چهارشنبه 7 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله مأموران دولتی روسیه به دفاتر دیده‌بان حقوق بشر و سه نهاد غیردولتی

راديو زمانه ـ مأموران حکومت روسیه امروز با حمله به دفاتر دیده‌بان حقوق بشر و سه نهاد غیردولتی دیگر در مسکو، این دفاتر را مورد بازرسی قرار دادند.

ریچل دنبر، نایب‌رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی دیده‌بان حقوق بشر در این‌باره گفت: “این بخشی از موج گسترده و بی‌سابقه بازرسی از نهادهای غیردولتی در سراسر روسیه است.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی این اقدامات را در جهت “بی‌اعتبار کردن مفاهیم حقوق بشری و جامعه مدنی” و “خارجی و مظنون” خواندن آن‌ها دانست.

افزون بر دیده‌بان حقوق بشر، دفاتر شفافیت بین‌المللی در روسیه که نهادی جهانی علیه فساد است؛ “آگورا”، سازمان حقوق بشری روس و همچنین یک نهاد مربوط به پناهندگان و مهاجران نیز امروز مورد حمله و بازرسی قرار گرفتند.

روز گذشته نیز دفتر سازمان عفو بین‌الملل در مسکو مورد بازرسی قرار گرفته بود.

از زمان بازگشت ولادیمیر پوتین به کرملین در ماه مه گذشته، رئیس‌جمهور روسیه کنترل بر نهادهای غیردولتی را به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

سال گذشته پارلمان روسیه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن نهادهای مدنی و سازمان‌های غیردولتی که از خارج بودجه دریافت می‌کنند، “نهادهای بیگانه” شناخته می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016