سه شنبه 3 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: می‌توانيم به ۱۵ميليون خانوار ۲ هکتار زمين بدهيم

مهر ـ رئيس جمهور با بيان اينکه می توانيم به ۱۵ ميليون خانوار دو هکتار زمين بدهيم، گفت: برخی افراد کوته‌بين چون خود کوچک هستند با بهانه های پی‌درپی جلوی اجرای طرح های بزرگ را می گيرند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، محمود احمدی نژاد که امروز سه شنبه برای افتتاح چند پروژه عمرانی به استان همدان سفر کرده است با حضور در فرودگاه بين المللی شهر همدان به منظور افتتاح پروژه آغاز ريل‌گذاری راه‌آهن تهران- همدان با اشاره به تقارن اين سفر با ماه مبارک ربيع‌الاول گفت: شايد نامگذاری ماه ربيع از آن جهت است که بنا بود پيامبر(ص) عزيز ما که حقيقت بهار هستی است که در اين ماه از ناحيه خداوند متعال به عالم هديه شد، مقارن است با آغاز امامت حاکم‌کننده بهار در عالم هستی يعنی امام عصر(عج) و چشم اميد هستی کسی است که امامتش در اين ماه آغاز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی مردمان استان همدان را از پايه گذاران تمدن باستانی ايران دانست و افزود: تمدنی که بر پايه توليد بود و کوچکترين نشانه ای از شرک و بت پرستی در آن پيدا نشد که اين ويژگی ممتاز است.

احمدی‌نژاد همچنين با اشاره به پروژه ها و کارهای عمرانی دولت ادامه داد: سرعت سازندگی در استان همدان، سرعت بالايی است و امسال به دليل طراحی دشمنان يک مقدار منابع دولت دچار آسيب شد و آنطور که می‌خواست کارها جلو نرفت، اما با اين وجود در خيلی از پروژه ها همچون مسکن مهر با وجود حواشی زيادی که دارد و انتقادهايی که به آن می کنند در حال تکميل است.

رئيس جمهور تصريح کرد: مسکن مهر طرح بسيار بزرگی است که بايد به عنوان يک طرح ضربتی و فوری درد مضمن مسکن را تضمين می داد که امروز نيز در استان همدان شاهد افتتاح ۱۹ هزار و ۸۰۰ واحد آن بطور يکجا بوديم تا آرامشی برای مسکن در کشور ولو ۵ ساله و ۱۰ ساله ايجاد شود.

وی همچنين خطاب به نيکزاد وزير راه و شهرسازی گفت: با توجه به گرانی های اخير که ما بايد ملاحظه مردم را بکنيم و يک مقدار از اقساط آنها را کم کنيم تا گشايشی در کار مردم باشد.

احمدی نژاد با بيان اينکه توفيق استان همدان در ايجاد راه های روستايی بسيار بالا است، اظهار داشت: بايد در زمينه آزادراه ها کارهای بيشتری صورت گيرد و اين آزادراهی که امروز افتتاح شد کار بزرگی است و انشاءالله تا فروردين ماه خاتمه پيدا می کند تا مردم همدان بتوانند از اين آزادراه با سرعت ۱۲۰ کيلومتر به مشهد و يا شمال بروند.

رئيس جمهور بحث راه آهن را جزء پروژه های ملی و فراملی دانست و يادآور شد: اصولا راه وقتی از جايی عبور می کند به دنبال خود آبادانی می آورد و راه آهن از جمله راه هايی است که هزينه جابجايی در آن کم و امنيتش بيشتر است.

