چهارشنبه 2 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: اگر اداره يک کشور متکی به افراد و جريان‌های خاص شود، نتيجه آن وضع کنونی خواهد بود

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد: اداره کشور را نبايد به دست حوادث و اتفاقات سپرد.

به گزارش سرويس سياسی انتخاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضای شورای مرکزی و مسئولين استانی حزب اعتدال و توسعه، اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم برای پيشرفت کشور خواند و با اشاره به جايگاه و اهميت احزاب برای اداره کشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پيشرفت و تعالی ايران اسلامی است و جای اين نيازهای اساسی را شعارها و ادعاهای بزرگ گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه اگرچه انقلاب اسلامی بدون احزاب شکل گرفت و به پيروزی رسيد، اما اداره کشور از همان روز اول بدون تشکل و حزب آسان نبود، به همين دليل بيشتر اعضای کابينه دولت موقت از نهضت آزادی و دولت‌ها و انتخابات بعدی با حضور قدرتمند حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت.

هاشمی رفسنجانی، اداره کشور را با عقل جمعی موفق دانست و گفت: اگر اداره يک کشور متکی به افراد و جريان‌های خاص شود، نتيجه آن وضع کنونی خواهد بود که هيچ کس مسئوليت مشکلات و معضلات را پذيرا نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بيت(ع) دانست و تأکيد کرد: شهدا، ايثارگران و بسياری از انسان‌های پاک‌باخته، ارزشمندترين دارايی خود را که جانشان بود برای تحقق و حفظ نظام اسلامی هديه کردند و بر ما واجب است که کفران‌نعمت نکنيم و ضمن پذيرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبير و مديريت‌ها، خواست‌های به حق مردم و شهدا و خانواده‌هايشان را محقق کنيم.

هاشمی رفسنجانی جمهوريت و آزادی را از خواسته‌های اصلی مردم و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و افزود: جمهوريت و آزادی بدون تحزب واقعی و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تکيه کنيم و آنها در اداره کشور دخيل باشند، اين امر جز در قالب انسجام و هماهنگی حزبی محقق نخواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به احزاب يادآور شد: مسئولان تشکل‌ها وا حزاب بايد تقويت انسجام تشکيلاتی، آموزش حزبی، کادرسازی و برنامه‌محوری را وجهه همّت خود قرار دهند و با اميد و نشاط و صبر و بردباری بر تحولات کشور تأثير بگذارند. اداره کشور را نبايد به دست حوادث و اتفاقات سپرد. پشتوانه تشکيلاتی و حزبی قوای مجريه و مقننه به شکل‌گيری دولت و مجلس کارشناس، کارآمد و مسئوليت‌پذير خواهد انجاميد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آينده کشور را در صورت بهره‌گيری و ميدان‌داری احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمين شده خواند و تأکيد کرد: اميدواريم با ميدان‌داری احزاب مردمی، فراگير و قدرتمند کشور به تدريج از شرّ شرارت‌های داخلی و خارجی رها و مسير توسعه، رفاه و پيشرفت هموار گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016