميرکبير به پا خواست که از دل ملت و مؤمن به توانمنديهای ملت بود و بايد همزمان در چند جبهه می‌جنگيد اما خود را ملزم به دفاع از حقوق ملت ايران در برابر استبداد دشمن بيگانه می‌ديد.

رئيس جمهور با بيان اينکه اميرکبير طی سه سال و چند ماه صدارت خود کارهای مهمی انجام داد عنوان کر:د وی توانست بازار را کنترل کند، امنيت برقرار کرده، ارتش را بازسازی، سيستم آبياری را تاسيس و نيروی دريايی را تا حدی پايه گزاری کند. من معتقدم اميرکبير حرکتی را آغاز کرد که اگر ادامه می‌يافت هم اکنون ما پنجاه سال جلو‌تر از دشمنان خود بوديم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه می‌خواهم چند جمله خطاب به اميرکبير سخن بگويم يادآور شد:‌ای بزرگ! امروز ملت ايران در اوج بيداری قرار داشته و هر روز صد‌ها اميرکبير در اين کشور می بالند. امروز خون امثال تو در رگهای اين ميهن جاری شده است و دشمنانی که روزی فقر و ظلم را به ملت تحميل کردند امروز در سراشيبی افول قرار گرفته و ملت ايران در حال صعود هستند البته اين به معنی اين نيست که مشکلی وجود ندارد و من و امثال من خيلی خوب کار می‌کنيم.

وی با بيان اينکه امروز روح جمعی ملت ايران بيدار‌تر، شجاع‌تر و حاضر‌تر از همهٔ مقاطع تاريخی اين سرزمين در صحنه است عنوان کرد: من يقين دارم هر کس تحت هر عنوان و منصبی تصور کند که می‌تواند شرايط دوران اميرکبير را بر ملت ايران تحميل کند سخت در اشتباه است و به زودی متوجه اشتباه خود خواهد شد.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه امروز اقيانوس عظيم ملت ايران به تلاطم آمده تصريح کرد: ملت ايران هم اکنون همهٔ آلودگی را پاک می‌کند حتی اگر اين آلودگی‌ها خيلی بزرگ به نظر آيد و حتی اگر در درون ملت و سيستم حکومتی باشد.

وی افزود: ملت ايران در حرکت است اما آرزوی بدخواهان همچنان پابرجا است تا ملت ايران را به بند بکشند اما من به عنوان عضوی کوچک از اين ملت اين اطمينان را می‌دهم که آن دوران تاريک تاريخ ايران هرگز در آيندهٔ اين سرزمين تکرار نخواهد شد چرا که حرکت ملت به فضل الهی به اوج قله عظمت پيش می‌رود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه امروز از درون و بيرون دست اندازهايی در کشور وجود دارد تاکيد کرد: من اطمينان دارم که ملت ايران از همهٔ موانع عبور خواهد کرد چرا که آينده متعلق به ملت ايران است و اين ملت پرچمدار عدالت و مهربانی در جهان بوده که به سرعت فراگير خواهد شد.

وی ادامه داد: همهٔ آرزوهای اميرکبير‌ها و قائم مقام‌ها و قهرمان اين سرزمين در آينده‌ای نزديک با افتخار محقق خواهد شد.

رئيس جمهور در پايان ضمن تشکر از خانواده شهدا و هنرمندان خاطرنشان کرد: از همه شما که در اينجا جمع شديد تا بگوييد اميرکبير زنده است چون ايران زنده است تشکر می‌کنم.

در پايان اين مراسم يکی از اساتيد استان اصفهان ردايی همانند ردای اميرکبير را به احمدی‌نژاد هديه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016