سه شنبه 22 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش ۱۸ درصدی تعرفه درمان بخش دولتی و ۲۹ درصدی بخش خصوصی در سال ۹۲


• وزارت بهداشت تابع منابع بيمه است. نمی‌توانيم بيش از منابع بيمه افزايش تعرفه داشته باشيم چرا که با افزايش از سوی وزارت بهداشت تأخير در پرداخت‌های سازمان‌های بيمه افزايش می‌يابد و گرفتاری مراکز درمانی بيشتر می‌شود.

ايلنا: سرپرست وزارت بهداشت از تصويب افزايش ۱۸ درصدی تعرفه درمان در بخش دولتی و ۲۹ درصدی در بخش خصوصی برای سال آينده خبر داد و گفت: علت اجرا نشدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، اين است که بودجه آن را نداشتيم.

به گزارش ايلنا، محمدحسن طريقت منفرد در حاشيه همايش روز پرستار در سالن وزارت کشور افزود: برای اولين بار و پس از گذشت ۱۰ سال شورای عالی بيمه، تعرفه‌های درمانی را قبل از شروع سال جديد براساس سرانه درمان تعيين کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير بهداشت از افزايش ۱۸ درصدی تعرفه درمان در بخش دولتی و ۲۹ درصدی در بخش خصوصی خبر داد و گفت: اختلاف اين دو تعرفه به دليل افزايش تعرفه هتلينگ در بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در آينده‌ نزديک تعرفه بالينی را از تعرفه تکنيکال جدا می‌کنيم و هتلينگ بخش دولتی قرار شده در کارگروه مربوطه مجدد بررسی و جزئيات آن مشخص شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در دوران تحريم جدی قرار داريم و استکبار سعی دارد با اين فشار‌ها مردم را از صحنه دور کند اما برای حفظ استقلال خود برنامه اقتصاد مقاومتی را که در سال آينده از برنامه‌های نظام سلامت خواهد بود دنبال می‌کنيم.

طريقت منفرد ادامه داد: اين افزايش تعرفه‌های درمانی به همراه همدلی و فعال‌تر شدن مراکز دولتی سعی خواهيم کرد تا پرداخت‌های از جيب مردم را کاهش دهيم.

وی گفت: وزارت بهداشت تابع منابع بيمه است. نمی‌توانيم بيش از منابع بيمه افزايش تعرفه داشته باشيم چرا که با افزايش از سوی وزارت بهداشت تأخير در پرداخت‌های سازمان‌های بيمه افزايش می‌يابد و گرفتاری مراکز درمانی بيشتر می‌شود.

وی در مورد بودجه اعلام شده دولت به مجلس گفت: برنامه وزارت بهداشت اولويت دادن به برنامه‌های پيشگيری است. بنابراين به صورت کلی افزايش منابع اعتباری در اين حوزه اعلام شده اما در جزئيات بودجه کاهش اعتبارات را شاهد هستيم.

طريقت منفرد در مورد کسری وزارت بهداشت نيز گفت: به دليل محقق نشدن درآمد دولت تمام نهادهای وابسته به دولت کاهش تخصيص اعتبارات را شامل شدند که وزارت بهداشت نيز از اين امر مستثنی نبود.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: با اين وجود در مورد حقوق پرسنل ۱۰۰درصد اعتبارات محقق شد اما در ساير منابع فقط ۶۰ درصد محقق شد.

طريقت منفرد با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در زمانی که به عنوان وزير به کابينه دولت معرفی شود گفت: برنامه‌های آينده ادامه هر آن چيزی است که در ۲ ماه گذشته اجرا شده است افزايش توان توليد دارو در کشور از جمله مواد اوليه دارويی و تجهيزات پزشکی در زمينه اقتصاد پزشکی ادامه خواهد يافت.

وی گفت: همچنين جلسات طولانی برای تکميل برنامه پزشک خانواده اجرا شده و دستورالعمل آن تهيه شده است و قرار است به زودی در استانهای قزوين، يزد و آذربايجان شرقی اجرا شود.

طريقت منفرد گفت: دو قانون مربوط به پرستاری علی‌رغم تصويب شدن هنوز معطل مانده است در حالی که با اجرای آنجامعه پرستاری به حقوق خود نزديک می‌شوند، تبعيض‌ها کمتر شده و بخشی از عدالت محقق می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: عدم اجرای اين قانون به دليل تأمين نشدن منابع مالی بوده است و اميدواريم در فصل بودجه‌ريزی رديف آن تأمين شود.

وی همچنين از اجرای برنامه پزشک خانواده در ۳ استان ديگر در آينده نزديک خبر داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016