دوشنبه 23 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرزندان موسوی و کروبی بازداشت و سپس آزاد شدند

امروز مأموران امنيتی زهرا و نرگس موسوی، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را در خانه‌هايشان بازداشت و پس از چند ساعت بازجويی آن ها را آزاد کردند. همچنين صبح امروز مأموران امنيتی به خانه محمدحسين کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی حمله کرده و وی را بازداشت کردند که او نيز عصر امروز آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سحام نيوز: صبح امروز حوالی ساعت ۸، ماموران امنيتی به منزل فرزند ارشد مهدی کروبی حمله کردند.

بنا به گزارش سحام، در آستانه روز ۲۵ بهمن و دومين سالگرد حبس رهبران جنبش؛ مامور امنيتی اقدام به تفتيش و بازرسی منزل فرزند ارشد مهدی کروبی نموده و ضمن بازداشت وی، بخش زيادی از وسايل شخصی خانواده ايشان را با خود بردند.

در اين اقدام که با حضور نماينده دادستان انجام شده است، ۷ مامور امنيتی تمامی وسايل شخصی از جمله لپ تاپ و تلفن همراه و نيز اسناد و مدارک شناسايی و کارت های بانکی خانواده حسين کروبی را ضبط نموده و با خود بردند. اين اقدام ماموران حتی شامل رايانه های شخصی دو نوه ی آقای کروبی نيز شده است.

بنا به اين گزارش، محمدحسين کروبی نيز توسط ماموران بازداشت و به دادسرای اوين جهت بازجويی منتقل گرديده است.

در اقدام هماهنگ ديگر نيز، صبح امروز در خبرها آمده بود که زهرا و نرگس موسوی؛ دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد نيز بازداشت شده بودند.

جلسه بازجويی پيرامون نامه مشترک منتشر شده توسط فرزندان مهدی کروبی و ميرحسين موسوی بوده است.

فرزندان اين دو رهبر جنبش، در ۱۸ دی ماه، در آن نامه خواستار آزادی والدين خود شده بودند.

در بخشی از آن نامه آمده بود: “آنها از حقوق زندانيان عادی، بويژه حق ارتباط و ملاقات منظم و مستمر و قاعده مند با اعضای خانواده خود و دسترسی آزاد به وسايل ارتباطی و خبری و … محروم بوده اند. در مواردی برای مدت طولانی ملاقات حضوری يا حتی تلفنی با اعضای خانواده کاملا قطع گرديده است و دو خانواده در بی اطلاعی مطلق نسبت به مکان وچگونگی زندگی و حتی حيات و سلامت آنان قرار گرفته اند. زمان، مکان و نحوه تماس ها يا ملاقات ها و اينکه کدام يک از اعضای خانواده حق ملاقات دارد و يا از اين حق محروم می باشد، صرفا در يد اراده مطلق زندانبانان می باشد. علاوه بر غيرقانونی، غيرانسانی و بی دليل بودن اين زندان، شکل آن نيز چنان نامعمول است که هرگونه ارتباط آنها را با فضای بيرون به طور مطلق قطع نموده است .در عين حال خانواده ها از حق دريافت اطلاع صحيح و کامل محروم و از هرگونه اطلاع رسانی عمومی درباره وضعيت آنان به شدت منع گرديده و حتی برخی از اعضای خانواده به جهت اطلاع رسانی مورد تهديد و تنبيه و فشار ناموجه و غير قانونی قرار گرفته اند. ”

گزارش های تکميلی حاکی از آزاد شدن محمد حسين کروبی در ساعت ۵ بعدازظهر است.

***

دختران میرحسین و رهنورد آزاد شدند

کلمه - زهرا و نرگس موسوی، دختران میرحسین و رهنورد که صبح امروز در منازل خود بازداشت شده بودند، دقایقی پیش آزاد شدند.

به گزارش کلمه، دختران موسوی در این بازداشت چند ساعته به دلیل اطلاع رسانی درباره ی وضعیت پدر و مادر خود و برخی موارد دیگر مورد بازجویی قرار گرفته اند.

جزییات بازداشت دختران همراهان دربند جنبش سبز مردم ایران تا ساعتی دیگر منتشر می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016