پنجشنبه 17 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور: فتنه‌ای ديگر در راه است، فتنه‌گران ۹۲ با شعار حمايت از پابرهنه‌ها می‌آيند

خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور از بروز فتنه‌ای جديد پس از انتخابات رياست جمهوری يازدهم و ورود فتنه‌گران با چهره‌ای نفاق‌گونه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شيراز، حجت‌الاسلام‌ غلامحسين محسنی‌‌اژه‌ای ظهر امروز در «هشتمين همايش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های کشور» در سومين حرم اهل بيت (ع)، اظهار داشت: از شواهد و قرائن چنين بر می‌آيد که در ماه‌های نخستين سال آينده، فتنه‌ای در راه است.

وی افزود: اين فتنه با موارد مشابه در سال‌های پس از پيروزی انقلاب و فتنه ۱۳۸۸ متفاوت بوده و مردم و دستگاه قضا بايد هوشياری خود را حفظ کنند.

سخنگوی قوه قضائيه با برشمردن ويژگی‌های مشکل‌آفرينان در انتخابات رياست جمهوری يازدهم گفت: فتنه‌گران اين بار با شعار‌های مردم‌فريبانه مانند عدالت، مقابله با فساد، حمايت از پابرهنه‌ها و ... به صحنه می‌آيند و اين چيزی جز نفاق نيست و مبارزه با منافق بسيار دشوار‌ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان کل کشور با اشاره به اينکه پيشگيری از وقوع فتنه بسيار مهم است اضافه کرد: نظام بايد با قدرت عمل و انعطاف، برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران وارد شود همان‌گونه که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با اقدامات پيشگيرانه به موقع و صحيح، شاهد آرامش در جامعه بوديم.

محسنی‌ اژه‌ای در بيان راه‌کار‌های پيش‌ روی نظام در برابر فتنه‌گران، افزود: حکومت بايد در کنار اقتدار خود انعطاف در عمل و رفتار داشته باشد؛همچنين مسئولان قانون اساسی و بيانات ولی امر مسلمين را به عنوان شاخص قرار دهند تا از بروز مشکلات پيچيده برای کشور جلوگيری شود.

وی در ادامه تصريح کرد: لازم است که دستگاه‌ها و نهاد‌‌های کشور با حفظ استقلال و اختيارات خود با مشورت، تعامل و همکاری در امور مهم نظام و همچنين ارجاع اختلاف نظرها به ولی فقيه در حفظ آرامش تا انتخابات رياست جمهوری آينده تلاش کنند.

بد‌اخلاقی‌های مسئولان موجب رنجش مردم و ولی امر مسلمين شد

سخنگوی قوه قضائيه در برشمردن مشکلاتی که کشور در سال ۱۳۹۱ با آن روبه‌رو شد، بيان داشت: دشمنان در سال گذشته با افزايش فشار‌های خود در زمينه‌های اقتصادی، سياسی و تبليغاتی و تنگ‌تر کردن حلقه‌‌های تحريم، سعی در ايجاد فاصله بين مردم و نظام داشتند اما ملت ايران با حضور چشمگير خود در سالروز پيروزی انقلاب اسلامی، همچنان بر همدلی و پايبندی خود به اين نهضت تاکيد کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اينکه دشمن در تمام زمينه‌ها عليه جمهوری اسلامی از حداکثر ظرفيت خود بهره برده است، خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که نوعی بازی در زمين دشمن به شمار می‌رفت، اختلاف‌افکنی بين مسئولان نظام بود که ضربه‌هايی به کشور وارد کرد.

محسنی‌ اژه‌ای اضافه کرد: بعضی از مسئولان با بيان اختلافات خود و همچنين مسائلی که اين اختلاف نظر‌ها به دنبال داشت، موجبات رنجش مردم و ولی امر مسلمين را فراهم آوردند.

دشمن در پی بی‌توجهی ايران به چالش‌های پيش‌رو در عرصه بين‌الملل است

وی با برشمردن مشکلاتی که استکبار جهانی برای کشور به وجود آورده‌ است، تصريح کرد: دشمن با اعمال فشار بسيار به ويژه در ماه‌های اخير، سعی در مشغول نگه داشتن نظام به مسائل داخلی خود و بی‌توجهی به چالش‌های پيش‌رو در عرصه بين‌الملل داشت تا اين انقلاب ناب در ساير سرزمين‌ها گسترش نداشته باشد.

سخنگوی قوه قضائيه با برشمردن مشکلات بين‌المللی ادامه داد: اقدامات غرب و مرتجعان منطقه در کشتار مسلمانان در پاکستان، عراق، سوريه و همچنين دامن زدن به مسائلی در افغانستان و بحرين و در کنار اين‌ها ايجاد مانع در فراگيری بيداری اسلامی در جهان، از جمله نگرانی‌های ايران در عرصه بين‌الملل است.

جمهوری اسلامی از مذاکره با آمريکا نگران نيست

دادستان کل کشور در بيان موضوع مذاکره با آمريکا گفت: غرب، هم‌زمان با پيشنهاد مذاکره، در صدد انجام تحريم‌های جديد عليه کشورمان است که اين اقدامات از دشمنی آنها با ما سرچشمه می‌گيرد.

محسنی اژه‌ای افزود: جمهوری اسلامی از مذاکره با آمريکا نگران نيست چراکه اهل منطق است و با حفظ آگاهی و حقوق خود، به تصميم‌گيری در اين زمينه می‌پردازد.

لزوم افزايش همکاری بين رئيسان دادگستری‌ها و دادستان‌ها در سراسر کشور

وی که در جمع مسئولان قضايی کشور حضور داشت، در سخنانی خاطرنشان کرد: در هر کجای کشور که رئيس دادگستری و داستان استان با يکديگر تعامل و همکاری مطلوب داشته‌اند، نتايج بسيار خوبی حاصل شده است که در فارس نيز اين ارتباط به شکل شايسته‌ای بين اين مسئولان وجود دارد و ما شاهد اجرای صحيح و به موقع قانون در اين استان هستيم.

سخنگوی قوه قضائيه با اشاره به اينکه اکنون مهم‌ترين مسئله، حفظ آرامش مردم و جامعه است، گفت: برای افزايش همکاری بين رئيسان دادگستری‌ها و دادستان‌ها، اگر نياز به تدوين قانون جديد است، بايد هرچه زودتر اقدام شود تا با برقراری سريع‌تر تعامل مناسب در دستگاه قضا، در راه ايجاد امنيت در کشور گام برداريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016