چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکيل کميته ای برای "کنترل نظام" با مديريت فرزندان آيت الله خامنه ای

دبی - العربيه . نت فارسی - خبرهای رسيده به ''العربيه.نت'' حاکی از آن است که کميته ای با حضور شماری از شخصيت های اصولگرا به منظور ''کنترل نظام'' تشکيل شده است.

بنا بر اين گزارش ها، مسئوليت مديريت اين کميته را مجتبی و ميثم، دوتن از فرزندان آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ايران بر عهده دارند.

اين کميته همزمان با اوج گرفتن اختلافات در اردوگاه اصولگرايان حاکم بر ايران تشکيل شده است. شماری از شخصيت های نزديک به آيت الله خامنه ای و همچنين وزرای اخراجی از دولت احمدی نژاد در اين کميته عضويت دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جرقه تشکيل اين کميته هنگامی زده شد که شماری از وزرای سابق با ارسال نامه ای به آيت الله خامنه ای خواستار تشکيل ستادی برای ''در کنترل گرفتن مديريت اجرايی کشور در يک سال مانده به انتخابات رياست جمهوری'' زده شده است.

روزنامه دولتی ايران خبر ارسال اين نامه به آيت الله خامنه ای را آگوست گذشته منتشر کرده و نوشته بود که منوچهر متکی و مصطفی پورمحمدی وزرای امور خارجه و کشور سابق از جمله امضا کنندگان اين نامه هستند.

اما بنا به گزارش های رسيده به ''العربيه.نت'' وظيفه کميته جديد به گونه ای ديگر تعريف شده است. اين کميته موظف است در درجه نخست برای جلوگيری از تقلب در انتخابات رياست جمهوری آينده توسط دولت احمدی نژاد تلاش کند. پس از آن در صورتی که نامزد جريان احمدی نژاد با پيروزی در انتخابات رئيس جمهور شود، اين کميته ضمن کنترل او زمينه را برای تغيير نظام حکومتی از رياستی به پارلمانی فراهم کند.

به نظر می رسد اوضاع پيش آمده و اختلاف های درون نظام، آيت الله خامنه ای و اطرافيانش را بيش از پيش نسبت به کنترل کشور نگران کرده است .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016