دوشنبه 2 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور وزير کشور: تکرار واژه "انتخابات آزاد" نتيجه کنفرانس پراگ بود

خبرگزاری فارس: رئيس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به اين که کليد واژه انتخابات آزاد ماحصل کنفرانس جناح‌های ضد انقلاب در پراگ بود، گفت: در سخنرانی‌های سه ماهه اخير يکی از مسئولان نظام ۷۴۲ بار واژه انتخابات آزاد تکرار شده است.

عبدالرضا داوری مشاور وزير و رئيس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور درگفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آزاد و تاکيد ايشان بر ضرورت عدم تکرار چنين کليد واژه ای گفت:آزادی انتخابات برگزار شده طی سی سال اخير در نظام جمهوری اسلامی بر همه واضح و مبرهن است و اين مسئله بر همه مدعيان داخلی و خارجی امری اثبات شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: جمهوری اسلامی در طول سی سال گذشته کاملا در پروژه استبداد ستيزی موفق بوده و توانسته است ارکان نظام را بر اساس دموکراسی پايه ريزی کند و دشمنان انقلاب نيز بر آزاد بودن انتخابات در ايران اذعان دارند.

رئيس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با تاکيد بر اينکه تحليل گرانی که هيچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند، در تحليل های خود درباره انتخابات سال ۸۸ با وجود همه شبهه افکنی ها جانب انصاف را رعايت می کنند گفت:برخی از اين تحليل گران از سلامت انتخابات و امانتداری نظام در نگهداری از رای مردم مطمئن هستند و شبهه ای در آن ندارند.

داوری گفت:تصور من اين است که دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کليد واژه «انتخابات آزاد» از کنفرانس پراگ که با حضور تمام جناح های ضد انقلاب در آبان ماه سال ۹۱ برگزار شد نشات می گيرد،در آن کنفرانس رهنمودهای هيلاری کلينتون درباره ضرورت استفاده از ظرفيت های داخلی مطرح شد و متاسفانه ما شاهد بوديم که طی سه ماه گذشته در سخنان منعکس شده يکی مسئولان عالی نظام بيش از ۷۴۲ بار از واژه انتخابات آزاد استفاده شد.

وی با بيان اينکه طرح موضوع انتخابات آزاد در قالب يک نقشه راه آمريکايی-انگليسی صورت گرفته است اظهار داشت: در همان کنفرانس پراگ نيز بر ضرورت تشکيل يک شبکه الجزيره ايرانی با راهبرد انتخاباتی تاکيد شد تا فضا به گونه ای آماده شود که کسانی همچون موسوی خويينی ها و مهدی کروبی در انتخابات شرکت کنند و در حقيقت آن ها به دنبال قرائت خود از انتخابات آزاد بودند.

رئيس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به اينکه منظور مقام معظم رهبری در مورد عدم استفاده از واژه انتخابات آزاد اين بود که تکرار اين واژه اين مطلب را به ذهن متبادر می کند که تاکنون انتخاباتی آزاد در کشور برگزار نشده است اظهار داشت: من فکر می کنم، مهم‌ترين قصد رهبری از مطرح کردن چنين مسئله‌ای هشدار درباره قرائت تازه‌ای است که از انتخابات آزاد با هدف تطهير فتنه گران در داخل کشور شکل گرفته است،انتخاباتی که خارج از ضوابط قانونی باشد.

وی در پايان تصريح کرد:مقصود از انتخابات آزادی که پس از کنفرانس پراگ مطرح شد، انتخاباتی غير قانونی بوده است که رهبری با اين قرائت از انتخابات آزاد برخورد کردند.

*کنفرانس پراگ، دورخيزی بر ای انتخابات

نشست دو روزه‌ای تحت عنوان «اتحاد برای دموکراسی»آبان ماه سال جاری با حضور چهره‌های مختلف سياسی ضد انقلاب در پايتخت جمهوری چک تشکيل شد که موضوعاتی همچون گفت‌وگوی ملی، انتخابات آزاد و قوميت‌ها از جمله موضوعات مورد بحث در اين کنفرانس بودند.

در دو روز اصلی اين نشست سه جلسه مختلف تشکيل شد و در پايان شرکت‌کنندگان در قالب کارگاه‌های مختلف به بحث و بررسی در مورد مسائل مربوط به سياست، اقتصاد، رسانه، انتخابات، مسائل فرهنگی و هنری پرداختند. اين سومين نشست دوره‌ای گروه‌های ضد انقلاب ايرانی پس از کنفرانس استکهلم و بروکسل به شمار می‌رفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016