وی با اشاره به آغاز پروژه ريل گذاری راه آهن تهران- همدان گفت: خوشبختانه زيرسازی اين پروژه تمام شده و به من اطلاع دادند که روزی يک کيلومتر ريل گذاری می شود يعنی ۲۶۰ روز اين کار طول خواهد کشيد، اما با توجه به اينکه نيکزاد در هفته ۸ روز کار می کند، اميدواريم اين پروژه زودتر از موعد مقرر پايان يابد و از مهر سال آينده نيز ريل گذاری همدان- سنندج آغاز شود.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکيد بر اينکه بايد دست به دست هم کشور را بسازيم، اذعان کرد: همه بايد توجه داشته باشند آن چيزی که از انسان در عالم هستی باقی می ماند، اعمال خير است و غير خير نيستی و سقوط است و هر کس بايد کارهای خود را در راستای پيشرفت کشور و به نيت خدمت به مردم و اعتلای نظام انجام دهد که در آن صورت ديگر دو هزار پيمانکار و يا ده هزار مدير نداريم؛ ۷۵ ميليون مدير و پيمانکار خواهيم داشت که در راستای يک هدف تلاش می کنند.

رئيس جمهور ادامه داد: ما ملتی هستيم که دارای تاريخ و تمدنيم و اين تاريخ پی در پی در دامن خود انسان های بزرگ تربيت کرده است و اين آب و خاک انسان پرور و نخبه پرور است.

وی تصريح کرد: اعتقاد دارم خداوند متعال ويژگی هايی در اين سرزمين و مردم آن قرار داده است که اگر نگوييم بی نظير است، کم نظير است و ما در تاريخ مان هرگز بت پرستی و برده داری نداشته ايم. نه برده شده ايم و نه برده داشته ايم و هيچگاه از وارد شدن سختی ها و صدمه ها به ديگران خوشحال نشده ايم و نمونه آن ۳۰ سال اخير در طول عمر انقلاب اسلامی است.

احمدی نژاد با اشاره به هشت سال جنگ تحميلی عليه ايران افزود: يک آدم خودخواه و قدرت طلب فاسد امکانات جهانی را عليه ايران بسيج کرد که خيلی صدمه به ملت خودش و ايران زد و بعد از آنکه کنار رفت توسط بيگانگان به ملتش سختی بيشتری وارد آمد، اما تنها ملتی که کنار مردم عراق ايستاد، ملت بزرگ ايران بود و اين که نه تنها کينه ای از آنان بخاطر جنگ تحميلی نداشت بلکه در تمام سختی ها و مشکلات در کنار آنان بود.

رئيس جمهور با بيان اينکه خداوند متعال اين ظرفيت و بزرگی را در اين کشور به امانت گذاشته تا در تکميل رسالت انبياء و استقرار صلح و عدالت در جهان يک ماموريت ويژه ايفا کند و يک مسئوليت برجسته به عهده گيرد، يادآور شد: هر استعداد و توانمندی در کنارش يک ماموريت است بنابراين ما بايد ايران را بسازيم.

وی با تاکيد بر اينکه ما روی دريای ثروت نشسته ايم و نبايد فقری در کشور باشد، گفت: ايران ثروت های طبيعی خدادادی زياد دارد که بايد از اين ثروت ها به درستی استفاده کنيم.

احمدی نژاد افزود: هنوز خزائن بسته است و درها باز نشده است البته درها در زمان ظهور باز می شود اما ما نيز می توانيم کارهايی در حد توانمان انجام دهيم که از ثروت ها درست استفاده شود.

رئيس جمهور يکی از ثروت های خدادادی ايران را زمين دانست و ادامه داد: ما کشور وسيع و پهناوری هستيم و ۱۸۷.۳ ميليون هکتار زمين داريم که تمام آن مفيد است که قسمتی از آن يا آب است يا مرتع يا معدن و يا زمين کشاورزی و بيش از ۴۵ ميليون هکتار آن نيز قابل کشت است که تنها از ۱۴ ميليون آن استفاده می کنيم. نبايد به سمتی برويم که عده معدودی کار کنند و بقيه مصرف کنند. همه بايد بر توليد مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما بيست ميليون خانوار داريم که حدود ۵-۶ ميليون آن خانه و زمين دارند و ما به ۱۵ ميليون خانوار ديگر می توانيم دو هکتار زمين بدهيم به شرطی که آن را آباد کنند.

احمدی نژاد افزود: خانه وسيع و چشم انداز زيبا برای مردم لازم است که بايد توسط خود آنان بوجود آيد و ثروت رسيدن به اين هدف زمين است.

رئيس جمهور با اشاره به موانع و مشکلات استفاده از ثروت های ملی گفت: متاسفانه نگاه ما دچار مشکل است و دليل آن هم استبداد طولانی مدت حاکمان فاسد، انديشه سازمانی و حکمرانی در کشور است.

وی با طرح اين سوال که ما چطور در دو هزار سال پيش در ايران آبادانی داشتيم و راه درست می کردند، الان نمی توانيم از ظرفيت های خود استفاده کنيم؟، گفت: بايد توانمندی های خودمان را باور کنيم بعضی ها چون خودشان کوچک هستند در مقابل يک طرح دائما بهانه می آورند و مشکل ايجاد می کنند، اما ملت ايران بارها امتحان خود را در سختی ها داده است مانند جنگ تحميلی و هدفمند سازی يارانه ها، بنابراين بايد از ظرفيت مردم در جهت بهره برداری از توانمندی های کشور استفاده کنيم.

احمدی نژاد افزود: وقتيکه بيگانگان می گويند ما از شما نفت نمی خريم ما بايد بگوييم که بجهنم که نفت نمی خريد. ما اگر از ظرفيت های مردم در توليد استفاده کنيم و مردم به ميدان بيايند در جواب آنها می گويند ما اصلا نفت نمی‌فروشيم و راه عملی شدن اين امر اين است که فکر را باز کنيم و به توانمندی های توده های مردم اعتماد کنيم که اگر اينطور نشود بازار بورس بازی و دلالی راه می افتد.

رئيس جمهور با اشاره به تمدن کوير ايران تصريح کرد: بعضی ها به کوير به چشم ثروت نگاه نمی کنند، اما ببينيد در همين کوير چه تمدنی پابرجاست و شهر جيرفت نمونه ای از آن است و زيباترين معماری ها برای کوير است.

وی با بيان اينکه مسئولين نبايد خودشان را سقف پرواز مردم قرار دهند، ادامه داد: ظرفيت و توانمندی های مردم بالا و بی پايان است و اگر اين انرژی عظيم ملت به صحنه بيايد ديگر بی جهت نمی توانند برای کشور مشکل درست کنند و البته بعضی ها از داخل دست به دست آنان بدهند بيايند به صحنه و بازی ارز درست کنند.

احمدی نژاد تاکيد کرد: بنابراين ما می توانيم با استفاده از ظرفيت مردم بر مشکلات فائق بياييم و با اصلاح مقررات و قوانين می شود کاری کرد که سهم مبادلات خارجی و آثار نوسانات ارز به حداقل برسد و با تفاهم و همدلی کار را جلو ببريم.

رئيس جمهوری تصريح کرد: ما ملتی هستيم که به سمت قله در حرکتيم و بدخواهان کوته بينان و دشمنان عدالت و توحيد نمی خواهند که ما به قله برسيم و در مسير ما تفرقه پراکنی می کنند، اما اگر با اميد حرکت کنيم و همدل باشيم و قدرت ملت و عظمت آن را باور کنيم می توانيم به قله برسيم؛ چراکه ملت ما امام زمانی است و باور داريم که اگر ملتی برای خدا حرکت کند هيچوقت به بن‌بست نمی رسد و شکست نمی خورد.

وی در پايان خاطر نشان کرد: بايد ايران را بسازيم و تنها به عزت کشور توجه کنيم.

همچنين قبل از سخنرانی رئيس جمهور، آغاز عمليات ريل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان از طريق ويدئو کنفرانس توسط رئيس جمهور افتتاح شد.

بنابر اين گزارش، اين راه‌آهن به طول ۲۶۰ کيلومتر با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال ساخته می شود که استان تهران را به صورت ريلی به استان همدان متصل می سازد و در ادامه مسير با اتصال به شهرستان سنندج امکان اتصال خط آهن به استان کردستان را فراهم می آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016